רח' ברקת. הנה באה הרכבת

ח-300, היכונו לסיוט החדש: עבודות הרכבת הקלה בלב השכונה

אתר הבנייה של הרכבת הקלה יוקם במרכז השכונה, הגן הקוריאני ייהרס. תושבי ח-300 ונווה רמז: "החיים שלנו יהפכו לגיהינום"

פורסם בתאריך: 2.9.17 20:02

כבר שנים שתושבי חולון שומעים שהיא בסוף תגיע, רבים כלל אינם מחכים לבואה, אבל בקרוב מאוד יחלו בעיר עבודות הקמת תוואי "הקו הירוק" של הרכבת הקלה, שתעבור בחולון. מסלול הרכבת, שמתחיל מראשון לציון שבדרום, יעבור בחולון בעיקר ברחוב ברקת, ובהמשכו ברחוב פיכמן, ברחוב שנקר, בשדרות קוגל, בכיכר הדמעות עד צומת חולון ומשם צפונה, לתל אביב.

בינתיים, דיירים המתגוררים ברבי הקומות הענקיים בשכונת ח-300 על ציר רחוב ברקת נשמעים מודאגים מאוד. גם בקרב תושבי נווה רמז, השכונה שנמצאת מעבר לכביש וגבולה המזרחי הוא הגן הקוריאני, הדאגה גדולה לא פחות.

המגרש הנטוש. לוגיסטיקה וציוד כבד

לטענת תושבי שתי השכונות, כל המרכזים הלוגיסטיים והטכניים של הקמת הפרויקט ושל הפעלתו בהמשך יוצבו באזור המגורים שלהם. התושבים טוענים כי יש חלופה לאתר הרכבת הקלה, דרומה יותר, באזור חולי ענק שעתידים לקום בו בנייני מגורים בעתיד. "אפשר להקים במגרשי החול האלה את אתר הבנייה ולא כאן על הראש שלנו", אומרים התושבים הזועמים.

כלים כבדים ופינוי הגן הקוריאני

רחוב ברקת הוא אחד מצירי האורך החשובים של חולון, דרכו יוצאים מדי יום רבים לכיוון תל אביב. מדובר בכביש מרכזי שמעברו המזרחי נמצאת שכונת ח-300 היוקרתית ומצידו המערבי, שכונת נווה רמז. על העובדה שהרכבת הקלה תעבור בציר זה בעתיד, ידעו תושבי חולון זמן רב. בכל מקרה, הם לא שיערו לעצמם שהמגרש הנטוש שנמצא במרכז הרחוב יהפוך בעתיד הקרוב לאתר הבנייה המרכזי של פרויקט הרכבת.

בצידו הדרומי של מגרש נטוש זה נמצא בניין המגורים המפואר ביותר בחולון, מגדל הבנייה היוקרתי של "בוני התיכון", שנחנך לפני כשלוש שנים עם כ-20 קומות וכמעט 100 דירות. מצידו הצפוני של המגרש הנטוש נמצא בית הספר לבנות, "בית דוד", שמשמש גם כבית כנסת מרכזי לתושבי השכונה ופעיל מאוד.

ברקת 23. אבק ורעש מול הבניין המפואר בעיר

על פי התכנון, במגרש נטוש זה יתמקדו כל מרכיבי אתר ההקמה של הרכבת, כמו כלים וציוד מכאני הנדסי כבד, משרדים, מגורים וחדרי מנוחה לפועלים, מערומי פסולת לפני פינוי ועוד מאפיינים של אתרי בנייה – על כל המשתמש מכך. מצידו השני של הכביש, הקרוב לשכונת נווה רמז, בדיוק בשטחו של הגן הקוריאני, יוקם אתר התשתיות של פרויקט הקמת הרכבת. הוא יכלול בין השאר גנרטורים ושנאי ענק שישמשו לתפעול הרכבת וייקברו באדמה. ציוד זה ישמש בעתיד את הפעלת הרכבת ולצורך זה ייהרס הגן שמשמש כבר שנים כפינת חמד בולטת ביותר בעיר ובין היתר ביקרו בו לא מעט אורחים רשמיים מקוריאה הדרומית.

הגן הקוריאני. העירייה הבטיחה שלא יינזק

החפירות במשך שש שנים לפחות

הצפי להתחלת העבודות לא ברור, אבל בשלב זה מדובר בתחילת שנת 2018, ממש בעוד חודשים ספורים. על פי התכנון, הבנייה עתידה לארוך כשש שנים, אבל התושבים בטוחים: "מבטיחים שש שנים שזה פרק זמן ארוך ובלתי נגמר, אבל זה יארך הרבה יותר".

"מה שעתיד לקרות כאן זה תוהו ובוהו", אומרים תושבים מח-300, "אנו אמנם מכינים את עצמנו לתחילת העבודות, אבל לא תיארנו לעצמנו שמרכז אתר ההקמה יהיה כאן, מתחת לאף שלנו, קרוב אלינו כל כך. הקמת אתר הבנייה במגרש הריק הזה תהפוך את החיים שלנו לגיהינום של ממש, תפגע באיכות החיים בכל ההיבטים, שלא לדבר על ההיבט העיקרי: הבריאות שלנו ושל הילדים שלנו".

בשכונת נווה רמז, בעבר השני של רחוב ברקת, התושבים מוטרדים ומודאגים לא פחות: "למה להציב שנאים דווקא כאן? מעבר לעובדה שמדובר בגן נאה ומרשים, זה ממש הלב של השכונה. שנים העירייה מתהדרת בגן הקוריאני הזה, באות לכאן משלחות מדרום קוריאה, מצטלמים, מפיצים את הצילומים וחוגגים. אז מה קרה עכשיו שככה מוותרים על הגן הזה? חיות כאן המון משפחות עם המון ילדים. הגן הקוריאני הרי מוקף בהרבה בנייני מגורים. מדובר בנזק סביבתי שעלול לפגוע בבריאותנו".

העירייה: ההתארגנות במגרש הנטוש זמנית

מדוברות נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) נמסר בתגובה: "נת"ע עושה מאמץ לצמצם את ההפרעה לתושבים ככל שניתן. שטחי ההתארגנות הם הכרחיים לצורך ההקמה, והודעות לתושבים יימסרו מבעוד מועד. חדרי התשתית של הרכבת לאורך הקו יהיו תת קרקעיים. הם ייבנו על פי תקני איכות סביבה מחמירים ולא יגרמו כל הפרעה לתושבים. הקו הירוק מתוכנן לפעול ב-2024 במקביל להפעלת הקו הסגול. זאת, בנוסף לקו האדום שהפעלתו מתוכננת לשנת 2021. שלושת הקווים ישרתו את תושבי גוש דן כחלק מרשת קווי הסעת ההמונים במטרופולין תל אביב. הקו הירוק נמצא כעת בשלב התכנון המפורט לקראת תחילת ביצוע בסוף השנה הבאה. הקו ייסע מראשון לציון דרך חולון ותל אביב עד הרצליה, עם שלוחה נוספת לאוניברסיטת תל אביב ולאזור התעסוקה ברמת החייל. מידע מפורט על סדר העבודות יימסר בהמשך".

מעיריית חולון נמסר כי המגרש הנטוש עליו מדובר הוא שטח ציבורי שישמש כמיקום זמני לצורך התארגנות להקמת תוואי הרכבת הקלה. במקום, מדגיים בעירייה, לא יהיו כלים כבדים. בנוסף מסרו בעירייה כי "מתחת לגן הקוריאני ימוקם חדר טכני תת קרקעי מבודד היטב על פי כל התקנים אשר לא יפגום בשימוש בגן ולא תהיה כל פגיעה בתושבים".

תגיות:

תגובות

2 תגובות
  1. י

    מי ביקש רכבת בכלל? תיבנו קצת גינות יותר טוב. יהרסו את העסקים של כל רחוב סוקולוב עם הבנייה. כמו שהיה בירושלים עם העסקים ברחוב יפו.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    נכון ראש עיר הכי פרימיטיבי שיש אין גינות בחולון הכל ישן לא מושקע צריך להחליף אותו מאה שנה הוא למה בוחרים בו צריך מישהו צעיר ורענן ולא זקן פרימיטבי שמעניין אותו רק תיאטרון

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר