צילום" עודד קרני

הנהלת הפועל חולון: "האלימות של ספאחיה מלבה את היצרים"

מכבי תל אביב הפסידה אמש, זו הפעם השלישית העונה, להפועל חולון וביציעים וסביב הפרקט הרוחות סערו. צפו בדקות הסיום של המשחק:

פורסם בתאריך: 18.3.18 13:31

אם אפשר להחמיא העונה לקבוצת הכדורסל של הפועל חולון, ניתן לומר בוודאות: ניצחון על מכבי תל אביב העונה הוא עוד ניצחון ליגה צפוי, כבר לא הישג מרשים ולא תופעה חולפת. אמש בהיכל טוטו חולון, עוד ניצחון לחולונים על מכבי תל אביב והפעם 81:86 אחרי הארכה.

זה הניצחון השלישי העונה של חולון על מכבי תל אביב – אחד מהם כזכור בגמר הגביע שהביא את הגביע לחולון בפעם השנייה בתולדותיה. אבל לניצחון הזה משמעות רצינית ביותר. אם לא יקרה שום דבר יוצא דופן בשני מחזורי הסיום של העונה לפני הפלייאוף, חולון תסיים את העונה ראשונה בליגה ותזכה ביתרון אדיר: זכות האירוח במשחקי הפלייאוף. במילים פשוטות יותר: אם וכאשר חולון תגיע לגמר הפלייאוף ותיאבק על אליפות, המשחק המכריע יתקיים באולמה הביתי, היכל טוטו חולון.

חולון אמנם לא שיחקה טוב אבל לא היתה צריכה יותר מזה. למזלה, היא פגשה את היריבה מכבי תל אביב ביכולת עלובה עד מעוררת רחמים. מפליא היה לראות פעם אחרי פעם איך שחקנים בעלות של מאות אלפי דולרים משחקים כמו טירונים, מתחרים ביניהם מי משחק חלש יותר ובשלבים לא מעטים של המשחק – מעוררים רחמים ממש ביכולתם העלובה. המשחק היה מותח ועצבני והדבר התבטא ביציעי האוהדים ומסביב לפרקט במהלך המשחק ולאחריו.

צפו בדקות הסיום של המשחק: 

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

חולון סבלה אמנם ממשחק רשלני ומפוזר של כוכבה גלן רייס ג'וניור ש"זכה" לשמירה הדוקה במיוחד, אבל הבליטה את טו הולוואיי במשחקו הטוב ביותר העונה: 28 נקודות. שחקני חולון, שכאמור לא הציגו יכולת טובה, ידעו לחזור בזמן מפיגור בתוצאה במיוחד בסיום הרבע השלישי, ניצלו טעויות קשות של מכבי תל אביב בהארכה וניצחו בסיום ללא קושי מיוחד. רק כדי להמחיש את חולשתה, נספר כי במהלך חמש דקות ההארכה, איבדה מכבי תל אביב ארבעה כדורים והחטיאה שלוש זריקות מקו העונשין.

זה היה הניצחון ה-16 העונה של חולון מתוך 20 משחקים, יותר מכל קבוצה אחרת בליגת העל העונה. אחרי שריקת הסיום נותרו אוהדי הקבוצה עוד דקות ארוכות ביציעים כשהם מריעים ושרים שירי אליפות.

הנהלת הפועל חולון: "ספאחיה מלבה את היצרים"

ביציעי האוהדים ומסביב לפרקט במהלך המשחק ולאחריו סערו הרוחות. במקרה אחד אוהד הפועל חולון נפנף לעבר מאמן מכבי תל אביב, נבן ספאחיה, במטפחת לבנה ובתגובה לכך, לטענת אוהדי חולון, ספאחיה קילל את האוהדים ואף ניסה לעלות ליציע. בנוסף, שחקן מכבי תל אביב, דיאנדרה קיין, הורד לחדר ההלבשה לאחר שהתעמת בדקות הסיום עם חתנו של הבעלים של הפועל חולון, שלמה אייזיק, שישב בשורה הראשונה ביציע ואף איים בדרך בזריקת בקבוק פלסטיק על אוהדי חולון שישבו מאחורי ספסל האורחת.

גם שערוריית שיפוט התרחשה במקום, כאשר שחקן מכבי תל אביב, דשון תומאס, המשיך לשחק במשך חמש דקות לאחר שהורחק בגלל שתי עברות טכניות ורק לאחר עבה עליו גילו את הטעות ושחקן אחר ביצע את הקליעות במקומו.

תומאס אמר בסוף המשחק בהתייחסות להתנהגות החריגה של חבריו לקבוצה ובמיוחד ג'ונה בולדן וקיין שכאמור, אף השליך בקבוק לעבר הקהל החולוני :"התפקיד של האוהדים זה לנסות להציק לשחקנים. הם אומרים דברים לא מכובדים, אבל אנשים צריכים להתבגר באיזשהו שלב. זה התפקיד של האוהדים, במיוחד במשחקי חוץ".

מהפועל חולון נמסר בתגובה לאירועים ודרישת מינהלת הליגה לסגור את שתי השורות הראשונות ליד הספסל של הקבוצה היריבה או לחלופין להתקין מחיצה גבוהה: "את אשר התרחש מאחורי ספסל הקבוצה היריבה אנו בודקים ולומדים מול הגורמים האחראים מטעם חברת האבטחה ומול קב"ט ההיכל ונפעל בהתאם. באשר להאשמות החמורות מצד אנשי מכבי תל אביב, ובראשם מאמן הקבוצה מר נבן ספאחיה, מן הראוי שמר ספאחיה יבדוק עם עצמו האם בהתנהגותו, בהתפרצויותיו, בניבולי הפה, בצעקותיו, בשפת הגוף האלימה שלו הוא ראוי לליגה הזו. מן הראוי שמר ספאחיה יתמקד בהפחתת היצרים ולא בליבוי שלהם. בנוסף, שידאג ששחקניו לא יתנהגו באלימות כלפי אוהדי הקבוצה היריבה, לרבות היושבים סביב הפרקט".

תגיות:

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר