טל ממו

בדרך לתואר מר ישראל, טל ממו מחולון לא נח

"צריך להמשיך להתאמן ולתת את ה-150% שיש לך בכל אימון ולא לפספס אפילו חזרה אחת", מסביר החייל הצעיר שרואה בפיתוח גוף אמנות ומתכונן לאליפות הבאה

פורסם בתאריך: 4.1.19 08:54

טל ממו בן ה-19 מחולון חולם כבר שלוש שנים על התואר מר ישראל ובינתיים, הוא מאמן כושר ומשרת בצבא, מתאמן במשך רוב שעות היום ומחכה בקוצר רוח לתחרות שתיערך במאי 2019 ובה יתחרה בקטגוריית men physique של איגוד IPC.

"התהליך מצריך משמעת גבוהה מאוד, בעיקר כשזה נוגע לתזונה", מספר ממו, "צריך להיצמד כל היום לערכים התזונתיים שאתה מציב לעצמך בכל שלב בתהליך ולא לחרוג מהם. כמובן, צריך להמשיך להתאמן במהלך השבוע ולתת את ה-150% שיש לך בכל אימון ולא לפספס אפילו חזרה אחת".

ממו. "רוב המשכורת שלי הולכת לאוכל"

כאמור, ממו הוא חייל צה"ל, והוא מודה ש"למען האמת, בתור חייל התהליך הרבה יותר קשה. אחרי הכל באזרחות הייתי רגיל לארגן לוח זמנים משל עצמי כל יום מחדש, אבל במערכת כמו צבא מכתיבים לך את מהלך היום. ספורטאי צריך ללמוד איך לשחק עם הלו"ז והתנאים בכל מצב. אני אישית בתור מפתח גוף מכין תיקים מלאים באוכל לבסיס ובתחילת הטירונות כבר הבאתי משקולות וציוד לבסיס למקרה שחדר הכושר יהיה סגור בימים מסוימים".

ההשקעה בתזונה ובאימונים בוודאי כרוכה בהוצאות. אילו  עלויות יש לך?

"בנוגע לעלות, הכנה לתחרות פיתוח גוף היא בדרך כלל מאוד יקרה. זה מתחיל כמובן בקניית מזון מסוים, ממשיך בתשלומים על חדר כושר וכמובן צריכת אבקות חלבון. בהשוואה להרבה מפתחי גוף, אני לא משתמש בסטרואידים אנאבוליים, כלומר שורפי שומן, ולכן ההכנה שלי ספציפית יוצאת יותר זולה מהרבה ספורטאים בתחום, אבל לא אשקר שרוב המשכורת שלי הולכת בעיקר לאוכל שאני צריך, אבל מאוד חשוב לי להצליח בתחום, גם אם יש הוצאות כספיות שמונעות ממני הנאות אחרות".

ממו

ממו. "הרגשתי שאני צריך לעשות כי הייתי מאוד רזה"

איך הגעת לתחום פיתוח הגוף?

"הגעתי לפיתוח גוף דרך כדורסל, שיחקתי עשר שנים במחלקת הנוער של הפועל חולון.עם הזמן הרגשתי שאני צריך לעשות שינוי גופני משמעותי כי הייתי מאוד רזה, וזאת על מנת להיות שחקן טוב יותר. מפה לשם נרשמתי לחדר כושר ולאט לאט הכרתי את תחום פיתוח הגוף ודי בקלות התאהבתי בו. נכנסתי לענף וחקרתי אותו ללא הפסקה.במשפחה היו די בשוק מהעניין, אבל כשהבינו שזה מה שעושה לי טוב, התחילה התמיכה וגם של החברים, ואני לא רוצה לאכזב אף אחד מהם".

ספר קצת על התחרות שאליה אתה מתכונן.

"בעיקרון, המתחרים בעצם עושים את שלהם בבית כשאף אחד לא רואה ועל הבמה מציגים את הגוף והשופטים בוחנים פרופורציות, אחוזי שומן, מסת שריר ועוד קריטריונים שמזכים את המתחרים בנקודות. הפרסים הם כספיים והסכום תלוי במיקום ובקטגוריה".

לסיכום אומר ממו: "אני רואה את פיתוח הגוף כשילוב של ספורט ואמנות, כאשר כל מתמודד מציג את הגוף שלו הוא מציג למעשה את התהליך והדרך שעבר על מנת להגיע לבמה. החלום שלי הוא להצליח בתחום ולייצג את עצמי ואת מדינת ישראל בכבוד בתחרויות הגדולות ביותר בעולם".



תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אלוף , כל הכבוד , ההתמדה וכח הרצון זו הדרך להצלחה.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר