רכב נטוש. 90 יום לפינוי

מחפשים חניה לטרנטה שלא זזה? סעו לחולון

כיצד הפכה חולון לממלכת הרבים הנטושים וכמה זמן לוקח לעירייה להזיז ממקומו רכב כזה ולאן?

פורסם בתאריך: 5.9.17 15:22

תופעת הרכבים הנטושים הפכה למכה של ממש בחולון. "לא רק שאין חניה בעיר הזאת", מתלוננים תושבים, "אלא שאנשים נוטשים את המכוניות שלהם ותופסים כך מקומות חניה יקרים".

תושבת מרכז העיר מספרת על שכנה, סוחר מכוניות, "שמחנה את המכוניות שלו ברחבי הרחוב, לא מזיז אותן ואפילו שהן כבר מעלות אבק ונעשות עשרות פניות לפיקוח, הן נותרות במקום".

תושב "אגרובנק" מספר על התופעה בשכונה: "השכונה שלנו צפופה ובאים בעלי רכבים שרוצים להיפטר מהמכוניות ופשוט שמים אותם ברחוב. לי נראה שאף אחד לא עושה כלום בנושא"

הבעיה היא כלל עירונית ומכוניות נטושות תמצאו גם בשכונות החדשות. אחת הסיבות לכך היא העובדה שבחולון, החניה למעשה מותרת לכולם. היות שאין אכיפת חניה בסימון כחול-לבן, פעמים רבות המכוניות הנטושות שייכות בכלל לתושבים מערים אחרות. בעל עסק ברחוב סוקולוב מוסיף בעניין: "חולון הפכה להיות פח האשפה של בעלי רכבים מערי הסביבה. גם ככה חסרה חניה באזור שלנו ובאים מכל הסביבה, זורקים פה את המכוניות ולאף אחד לא אכפת".

מעיריית חולון נמסר בתגובה כי "רכב נטוש הוא כלי רכב ללא טסט, לעתים אף ללא לוחיות רישוי, שנראה מוזנח – גלגלים בלי אוויר, חלקים שבורים, מלוכלך וכדומה. עיריית חולון פועלת על פי נוהל מסודר בעניין זה מאחר שמדובר ברכוש של תושבים. עם היוודע על כלי רכב נטוש, הפיקוח העירוני מאתר את הבעלים ומוציא להם דרישה לפינוי הרכב בתוך שלושה ימים. אם הרכב לא פונה, נשלחת הודעה בדואר רשום לכתובת התושב".

מה קורה אם הבעלים אינו מפנה את הרכב?

"במידה שהבעלים לא מפנים, הפיקוח העירוני דואג לפינוי הרכב באמצעות גרירה ומסלקו מהרחוב. הרכב מועבר למגרש לאחסון גרוטאות ואם לאחר 90 יום הבעלים לא הגיע, מוזמן שמאי למתן חוות דעת אם הרכב חסר ערך (מה שקורה ברוב המקרים) והוא מועבר לגריטה".

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר