מצטייני ליגת הווינר: הנצחונות של שמיר, רייס ופניני

כל נבחרי ומצטייני ליגת ווינר לפברואר הם מהקבוצה החולונית. על הנצחונות של שמיר, הקליעות של רייס והפנינים של פניני

פורסם בתאריך: 4.3.18 15:52

ההצלחה המרשימה של הפועל חולון בליגה ובגביע המדינה מתבטאת בתופעה שטרם היתה: כל נבחרי ומצטייני הליגה בחודש פברואר הם מהקבוצה החולונית. תואר השחקן הזר המצטיין החודש בליגת ווינר סל הוענק לגלן רייס ג'וניור, גיא פניני הוא השחקן הישראלי המצטיין של חודש פברואר, ובפעם השנייה העונה והחמישית בתוך שנה וחצי, דן שמיר הוא מאמן החודש.

 הוא עוד יעשה היסטוריה – גלן רייס ג'וניור

אחרי שנבחר ל-MVP בשני המחזורים היחידים שנערכו בפברואר ולשחקן המצטיין של גמר גביע המדינה, לא היה ספק מי יקטוף את תואר שחקן החודש בליגת ווינר סל. גלן רייס ג'וניור מחולון זכה ל-100% מקולות הבוחרים וזכה בפרס האישי בפעם השנייה העונה. רייס ג'וניור סחב את הסגולים-צהובים לשני נצחונות מצוינים בליגה, עם שורה סטטיסטית מרשימה: 29.5 נקודות (13 מ-25 לשתיים, 3 מ-8 לשלוש ו-24 מ-27 מהקו), 11.0 ריבאונדים, 5.5 אסיסטים, 3.5 חטיפות ומדד 44.0.

הפורוורד בן ה-27 נמצא בדרך הבטוחה לסיים כמלך הסלים והמדד של הליגה ובמחזור שעבר הוא אף שיפר את שיאו העונתי כאשר קבע מדד 46 בניצחון בראשון לציון שבו חתם קאמבק גדול מפיגור 19 עם סל מריבאונד התקפה שכפה הארכה בשנייה האחרונה. בנוסף, רייס הציג דומיננטיות מוחלטת במשחקי הגביע: נגד הפועל ירושלים הוא קלע 23 נקודות, הוריד 10 ריבאונדים ומסר 6 אסיסטים ב-38 דקות. בגמר נגד מכבי ת"א, שבו לא נח לרגע, הוא תרם 28 נקודות, 8 ריבאונדים, 7 אסיסטים וכמובן סל ניצחון שנכנס להיסטוריה של המועדון, יחד עם אלה של מאליק דיקסון בגמר הפיינל פור 2008 ושל בריאן טולברט בגמר הגביע 2009. רייס, שהוביל את הזרים במשאל האולסטאר עם למעלה מ-10,000 הצבעות, עומד על ממוצע הנקודות הכי גבוה בליגה בשנות ה-2000 (25.7 למשחק) ובנוסף מדורג שישי בליגה בריבאונדים עם 7.8 בממוצע, שמיני באסיסטים עם 4.4 ורביעי בחטיפות עם 1.9. הוא מוביל את הליגה גם בסחיטת עבירות (7.8) ובזריקות עונשין (8.6) ואם ימשיך בקצב הזה, יסיים עם נתונים שייכנסו לספרי ההיסטוריה. "אני שמח על הבחירה ומודה לחברים שלי לקבוצה", אמר השבוע רייס, "אני כבר מסתכל קדימה להמשך ויודע שאנחנו יכולים לעשות דברים גדולים העונה".

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

גביע המדינה בפעם השלישית – גיא פניני

אחרי חודש מושלם מבחינתו, גיא פניני הוא השחקן הישראלי המצטיין של חודש פברואר בליגת ווינר סל. פניני נכנס להיסטוריה כשחקן הראשון בתולדות הכדורסל הישראלי שזכה בגביע המדינה עם שלוש קבוצות שונות. אחרי שעשה זאת פעמיים עם הפועל ירושלים ושמונה פעמים עם מכבי ת"א, הוא גבר על שתיהן בדרך לזכייה הראשונה שלו עם הפועל חולון – הגביע ה-11 שלו בקריירה והוא השלים 12 שנים ברציפות בלי הדחה מהמפעל.
פניני היה מצוין בשני המשחקים: 12 נקודות, 4 מ-8 לשלוש, 5 ריבאונדים ומדד 13 מול ירושלים בחצי הגמר, ו-15 נקודות ומדד 17 מול המכבים בגמר. פניני הפגין את הניסיון העצום שלו במעמדים מכריעים והוסיף עוד גביע לארון האישי שלו. בגמר הוא דורג ראשון במדד הפלוס-מינוס עם 14+, לעומת פיגור של 12 נקודות בתשע הדקות בהן נח. בנוסף, הוא חזר לסגל נבחרת ישראל. פניני: "אני מודה על הבחירה. היה חודש מוצלח מאוד מבחינה קבוצתית וגם לי באופן אישי. אנחנו צריכים להמשיך לעבוד קשה כדי שנוכל למקסם את היכולות שלנו העונה".

 מאמן החודש – דן שמיר

בפעם השנייה העונה והחמישית בתוך שנה וחצי, דן שמיר הוא מאמן החודש. המאמן, שחגג לפני חודש יום הולדת 43, הוביל את הפועל חולון לשני נצחונות ליגה קשים שביססו את מעמדה במקום השני בטבלה וכמובן, לזכייה השנייה בתולדותיה בגביע המדינה. כפי שקרה כבר כמה פעמים בקדנציה הנוכחית שלו בחולון, שמיר ידע להתמודד עם פציעה של שחקן משמעותי (קורי וולדן שלא שיחק מאז סוף ינואר). הוא זכה בגביע המדינה בפעם השלישית בקריירה וטיפס למקום ה-20 בתולדות הליגה עם 136 נצחונות על הקווים. אגב, בגמר שמיר לקח הימור גדול בגמר כאשר קיצר מאוד את הרוטציה והסביר בסיום שלא הוריד את רייס ג'וניור לנוח כי החליט ללכת עם בקשתו – וקיבל ממנו סל ניצחון ענק.

שמיר: "אני שמח מאוד על מה שעשינו בחודש האחרון. אני מקווה שנדע לנצל את ההצלחה כדי לעבוד נכון ולהשתפר, ושכל מי שהפועל חולון חשובה לו ימשיך ליהנות מהקבוצה. תודה רבה לבוחרים".

הערב חוזרים לליגה, והפועל חולון תארח את מכבי אשדוד.

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר