אורי וזויה טחן

זוג עם שרירים: סיפורם של מר עולם ומיס פיגר מחולון

התארים שהם קוטפים והגביעים שהם מציגים לראווה לא הגיעו בקלות. סיפור האהבה של הזוג החזק ביותר בעיר

פורסם בתאריך: 29.6.18 09:17

אורי וזויה טחן, תושבי חולון, הם זוג שמתרוצץ ברחבי העולם וקוטף תארים של כבוד בתחרויות ספורט. הוא מחזיק בתואר מר עולם 2018 והיא מחזיקה בתואר סגנית מיס "פיגר".

המדליות והגביעים שהם מציגים לראווה לא הגיעו בקלות. כל שריר ושריר בגופם חוטב, אומן והופעל כדי להגיע לתוצאות המרהיבות ולזכות בתארים הבינלאומיים, כמו תואר מר עולם שקטף אורי בתחרות שנערכה השנה בסלובניה.

סיפור ההיכרות של השניים קרה קרוב לבית בחולון. הם הכירו בשנת 2003, אורי, בן 38 היום, אז מאבטח בבית החולים וולפסון שבשעות הפנאי שלו הוא גם מאמן אישי, וזויה, היום בת 44, אחות בבית החולים. שניהם החזיקו בסטטוס "גרושים", היא עם שני ילדים והוא בלי.

זויה טחן. אחות ב"וולפסון" וסגנית מיס פיגר העולמית

זויה טחן. אחות ב"וולפסון" וסגנית מיס פיגר העולמית

"מהתחלה כשראיתי אותה, ידעתי שנהיה ביחד", הוא אומר מיד. "היה בה משהו שלא ראיתי באף אחרת לפניה, המבטים נפגשנו ומהר מאוד מצאנו את עצמנו יחד". האהבה פרחה, הם התחתנו והביאו לעולם ילד משותף שאותו הם מגדלים יחד עם שני ילדיה של זויה מנישואיה הראשונים.

הזוג טחן, השרירים והגביעים

הזוג טחן, השרירים והגביעים

באותה תקופה השתתף אורי בתחרות "מר ישראל", שם הגיע למקום השני, וכבר אז הבין שזה כנראה מה שהוא רוצה לעשות. "בגיל 14 התחלתי להתאמן באומנויות לחימה, עשיתי חצי מרתון ולמעשה גיליתי את עולם ה'פיטנס'. בגיל 21 כבר התחלתי לפתח את הגוף ברצינות ולהשתתף בתחרויות בתחום".



אצל זויה הסיפור היה קצת שונה: שלוש שנים אחרי שהכירו החליטה זויה שגם היא רוצה להיות חלק מעולם הפיטנס ובשנת 2006, אחרי חצי שנה של הכנה ואימונים מפרכים, ניגשה לתחרות "מיס פיטנס" שנערכה בארץ וזכתה בתחרות במקום הראשון. "זה היה מאוד מרגש, זויה לא הכירה את העולם הזה לפני כן, ובהחלטה של רגע היא רצתה לקחת בו חלק. התחלנו משטר אימונים קפדני ובסופו של דבר היא זכתה בתואר, לשמחתנו", מספר אורי.

מה כולל משטר האימונים?

"זה משתנה בהתאם למטרה. בשגרה הרגילה אנחנו מתאמנים חמש פעמים בשבוע וכמובן מקפידים על מה שאנחנו אוכלים,שוקלים הכל, בודקים ערכים תזונתיים וקלוריים וממש חיים את התחום. אם זה לפני תחרות, אנחנו עושים שלושה אימונים ביום שכוללים אימוני אירובי וכוח ולמעשה נמצאים בחדר הכושר מעל שלוש שעות ביום. זה מאוד אינטנסיבי, אבל יש לנו מטרה מול העיניים ואנחנו עושים את זה באהבה".

האם יש תזונה מיוחדת לצורך בניית הגוף?
"זה גם ​משתנה בהתאם לתקופות ולמטרות. בתקופות לפני תחרויות כשיש צורך בעלייה במסת שריר, אנחנו משתמשים בחלבון ובמולטי ויטמינים, בכדורי כורכום ועוד. לגבי ארוחות, אנחנו צורכים הרבה ביצים, בשר בקר וטונה במים".

היכן אתם מתאמנים? 

"​ביום יום אנחנו מתאמנים בקאנטרי בחולון​ וחלק מאימוני ההשלמות אנחנו עושים בבית. ​לגבי חדרי הכושר, יותר ויותר אנשים מודעים לעצמם אבל הבעיה היא שאנשים עדיין לא מבינים שעיצוב הגוף לא קורה בפרק זמן קצר ובוחרים ללכת לכל מיני קיצורי דרך עם כל מיני תוספים מגדילים וזו בעיה".

אורי מסכם: "אנחנו עדיין בהיי מהתחרות האחרונה בסלובניה שבה השתתפנו. היינו שם כמה ימם באימונים ובתחרויות שבסופן אני זכיתי בתואר מר עולם וזויה זכתה במקום השני בתחרות 'מיס פיגר'. זו תחושה משכרת ומדהימה שמראה שהעבודה הקשה בסופו של דבר משתלמת".

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר