ביום רביעי: גמר גביע ליב"י לזכרם של יהודי אתיופיה – חולון מול חדרה

הליגה בכדורסל שנוסדה לזכרם של יהודי אתיופיה תקיים את משחק האליפות בין חולון לחדרה. מאמן חולון דורון ימלה: "כיום, כבוגרים, אנחנו חוזרים לשם כבעלי משפחות ומנסים להוציא נערים ממעגל השכונתי לעבר החלום, כל אחד וחלומו שלו"

פורסם בתאריך: 22.4.19 15:50

ביום רביעי, 24 באפריל, יתקיים גמר גביע ליגת ליב"י באולם הספורט מקס חסון בבאר יעקב. משחק הכדורסל, שבו תתמודד חולון מול חדרה, נערך במסגרת הליגה שנוסדה לזכרם של יהודי אתיופיה שנספו בדרך להגשמת החלום הציוני ובמטרה לתת לבני הנוער בשכונות אפשרות לעתיד טוב יותר.



ליגת ליב"י מחולקת לשני מחוזות, כאשר בצפון פועלות תשע קבוצות ובדרום עשר קבוצות. דורון ימלה, מאמן הקבוצה של חולון ששייכת למחוז דרום, עלה מאתיופיה בגיל 15 לשכונת ג'סי כהן בחולון, שבה לימים יפעיל את קבוצת הכדורסל. "רוב שחקני הקבוצה גדלו בשכונה הזו", הוא מספר ל"השקמה חולון" לקראת המשחק, "וכיום, כבוגרים, אנחנו חוזרים לשם כבעלי משפחות ומנסים להוציא נערים מהמעגל השכונתי לעבר החלום, כל אחד וחלומו שלו. הקבוצה שלנו מונה היום הכי הרבה נערים צעירים ורעבים לעבר החלום".

לב ליגת ליב"י, שאלה בעצם הנערים הצעירים שלנו, הדור הבא של מדינת ישראל. הצלחנו להכניס לקבוצה שישה נערים צעירים בני 17-16 וללמד אותם משמעת מהי, ערכים ולקיחת אחריות. גם אנחנו, המבוגרים בקבוצה, למדנו לקבל מילד-נער בן 16, שזה לא פשוט, ופה הבנו שאנחנו בעצם משפחה. המשמעות היא שיש עוד שישה נערים שמחכים להשתלב בקבוצה וזה הניצחון האמיתי שלנו".

הדרך של חולון לגמר לא היתה קלה. ימלה מספר ש"את הגמר האחרון סיימנו בהפסד לא פשוט. ההפסד גרם לנו להרגיש כקבוצה שאולי הפסדנו בקרב, אבל לא במלחמה כי אין מלחמה, אותה מלחמת היצר שרוצה להביא אותנו לפירוד ולגרום לנו לשכוח לשם מה הגענו. לכן, אחרי ההפסד בגמר נכנסנו לתוכנית אימונים. בסיבוב ראשון נחלנו שני הפסדים ובסיבוב השני הפסד אחד, וסיימנו את הליגה במקום הראשון במחוז דרום".

על גמר הגביע מספר מאמנה של חולון ש"קיבלנו הגרלה קשה, דרבי נגד בת ים, ניצחנו ועלינו לשמינית גמר. קיבלנו ממחוז צפון את השרון ושם ניצחנו, ובחצי גמר קיבלנו קבוצה ‏חזקה מהדרום – את אשקלון. אנחנו השחקנים מגיעים לגמר, בפעם השלישית ברציפות, נחושים לנצח, והפעם גם להביא גביע לחולון".

ימלה מספר ש"אחרי למעלה משש שנים אנו עושים צעדים לקראת הניצחון של לב ליגת ליב"י, שאלה בעצם הנערים הצעירים שלנו, הדור הבא של מדינת ישראל. הצלחנו להכניס לקבוצה שישה נערים צעירים בני 17-16 וללמד אותם משמעת מהי, ערכים ולקיחת אחריות. גם אנחנו, המבוגרים בקבוצה, למדנו לקבל מילד-נער בן 16, שזה לא פשוט, ופה הבנו שאנחנו בעצם משפחה. המשמעות היא שיש עוד שישה נערים שמחכים להשתלב בקבוצה וזה הניצחון האמיתי שלנו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר