מקופחים? צילום: מועדון הספורט אגודת ירמיהו
מקופחים? צילום: מועדון הספורט אגודת ירמיהו

מועדון הכדורגל אגודת ירמיהו בחולון: "אנחנו סובלים מקיפוח"

על אף מיקומו הגבוה מעל המועדונים הוותיקים בעיר, מועדון הכדורגל אגודת ירמיהו בחולון טוען לעוינות ולקיפוח מצד העירייה | מנהל מחלקת הספורט: "מדובר בקשקוש, אנחנו שוויוניים"

פורסם בתאריך: 2.1.19 15:48

במועדון הכדורגל אגודת ירמיהו בחולון מרגישים מקופחים. במועדן החדש יחסית בעיר טוענים כי עליהם לשלם עבור מימון המגרש סכום של 200 אלף שקל בשנה בשעה שהמועדונים הוותיקים בעיר – צפרירים חולון ועוצמה ממומנים, לטענתם, על ידי העירייה בנושא זה ולא מוציאים כספים על שכירות המגרשים.

הפועל צפרירים חולון הוקם ב-1985 ונחשב למועדון הפאר של העיר חולון. בשלהי שנות האלפיים שיחקה קבוצת המועדון בליגת העל ועברו בו כוכבים רבים, אך בשנים האחרונות הידרדרה עד לליגה ג' לאחר איחוד לא מוצלח שנעשה עם יניב חולון. על פי נתוני ההתאחדות לכדורגל בישראל, למועדון יש מחלקות ילדים ונוער המונות 211 שחקנים.

מועדון הכדורגל עוצמה חולון הוקם ב-1978 וכמו צפרירים, משחק השנה בליגה ג', אך נמצא כעת במקום הראשון בטבלה עם סיכויים גדולים לעלות לליגה ב' .מחלקת הילדים-נוער של המועדון, מטרום ילדים א' עד נוער, מונה 251 שחקנים, על פי נתוני ההתאחדות לכדורגל בישראל.

השחקנית החדשה בזירה הכדורגל החולוני היא אגודת הספורט ירמיהו חולון (מועדון האוהדים – א.ח) הממוקמת גבוה מעל המועדונים הוותיקים של העיר. ירמיהו חולון הוקמה בשנת 2014 מליגה ג' ולאחר שלוש שנים הגיעה לליגה א' וכיום נמצאת במקום השמיני ומתמודדת על הסיכוי להיכנס לפלייאוף העליון אשר ממנו, בסוף מסע ארוך, עשויה הקבוצה להעפיל לליגה הלאומית.

למועדון יש מחלקת ילדים-נוער מטרום ילדים ג' המונה 279 שחקנים ועל פי נתוני ההתאחדות לכדורגל בישראל, מדובר במחלקת הנוער הגדולה ביותר בעיר.

מאמן בקבוצת הילדים: "מחפשים רק איך לפגוע בנו"

"יש כאן חוסר דאגה לילדים", מתלוננים בהנהלת מועדון אגודת ירמיהו. "לא ברור לנו אם מדובר במדיניות מגמתית אבל אין ספק שאנחנו סובלים מקיפוח. ארבעה חודשים אנחנו בלי מגרש, ויש שני מגרשים שבהם בקושי נותנים לנו להתאמן או שקובעים לנו שעות הזויות לאימונים – משבע עד תשע בערב. אנחנו לא באמת יכול להגיד לילדים קטנים להתאמן בשעות כאלו".

עוד מציינים בהנהלת המועדון: "החליטו פתאום להעלות את המחיר על המגרש. אנחנו משלמים 200 אלף שקל בשנה ומבחינתנו זה מלחמת קיום כי אנחנו עמותה ללא כוונות רווח ומספיק שיעלו את המחיר במעט כדי שלא נוכל לשלם עבור המגרש. המועדונים האחרים בעיר נהנים ממגרשים חינם בחסות העירייה והם לא משלמים דמי שימוש לעירייה. מדוע עושים איפה ואיפה? אנחנו מתכוונים לפנות לעורך דין שיבדוק את הנושא".

בתוך כך, מאמן ילדים באגודת ירמיהו חולון, נתן מזרחי, סיפר ל"השקמה חולון" על הפרעות והצקות שחווים שחקני מחלקת הנוער מצד עובדי העירייה. "בכל יום שאני מגיע למגרש, אני לא בטוח שאעביר אימון כי העובדים באיצטדיון  משאירים אותי ואת הילדים מחוץ למגרש, עד שהם מאפשרים לנו להיכנס, וזה רק כדי להציק", סיפר.

"בשבוע שעבר בשעה 18:00 ההורים בסיום האימון החנו את רכבם למספר דקות רק כדי לאסוף את הילדים הקטנים הביתה וכולם חטפו דו"ח של 250 שקל בגלל שמנהלי האיצטדיון התקשרו לפקחים להגיע כדי לעשות 'קופה' על חשבון ההורים האלה. כמה חוסר אנושיות יש בכם עובדי העירייה? תסתכלו טוב טוב מה קורה בקבוצות שלנו – במקום לחבק אותנו ולעזור ולהתגאות בנו, אתם מחפשים רק איך לפגוע בנו. אני מתבייש לייצג את העיר חולון רק בגלל זה".

מנהל מחלקת הספורט: "התקציב לפי מספר הקבוצות"

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "מדובר בטענות שאינן מדויקות, בלשון המעטה, ולהלן העובדות: בעיר חולון פועלות שלוש מחלקות נוער בענף הכדורגל:  צפרירים, עוצמה ומועדון ירמיהו. מחלקת הנוער של צפרירים משחקת במגרש האימונים ברחוב ההסתדרות פינת 1 במאי כאשר האגודה מתפעלת את המגרש, אחראית על תחזוקתו השוטפת והיא זו שנושאת בכל ההוצאות הכרוכות במגרש זה.

"מחלקת הנוער של מועדון עוצמה חולון מתאמנת ומשחקת במגרש שליד בית הספר אורט כאשר האגודה מתחזקת את המגרש ונושאת בכל ההוצאות הכרוכות בכך. העירייה משתתפת בעלות חלקית בלבד בתחזוקת המגרש, משום שתלמידי בית הספר אורט משתמשים במגרש לצורכי שיעורי חינוך גופני.

"אגודת מועדון נוער ירמיהו מתאמנת ומשחקת במגרשי קריית הספורט העירונית כאשר כל הוצאות התחזוקה של המגרש חלות על העירייה ללא השתתפות האגודה כלל. על פי הנהלים, משלמת האגודה דמי שימוש לפי היקף פעילותה. דמי השימוש נקבעים ומאושרים מדי שנה על ידי מועצת העיר ובהשוואה לדמי השימוש בערים מקבילות, הם אינם גבוהים כלל.



מנהל מחלקת הספורט בעיריית חולון, יגאל אייל, מסר: "מחלקות הנוער בענף הכדורגל ובשאר הענפים הקבוצתיים מקבלות את התמיכה העירונית על פי התבחינים שאישרה מועצת העיר. הסכומים הינם בהתייחס למס' קבוצות הנוער במחלקות השונות ולגילאי הקבוצות".

מנהל מחלקת הספורט מציין אף את סכומי התמיכה בשנת 2018 בנתונים שהוא חושף:

הפועל צפרירים, מחלקת נוער – 132,748 שקל.

מועדון ירמיהו, מחלקת נוער – 34,014 שקל (הפעילו קבוצה אחת בלבד)

מועדון ארזים, מחלקת נוער – 111,017 שקל.

א.ס מור מועדון קהילתי – 81,255 שקל.

מכבי כדורגל נערות – 51,021 שקל.

לדברי אייל, דמי השימוש ששילמו האגודות שהתאמנו ושיחקו במגרשי קריית הספורט היו בהתאם לכמות שעות האימונים והמשחקים שהתקיימו בפועל. תעריפי דמי השימוש נקבעים ומאושרים מדי שנה על ידי מועצת העיר והם שווים לכל הקבוצות.

עוד ביקש לציין מנהל מחלקת הספורט כי "לפני שנה מועדון ירמיהו היה שייך לא.ס מור. השנה נפרדו והקימו מועדון נוער בלעדי שנקרא מועדון ירמיהו ויש להם 11 קבוצות. כדי לשחק בבוגרים, חובה שתהיה קבוצת נוער ולכן קבוצת הנוער אחת בלבד שיחקה תחת הקבוצה הבוגרת. השנה כל הקבוצות משחקות תחת ירמיהו. הפערים בסכומי התמיכה גדולים כי התמיכה היא פר קבוצות.

"השנה", מסביר אייל, "משחקים יותר שחקנים תחת מועדון נוער ירמיהו ויש להם הרבה יותר קבוצות וההבדלים בתמיכה ייראו לאחר שבמועצה יאשרו את התמיכה לקבוצות והחלוקה הכספית לכל האגודות. זה יבוא לידי ביטוי בתקציב השנה. הטענות לפיכך אינן נכונות, אנחנו שוויוניים ומספר הקבוצות הוא זה שקובע את התמיכה התקציבית" .

מה לגבי דמי השימוש במגרשים?

אייל: "דמי השימוש במתקנים הוא על פי השימוש בהם, ככל שישתמשו יותר, ישלמו יותר.  דמי השימוש לא עלו מעל עשר שנים, המצב הוא שוויוני לחלוטין וזה קשקוש שקבוצות אחרות לא משלמות דמי שימוש. לתחזק מגרש עולה הרבה יותר מאשר לשלם דמי שימוש. הם פשוט מטעים ואני מקווה שזה לא מכוון".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר