צילום: יוסי כהן

איתן לנציאנו למירי רגב: "השוטרים עשו שפטים באוהדים"

יו"ר הפועל חולון לשרת הספורט: "אנו דורשים שמקבלי ההחלטות, שהובילו את אוהדי חולון כצאן לטבח, ייתנו את הדין". צפו:

פורסם בתאריך: 18.12.17 11:45

שלושה אוהדי הפועל חולון נעצרו במוצ"ש האחרון במהלך מהומה אלימה שפרצה ביציעי היכל פיס ארנה בירושלים בתום משחק ליגה בין הפועל יונט חולון להפועל ירושלים.

במשחק כדורסל  בין הפועל חולון להפועל ירושלים הפסידה הפועל חולון בתוצאה 88-86. בסיום המשחק פרצה ביציע אוהדי חולוניה מהומה שבה היו מעורבים אוהדי האורחת וכוחות השיטור והאבטחה. שלושה אוהדי הפועל חולון עוכבו למעצר בתחנת משטרת מוריה בירושלים עד לשעות הקטנות של הלילה והורחקו הבוקר לחודש מהמגרשים.

צפו בעימות האלים בין שוטרי היס"מ לאוהדי הפועל יונט חולון בירושלים:

צילום: מאיר עובדיה

איתן לנציאנו, יו"ר הפועל יונט חולון, אומר בתגובה: "אני לא יודע מהיכן להתחיל, מהשיפוט ברבע האחרון  או מהביזיון שהקהל שלנו עובר בכל פעם שאנו מגיעים לירושלים – מלחה או ארנה, זה לא ממש משנה. שוטרי ירושלים תמיד ימצאו את הדרך ליציע של אוהדי חולון כדי לעשות בהם שפטים בטענות משונות, ואני שואל עבור מה נחקק חוק הספורט? מה יש לכוחות המשטרה לחפש ביציע אוהדי חולון, בגג האולם. הרי לא היה שם קהל יריב, לא משמאל ולא מימין, אז מה לעזאזל מחפשים שם השוטרים? הם מחפשים את אוהדים, שהגיעו למשחק עם לא מעט ילדים ובאו לראות את הקבוצה שלהם בכיף. חבל מאוד שזה המצב".

במכתב זועם שהוציא אתמול (ראשון) לנציאנו לשרת התרבות והספורט, מירי רגב, הוא מתאר את משחק הליגה שאליו הגיעו 8,000 צופים והסתיים בעימות אלים של כוחות המשטרה עם אוהדי הפועל יונט חולון. העתקים למכתב נשלחו אל השר לבטחון פנים גלעד ארדן, יו"ר מנהלת הליגה שמואל פרנקל, ו"ר איגוד הכדורסל עמירם הלוי ולמנכ"ל מנהלת הליגה עדלי מרכוס.

בין השאר הוא כותב: "למרות היריבות רבת השנים בין המועדונים ובין מחנות האוהדים, המשחק עבר בשקט מופתי עם תצוגות עידוד מצד שני הקהלים, עד שהמשטרה לקחה את החוק לידיים, תרתי משמע. בחוק למניעת אלימות בספורט מוגדרים באופן מדויק וברור מיהם בעלי התפקידים האמונים על הסדר והשמירה על שלום הציבור. שוטרים וכוחות יס"מ באולם כדורסל הם לא חלק מהם. מנהל האבטחה הוא זה שמנווט את הכוחות בהתאם לאירועים המתרחשים בשטח, אלא אם אין ביכולתו לטפל באירוע והוא מבקש ממפקד המגרש לבצע 'העברת מקל' המעבירה את האחריות לטיפול באירועים לכוחות המשטרה".

יו"ר הפועל חולון מציין במכתבו אל השרה: "בהחלטה אומללה, נטולה כל היגיון בריא ושיקול דעת, ללא כל הצדקה למתרחש ביציעים ובניגוד גמור לחוק מניעת אלימות בספורט, ניתנה הוראה על ידי מפקד המגרש מטעם המשטרה, להכניס שוטרי יס"מ ליציע אוהדי חולון. קיימת חציצה מוחלטת בין קהל אוהדי חולון לקהל אוהדי ירושלים. מה מניע את אותו מפקד מגרש, לדלג מעל מנהל האירוע מטעם כוחות האבטחה (שאגב מכיר את אוהדי חולון ממשחקים קודמים וביכולתו לפתור בעיות בשטח במידה ויש כאלה ואף אמר למפקד המגרש לא להיכנס ליציע) ולהציב מכשול בפני עיוור?".

לנציאנו ממשיך ומתאר את השתלשלות העניינים: "לאחר משחק צמוד, אשר בסיומו התוצאה לא היתה לצדנו, האדרנלין מבעבע בקרב האוהדים, אז שולחים שוטרי יס"מ ליציע כדי להלהיט עוד יותר את היצרים ולגרום לחיכוך מיותר בין שוטרי יס"מ לאוהדים. כל מי ששכל בין עיניו יודע מה המשמעות להכניס שוטרים ליציע אוהדים, וכי הדבר נעשה רק בנקודות קיצון. במקרה הנ"ל, שוטרי היס"מ נכנסו ליציע והחלו לעשות שפטים באוהדי הקבוצה, בהם נשים וילדים שכל חטאם היה להגיע לבילוי משפחתי במשחק כדורסל. דחיפות, אגרופים, גרירת אוהדים ומה לא. הכל בשם החוק". לנציאנו דורש מרגב שתתבצע בדיקה מעמיקה לאירוע ובמסגרתה "ייתנו את הדין מקבלי ההחלטות שהובילו את אוהדי חולון כצאן לטבח, על לא עוול בכפם. איננו מוכנים שהאירועים מהמשחק יעברו על סדר היום הספורטיבי והציבורי".

בהמשך לאירוע אמרו אתמול (ראשון) כמה מאוהדי הפועל: "אנחנו שוקלים לא להגיע יותר להיכל ארנה. בכל פעם שאנו מגיעים לשם יש בעיות, אם זה מהמאבטחים ואם זה מהמשטרה".

לנציאנו מסכם: "נעשה הכל שמי שנתן את ההוראה לעלות ליציע בניגוד לחוק הספורט ייתן את הדין. אני ממליץ לקהל שלנו לא להגיע יותר למשחקי חוץ בירושלים עד שנדע מה פשר ההתנהגות הזאת שחוזרת על עצמה כל פעם מחדש".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "צר לנו על הניסיון להטיל דופי בפעילות משטרתית שכל תכליתה היתה להשיב את הסדר על כנו עת החלו הפרות סדר בתחומי המגרש בין אוהדי שתי הקבוצות. בעקבות הפרת הסדר, עיכבו השוטרים לחקירה שלושה אוהדים אשר השליכו חפצים לעבר אוהדים של הקבוצה היריבה, תקפו וגידפו סדרנים ושוטרים, זאת למרות אזהרות חוזרות ונשנות. השלושה עוכבו לחקירה בתחנת מוריה בסיומה שוחררו בתנאים, בהם הרחקה מהאיצטדיון. משטרת ישראל תמשיך להיאבק בתופעה הפסולה של אלימות במגרשים בנחישות ובמקצועיות תוך שימוש בכלל האמצעים למיגור האלימות והרחקת הפורעים מהמגרשים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר