משמאל, עינב בכר מסולקת מהישיבה

עובדי התרבות: "יש לנו זכות דיבור ונגיע להשמיע את קולנו גם מחר"

לקראת ישיבת המועצה מחר בעניין תנאי העסקתם של עובדי התרבות, מסבירה עינב בכר, פעילה במחאת העובדים, מדוע סולקה מהישיבה הקודמת: "מוטי ששון צעק, 'אין לך זכות דיבור'"

פורסם בתאריך: 29.8.17 17:41

מחר (רביעי) תתקיים ישיבה נוספת ומכרעת בעניין תנאי העסקתם של עובדי התרבות בעיריית חולון. הישיבה תתקיים למרות איומי העירייה לביטול ההסכם במידה שעובדי התרבות שהגיעו לישיבה המועצה הקודמת (16 באוגוסט) והביעו מחאה על התנהלות העירייה מולם, יופיעו בישיבה מחר.

עינב בכר, מפעילות מחאת העובדים, מספרת על הזמן המתוח בין הישיבה שהתפוצצה לקראת סבב הפגישות החדש. "היינו נסערים מאוד לאחר ישיבת המועצה המבישה הקודמת, אבל כרגע אנחנו עומדים בהסכם שלנו – לא שוברים את הכלים ולא שובתים לפחות עד 30 באוגוסט. אנו מחכים לשמוע מה יש לעירייה להציע מעבר למה שהציעה עד כה, כיוון שההצעה שלה חסרה. יש עוד הרבה עבודה כי עוד לא הגענו לעמק השווה. על דבר אחד אנחנו שמחים שלפחות הסכימו לשבת ולהידיין איתנו, מה שלא היה לפני השביתות".

למה הלכתם לישיבה מלכתחילה?

"הלכנו לישיבה מתוקף היותנו תושבי חולון שזכאים לשבת ולצפות בישיבות המועצה בטח ובטח כשהישיבה עוסקת בענייננו. הגשנו הצעה לדיון באמצעות 'מצטיינים בחינוך בראשות עזרא סיטון', עם שלוש בקשות בסיסיות: לקדם את המשא ומתן בינינו להנהלה למועדים שפויים יותר של פעמיים בשבוע; להכניס להסכם המתגבש גם הכרה בוותק ולהכניס מנגנון בקרה על פיטורי עובדים".

מדוע סולקת מהישיבה הקודמת?

"הבקשה שלנו נפלה בהצבעה ברוב של 13 מול 7.  כשראש העיר לא מצא לנכון להגיב בחצי מילה, למרות שהוא יודע שיושבים נציגי ועד העובדים וצופים בו. יו"ר הוועד קמה ושאלה האם זה אומר שההסכם מבוטל? ואז מוטי ששון צעק עליה: 'אין לך זכות דיבור'. כשסיפרנו לחברי האופוזיציה שאיימו עלינו לא להגיע לישיבה, הם נדהמו וששון התעצבן עוד יותר. כאשר הטחתי בו את דברים שהיה צריך לשמוע כבר מזמן, החליטו להעיף אותנו מאולם הישיבות".

מה אמרת שכל כך הכעיס את ראש העיר?

"ביקשתי שיסתכל לנו בעיניים ויפסיק להתעלם מאיתנו שנה וחצי. שזה לא הגיוני לקבל יחס כזה כשאנחנו 450 עובדים באחריותו. הייתי מאד נסערת. בחיים לא התייחסו אלי ככה ולא צעקו עלי בצורה כזו. הרגשתי רע מאוד אחרי הישיבה כי פשוט לאף אחד לא אכפת. אבל קיבלתי תמיכה חמה משאר העובדים והבנתי למען מי אני נאבקת".

איך תשנו את אופן הפעולה שלכם כדי להבטיח שהישיבות הבאות לא ייכשלו?

"צריך להבין דבר חשוב: אנחנו פנינו בדברים לראש העיר רק אחרי שהבנו שהוא לא מתכוון להגיב אלא מתכוון למסמס את בקשתנו. היה חשוב לנו שישמע את הקול שלנו. יש לנו זכות דיבור. האופוזיציה הצביעה בעד הבקשה, שבעה חברי אופוזיציה הצביעו בעד, אבל הקואליציה הצביעה נגד, ולכן הבקשה נפלה. ההצבעה נגדנו הגיעה כמובן מראש העיר מוטי ששון ואיתו חברי מפלגתו – מפלגת העבודה שמתיימרת להיות סוציאליסטית, אבל ברגע האמת מצביעה נגד העובדים, וחברי מפלגת ש"ס. כעת אנחנו פונים למשא ומתן מוסדר שאינו פתוח בפני הציבור ואינו חלק מאופן המאבק הלגיטימי שמגיע לכל אזרח במדינת ישראל. יש איתנו את ארגון כוח לעובדים. אין לנו כוונה שיסלקו אותנו מהישיבה מחר ולמרות המאבק הלא פשוט, אני בטוחה שבסופו של דבר נגיע להסכם הוגן".

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר