האתלטים של הפועל חולון באיצטדיון העירוני. רמה גבוהה בתנאים קשים
האתלטים של הפועל חולון באיצטדיון העירוני. רמה גבוהה בתנאים קשים

אלופים בחול וחצץ: האתלטים באיצטדיון חולון מוחים על התנאים

האתלטים של הפועל חולון מביאים מדליות וכבוד לחולון ולישראל אבל נאלצים להתאמן עם ציוד ומתקנים מיושנים. עכשיו הם יוצאים בעצומה הקוראת לעירייה לשפץ את האיצטדיון העירוני ולספק להם תנאים ראויים

פורסם בתאריך: 23.5.18 10:27

איצטדיון האתלטיקה בחולון לא שופץ כבר שנים רבות והאתלטים של הפועל חולון נאלצים להתאמן בתת תנאים או לנסוע לאיצטדיון בראשל"צ. את מחאתם על מצבו של האיצטדיון הם מבטאים בעצומה שיזמו הקוראת לשפץ מיידית את האצטדיון.

קריית הספורט והאיצטדיון העירוני בחולון פועלים משנת 1990. עיקר הפעילות מתמקדת בענף הכדורגל והאתלטיקה קלה.  באיצטדיון מתקיימים אליפויות בתי ספר בשני תחומים אלה וכן אימונים של קבוצות הכדורגל לילדים, נוער ומבוגרים המשתייכות למסגרות ליגות נוער של ההתאחדות לכדורגל וליגות למקומות העבודה.

האיצטדיון העירוני ממוקם בסמוך לקריית מיכה. המתחם כולל איצטדיון כדורגל עם 2,500 מושבים לקהל, שני מגרשי אימונים ומסלול סינדרס בהיקף 400 מטר שבו מתאמנים ומתחרים אתלטים של אגודת "הפועל" חולון, מהמובילות בארץ בענף. המתעמלים מתלוננים זה זמן רב על מצבו הרע מאוד של האיצטדיון. לטענתם, נדרש שיפוץ למסלול הריצה העשוי חול וחצץ, לבורות הקפיצה לרוחק ולמחסני הציוד החיצוניים הכוללים מזרנים בלויים, משוכות שעבר זמנן ועוד.

מסלול הריצה. במקום לרוץ על חול וחצץ, נוסעים להתאמן בראש"לצ

מסלול הריצה. במקום לרוץ על חול וחצץ, נוסעים להתאמן בראשל"צ

האתלטים מחולון מביטים בקנאה על איצטדיון האתלטיקה בראשון לציון ומציינים כי יש בו את כל מה שאגודת אתלטיקה צריכה: מסלולי ריצה תקינים, מחסן נורמלי, בורות קפיצה לרוחק טובים ועוד. "את האיצטדיון בראשון לציון בנו מאפס", הם אומרים. לעומת זאת, האיצטדיון בחולון כבר קיים ורק זקוק לשיפוץ. שיפוץ שכזה ייתן דחיפה גדולה לאגודת הפועל חולון ולספורט בחולון בכלל". בעצומה שיזמו לטובת השיפוץ הם כותבים: "הגיע הזמן לתרבות ספורט אמיתית בחולון, ותרבות ספורט אמיתית לא יכולה להתקיים בלי מתקנים טובים. אם עיריית חולון רוצה להוכיח שקריית מיכה חשובה לה, היא יכולה לשפץ את מסלולי הריצה באיצטדיון האתלטיקה, כך גם התושבים ירוויחו וגם העירייה תרוויח".

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

האלופים מתאמנים בתנאים קשים

אלינה דרוזדוב, אתלטית בת 21 מחולון, מתאמנת בהפועל חולון מ-2009. המקצוע העיקרי שלה הוא ריצת 100 מטר משוכות. מאמנה הוא רפי גרודצקי. בשנה האחרונה זכתה דרוזדוב בתואר אלופת ישראל בריצת 100 מטר משוכות, עם התוצאה החמישית בטיבה בכל הזמנים במקצוע זה. לדבריה, "האיצטדיון על הפנים, בעיקר כשצריך להתאמן ולרוץ על המסלול. המשוכות כבר ישנות מאוד ועוד כשהתחלתי להתאמן פה בגיל 12 הן כבר היו ישנות. הציוד גרוע ואני מקווה שהשינוי יבוא ומהר".

אביב דיין, בן 25, אלוף המכביה ל-2013 בריצת שליחים, מדליסט הארד בריצת 100 בשנתיים האחרונות ואלוף המכביה ל-2017 בריצת שליחים, מתאמן בהפועל חולון כבר שבע שנים. לדבריו, "לאיצטדיון יש פוטנציאל גדול מאוד שלא ממומש בכלל. מאז שהצטרפתי לאגודה אני שומע הבטחות שישפצו את המסלולים, שישפצו את חדרי ההלבשה, שישפצו את המסדרונות אבל שום דבר לא יצא לפועל. כל הזמן יש רק דיבורים באוויר. אני חושב שעיריית חולון יכולה וצריכה להשקיע כי הספורטאים מחזירים לה בתגמולים רבים מאוד. הם מביאים הרבה כבוד לעיר".

אלמוג שרון, אתלטית בת 17 וחצי מחולון, לומדת בתיכון קריית שרת, מתאמנת במקצוע הטלת כידון. המאמן שלה הוא רפי גרודצקי. בין שאר ההישגים שלה: מקום שלישי באליפות ישראל לבוגרים, מקום שלישי במכביה ומקום חמישי באליפות העולם לבתי ספר. "האיצטדיון בחולון חייב שיפוץ דחוף", היא אומרת, "למטילי כידון פה אין את המשטח המתאים להטלות, ואם יהיה באצטדיון משטח כזה, הרמה שלנו תעלה ובכלל, שיפוץ האיצטדיון יעלה את הרמה שלנו כאגודה ונהיה הכי טובים בארץ, בפער".

אדם יעקובי, אתלט בן 19, מתאמן בהפועל חולון כבר שבע שנים. המקצוע העיקרי שלו הוא 400 מטר משוכות תחת המאמן גרודצקי. יעקובי זכה ארבע פעמים בתואר אלוף ישראל לנוער, סגן אלוף ישראל לבוגרים, ייצג את ישראל באליפות אירופה השנה ובשנה שעברה ייצג את ישראל באליפות העולם לנוער. "המצב של האיצטדיון נוראי", אומר האלוף יעקובי. "אנחנו בקושי מצליחים להתאמן כאן ונוסעים להתאמן בראשון לציון כל פעם שצריך להתאמן באופן רציני יותר כי מה לעשות, אין פה איצטדיון".

הישגיהם של האתלטים מאגודת "הפועל" חולון ברורים ובאגודה גדלים אתלטים איכותיים, הרבה אלופי ישראל בכל הגילאים ולכן לא ברור מדוע לא מושקעים המשאבים בשיפוץ האצטדיון. לדברי האתלטים, "מסלול הריצה כיום מרוצף חול וחצץ, אלא שמסלול ריצה תקני צריך להיות מרקורטן. לצערנו, הבחירה של הרצים של הפועל חולון היא בין לרוץ על חול וחצץ או לנסוע להתאמן בראשון לציון".

גם במחסן הציוד החיצוני של האצטדיון המצב בכי רע: מזרני הקפיצה לגובה הם ישנים, מכוסים בכמויות גדולות של אבק, עשבים שוטים צצים בכל מקום, מנורות ענק, שפעם שימשו את עמודי התאורה באיצטדיון, זרוקות בערימה ומעל כל אלה נמצא הפחון שמשמש כגג למחסן.

"אדוני ראש העיר מוטי ששון", כותבים האתלטים בעצומה, "תסתכל עלינו בבקשה, שפץ לנו את האצטדיון", וקוראים לתושבי העיר לתמוך במאבקם: "תמיכה במאבק הזה זו היא תמיכה בספורט בחולון. תמיכה במאבק הזה היא תמיכה בילדים, הנערים והבוגרים החולונים הרבים שמשקיעים את זמנם הפנוי בשבוע כדי להתאמן ולהביא הישגים לעיר חולון".

מעיריית חולון טרם נמסרה תגובה.

קיראו עוד באותו נושא: 

למה איש אינו רוצה להתאמן באיצטדיון הלאומי בדרום חולון?

ליגה ג'? צפו במצבו העגום של איצטדיון צפרירים חולון:

 

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר