שחקני הפועל חולון. צילום: עודד קרני, מינהלת ליגת העל
שחקני הפועל חולון. צילום: עודד קרני, מינהלת ליגת העל

ברגע האמת בגביע אירופה לאלופות, הפועל חולון פישלה ובגדול

הפועל חולון הפסידה לנאנטר הצרפתית בבית ולא תעלה לשלב הבתים בליגת האלופות האירופאית. הנחמה: שמינית גמר היורופ-קאפ. המטרה האמיתית: חצי גמר גביע המדינה

פורסם בתאריך: 6.2.19 09:26

דווקא ברגע האמת בגביע אירופה לאלופות בכדורסל, הפועל חולון, מוליכת ליגת העל והלהיט של הכדורסל הישראלי העונה – פישלה ובגדול.

ההפסד הביתי אמש (שלישי) לנאנטר הצרפתית 74:62, קבע: החולונים לא יעברו את שלב הבתים, לא יעלו לשמינית גמר גביע האלופות וייאלצו להתנחם במשחק הרבה פחות אטרקטיבי: שמינית גמר גביע היורופ-קאפ.

ההפסד מול נאנטר בא בניגוד גמור לכל מה שקורה העונה בחולון. לקלוע 62 נק' במשחק ועוד במשחק בית? בחולון לא מכירים את התופעה הזו, באחד המשחקים החלשים שהציגו בשנים האחרונות. הצרפתים הוליכו בכל שלבי במשחק וכמעט תמיד בפער דו ספרתי, וחולון כלל לא סיכנה את נצחונם. אבל כבר הבוקר שכחו בחולון את האכזבה הגדולה ומתמקדים במטרה הבאה: חצי גמר גביע המדינה מול הפועל ירושלים באולם הארנה ביום שני הקרוב. "לא ברור מה קרה לנו", אמר אוהד הקבוצה, "זו אכזבה גדולה כי ההישג היה כבר ביד, אבל ממשיכים קדימה. אין זמן להצטער ולהתאבל".

הקבוצה ששווה הרבה יותר מסך חלקיה

לפני תחילת העונה הוצבו בקבוצה שלוש מטרות: מאבק על האליפות והשתתפות בפיינל-פור, זכייה בגביע המדינה ומעבר שלב הבתים בגביע האלופות האירופאי של פיב"א – מה שכאמור כבר לא יקרה.

הפועל חולון של העונה היא שלם ששווה הרבה יותר מסך חלקיו. אין לקבוצה כוכב על ואין בסגל שחקנים שהם למעלה מהרמה הממוצעת בליגה. לחולון אין מנהיג, אין מי שמצפים ממנו לקחת את המושכות ולכן גם לא תלויים ביכולת של שחקן זה או אחר.

תזכורת בהיבט זה: בעונה החולפת נשענה הקבוצה כולה על יכולתו של גלן רייס ג'וניור, לטוב ולרע. ובכל זאת, יש בקבוצה אוסף של שחקנים טובים, נחושים, מתלהבים, שחקנים שנותנים הכל על הפרקט בדקות בהן הם משחקים. תוסיפו את הליווי והעידוד המוכרים של הקהל החולוני, שדוחפים את השחקנים למצות הרבה יותר מיכולתם הרגילה,גם אישית וגם קבוצתית, ותבינו את ההיחלצות ממצבים קשים בלא מעט משחקים.

כאמור, חולון של העונה היא קבוצה שלא נשברת. בתשעה משחקים ליגה העונה היא נקלעה למאבקים צמודים ואף לפיגור משמעותי בתוצאה ברבע הרביעי, אבל תמיד ב"מאני טיים" התעלו החניכים של דן שמיר: בשמונה מתוך אותם תשעה משחקים, הם ניצחו.

גם במשחק הניצחון הביתי בתחילת השבוע מול מכבי ת"א, פיגרה חולון ברבע השני בהפרש דו ספרתי. זה לא מנע משחקניה להתאושש, ללחוץ על הדוושה, להפוך לגמרי את המשחק ואת התוצאה ולעלות ליתרון דו ספרתי. בסיום זה היה אמנם צמוד אבל שוב – הפועל חולון גילתה אחריות, עשתה מינימום טעויות וניצחה.



היכולת הקבוצתית המצוינת הזו והחיפוי של השחקנים זה על זה, מקנים לחולון עוד תכונה מרשימה: היכולת להתגבר על היעדרות שחקנים בגלל פציעות. קורי וולדן, כוכב העל של הליגה בחודשיים האחרונים, נעדר לא מעט בגלל פציעה, ועכשיו תורו של להיט אחר: קאליף וואייט, הפצוע התורן, שנעדר כבר יותר מחודש. תוסיפו לכל אלה אווירה מצוינת בין כל השחקנים, במשחקים, באימונים ובחדר ההלבשה, ותקבלו מתכון להצלחה המרשימה העונה.

ועוד כמה מילים על קורי וולדן שמציג בחודשיים האחרונים יכולת שיא ו"טורף" את הליגה. שימו לב לממוצעים שלו בששת משחקים הליגה האחרונים: 25 נק' בממוצע למשחק, 4.2 ריבאונדים, 2.5 חטיפות, 6.8 אסיסטים ומדד משוקלל של 36.8 – הכי גבוה בליגה העונה.

ומה הלאה? ביום שני חצי גמר גביע המדינה בארנה מול הפועל ירושלים. בהמשך, מאבק על האליפות, אבל בחולוניה נערכים כבר עכשיו ליום שאחרי סיום העונה. קשה להאמין שהמאמן דן שמיר, שמסיים חוזה בן שלוש עונות, יישאר בקבוצה כי מצפות לו הצעות מקבוצות ישראליות בכירות וגם מאירופה, שם, כזכור, כבר אימן בעבר.

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר