חיים תור

המטרה של סא"ל במיל' חיים תור: להזניק את קריית הספורט בחולון

עם רזומה ענק בעולם הספורט ועבר צבאי מפואר, מנכ"ל קריית הספורט החדש של חולון הוא כנראה האיש הנכון במקום הנכון עם החזון המבטיח: "זה יהיה מרכז תוסס של חיי הספורט בעיר" 

פורסם בתאריך: 1.2.19 09:09

חיים תור, איש ספורט ותיק וסא"ל במיל', מונה לאחרונה למנהל קריית הספורט העירונית, תפקיד שאליו הוא מגיע עם חזון ברור: להפוך את הקריה לפעילה בכל שעות היום והערב ולעשות אותה למרכז חיי הספורט בעיר לקבוצות וליחידים.

בימים אלה חוגג חיים תור 63 שנים ו-61.5 שנות ספורט. תור, שמונה לאחרונה לתפקיד מנכ"ל קריית הספורט של חולון, אומר: "כן, התחלתי לשחק כדורסל בגיל שנה וחצי וכל חיי שזורים בספורט, בכל מקום שבו הייתי ובכל דבר שאותו עשיתי".

קריית הספורט העירונית נמצאת בדרום העיר ובמרכזה האיצטדיון העירוני שמהווה בית לאגודות הכדורגל העירוניות ולאגודת הפועל חולון אתלטיקה, הנמנית עם האגודות המובילות בארץ. באיצטדיון 2,800 מקומות ישיבה. מגרש לזרוס הצמוד אליו עתיד לעבור שדרוג בסיוע הטוטו ולהפוך למגרש דשא סינתטי ייחודי עם כ-1,000 מקומות ישיבה. בתכנון גם שדרוג האיצטדיון העירוני לקיום אירועים המוניים של עד 5,000 איש.

"כשהציעו לי את המשרה בקריית הספורט העירונית של חולון", מספר תור, "נעניתי מיד לאתגר שהניחו בפני שמשון חן ויגאל אייל מהנהלת החברה לבילוי ובידור. הראייה והחזון שלי: לראות את קריית הספורט פעילה לאורך כל שעות היום והערב, להפוך אותה למתחם פעילות שיש לו חלק מרכזי בחיי הספורט והתרבות של העיר וכל זאת תוך שימור הסדר והכנסת נורמות עבודה עם נהלים ברורים שבהם יעמדו כל המשתמשים במתקני הקריה. בנוסף, בכוונתי להכניס פעילויות ספורט לקבוצות ויחידים נוספים בתוך תחומי קריית הספורט, שכל אחד בעיר יידע שזה המקום שלו בהיבט הספורטיבי, חברתי, קהילתי".

הוא גדל בקריית ביאליק ולדבריו, "עברתי את כל מה שילדים עוברים בית ספר היסודי, התיכון, תנועת נוער. כבר בגיל 15 הוא שיחק בליגה הלאומית בכדורסל במדי קריית ביאליק, השחקן הצעיר ביותר בליגה באותה תקופה. בהמשך, שיחק בליגה הלאומית במדי מכבי חיפה, הפועל קריית חיים ואליצור תל אביב ובכל הקבוצות היה הכוכב שעליו נשענה הקבוצה. תור נזכר: "הייתי רכז מהיר בעל יכולת קליעה נדירה, חזק ובעל מהירות שלא נראית היום. עם מלוא הצניעות, היתה ראיית משחק שאין היום לרכזים. הייתי שחקן חמישיה בנבחרת הקדטים שזכתה במקום שביעי באליפות אירופה עם המאמן אריה דוידסקו ז"ל, וכן שחקן  חמישיה בנבחרת הנוער תחת שרביטו של המאמן המיתולוגי רלף קליין ז"ל".

לאהבה הגדולה שלו לספורט יש הסבר: "גדלתי בבית שאבא היה איש צבא וספורט, דמות בולטת מאוד. ניצול שואה עם ערכים שמדינה היתה מבחינתו מעל הכל .זה מה שירשתי ממנו – גם אני כזה".

בצה"ל שירת, איך לא, כקצין ספורט והתקדם עד לתפקיד קצין כושר קרבי פיקודי. "ואז", הוא מספר, "החלטתי לעשות הסבה מקצועית לשריון, לטנקים. הייתי קצין אג"מ בחטיבת ירושלים וקצין אג"מ באוגדה משוריינת וסיימתי את תפקידי כמפקד המעברים של צה"ל ביחידת הקישור ללבנון בדרגת סגן אלוף".



לאורך כל הקריירה הצבאית העשירה והמפוארת שלו, לא זנח את הספורט. "במשך השנים עסקתי בכדורסל ככל שהצבא אפשר לי. אימנתי קבוצות בליגה, את מכבי נתניה, את שער הנגב, הפועל הרצליה, מכבי חדרה, מכבי מטולה ואחרות. בצבא, הנהגתי את המערכת הביומטרית הראשונה שהיתה במעברי הגבול בלבנון, טרם הגעתה לשדות התעופה".

מנכ"ל החברה לבילוי ובידור, שמשון חן, שתחת אחריותה נמצאת גם קריית הספורט, אומר לאור המינוי החדש: "חיים הוא האיש הנכון במקום הנכון. בראייתי, הקריה תהיה מקום תוסס, רב פעילויות שיהווה מענה לקבוצות ויחידים בתחום הספורטיבי בכל הענפים. אנו בכיוון הנכון בעניין. חיים הוא איש שהגיע מהצבא עם ערכים, נורמות, נהלים, סדר וארגון. זה בדיוק מה שכדי להזניק את הקריה קדימה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    סא״ל חיים תור קצין ומפקד רציני אחראי ויוזם
    מאמין שהוא אכן יוביל ויקדם את נושא הספורט בחולון. חיים יודע לזהות מצבים, צרכים להגדיר מטרות ולהשיג.
    כמיסה

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר