היכל הפחים. האוהדים בכו

מדוע בכו האוהדים? בחזרה אל אולם הפחים של הפועל חולון

תחת גשם שוטף, האוהדים נהגו לתופף על קירות הפח שלו בקולי קולות ולהחריש את הסביבה כולה. חזרנו להיכל הפחים שעומד ריק ומיותם

פורסם בתאריך: 16.12.17 18:36

אולם הפחים, ביתה המיתולוגי של קבוצת הכדורסל הפועל חולון, כשמו כן הוא – היה מצופה פח, והאוהדים היצירתיים נהגו לתופף על קירות הפח שלו בקולי קולות ולהחריש את הסביבה כולה.

אולם הפחים, ברחוב ליאון בקריית עבודה, נכלל למעשה במתחם הספורט הישן של חולון, שהיו בו גם מגרשי כדורגל וגם בריכה, בריכת הפועל המיתולוגית. האולם נחנך ביום העצמאות החמישי של מדינת ישראל, בשנת 1953, והיה אחד ממגרשי הכדורסל הראשונים במדינה. באולם התארחו משחקים של קבוצות ישראליות בליגה האירופאית ובגביע המדינה.

בתחילה שיחקו בו תחת כיפת השמיים, אך בשנת 1985 נבנה מעליו גג והוגדל מספר המושבים. אמנם בנו גג אך זה לא עמד בגשמי הברכה ובחורף חדרו אליו מי גשמים שהרטיבו את השחקנים ואת האוהדים. מלבד משחקי כדורסל, נערכו באולם גם מופעים של אמנים בולטים בשנות ה-80, עד שבשנות ה-2000 הוצאה הוראה מטעם מינהלת הליגה שלא השתמעה לשני פנים, לפיה לא ניתן לערוך עוד משחקים ואירוח של טורנירים באולם המיושן מבלי שיתוקנו הליקויים. בעקבות כך, משחקי הפועל חולון עברו באופן זמני אל האולם של מכבי ראשון לציון.

במשך שנים היו תכניות לבניית היכל כדורסל חדש ומודרני בעיר, שיחליף את אולם הפחים המיושן שלא עמד בתקנים. שיפוץ שנעשה במקום בשנת 2007 לא עזר ולבסוף בשנת 2015 זה קרה, ואולם הפחים סיים את תפקידו כביתה של הפועל חולון עם שריקת הסיום של עונת 2014/15. כך, בגרון חנוק ודומע, נפרדו האוהדים מקירות הפח הרועשים ותמה תקופה בת יותר מ-60 שנה.

כיום, האולם עדיין עומד על תילו, בדרך כלל ריק ומיותם, אך הוא עדיין פתוח למעוניינים לשחק בשטחו כדורסל ולהתאמן, אך בעתיד, כך נראה, הוא צפוי להיהרס.

תגיות:

תגובות

תגובה אחת
  1. חולוניה

    חשבתי שיש תןכנית לשפץ אותו. והאמת חבל שלא יישמר כאולם משני לאימונים ותחרויות שלא צריכים קיבולת של פי 2.5 כמו היכל טוטו חולון. בירושלים עד היום משתמשים באולם מלחה לשימושים שונים ובראשל"צ ברור שגם כשתוקם הארנה עדיין בית מכבי יהיה פעיל.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר