סכך לסוכה? נסו בבת ים או בראשל"צ

חפשו בערים אחרות: עיריית חולון לא תחלק השנה סכך לתושבים

חולון היחידה מבין ערי הסביבה שלא תחלק סכך לתושביה. הסיבה: משרד החקלאות הורה להימנע מגיזום דקלים. האבסורד: קק"ל דווקא מחלקת סכך

פורסם בתאריך: 1.10.17 16:09

התחלתם כבר לבנות את הסוכה שלכם? השנה תאלצו לנדוד לערים שכנות כדי לקבל סכך חינם לסוכה. מבדיקה שערכנו לקראת חג הסוכות עולה כי חולון היא היחידה מבין ערי הסביבה שלא תחלק סכך בחינם לתושביה וזאת, לטענת העירייה, בשל הנחיות משרד החקלאות ופיתוח הכפר, לפיהן יש להימנע מגיזום כפות דקלים על מנת שלא למשוך את המזיק חדקונית הדקל הפוגע בעצים.

תושבים רבים הביעו תרעומת לנוכח החלטת העירייה לא לחלק סכך. אחד התושבים ציין בזעם: "במילא העירייה גוזמת את הענפים, אז מה הבעיה לתת לתושבים?!". היכן כן יוכלו תושבי הסביבה לקבל סכך? עיריית בת ים דואגת לחלק סכך לתושביה בשלושת הימים הקרובים בשלושה מוקדים בעיר וכל זאת ללא עלות. גם עיריית ראשון לציון, שמקיימת את שוק ארבעת המינים במדרחוב העיר בימים אלה ממש, דואגת לחלק סכך לתושבים המקיימים מצוות ישיבה בסוכה, וכן המועצה המקומית באר יעקב שמחלקת את הענפים הסוככים בחינם, כמו גם עיריות תל אביב, רמת גן, גבעתיים ואחרות.

סכך לסוכה. בקק"ל דווקא מעודדים לבוא לקחת

החלטת עיריית חולון שלא לחלק סכך תמוהה עוד יותר לנוכח העובדה כי קק"ל הודיעה כי גם השנה, לקראת החג, תחלק סכך חינם במרכז הארץ. כחלק ממדיניות הלחימה ומניעה של תופעת ההשחתה והכריתות הבלתי חוקיות ביערות ברחבי הארץ, מחלקת קרן קיימת לישראל סכך לסוכות. צוין כי חלוקת הסכך מתאפשרת עקב פעולות גיזום ודילול שוטפות אשר מבצעים יערני קק"ל. כחלק מהטיפול ביערות נעשה דילול על ידי הוצאת העצים המנוונים, העלולים להוות מקור למחלות, למזיקים או כאלה העלולים להוות סכנה. מטרת הדילול היא לרווח בין העצים ולאפשר לעצים היותר דומיננטיים מרחב מחיה גדול.

מעיריית חולון נמסר בתגובה כי "המידע המוצג בכתבה מטעה, שכן למיטב ידיעתנו הרשויות המקומיות האחרות מחלקות סכך מענפי עצים ולא מענפי דקל, שהינם יקרים מאד. גם קק"ל אינה מחלקת ענפי דקל, אלא גזם של עצים שאין לו ביקוש רב, מפני שבמהלך החג העלים נושרים וגורמים ללכלוך בסוכה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר