איך הפכה חולון למיני מעצמה בג'ודו לילדים ולילדות?

תכירו את הילדים והילדות שהביאו הרבה כבוד לענף הג'ודו החולוני באליפות ישראל

פורסם בתאריך: 11.5.19 13:48

גאווה רבה נרשמה באליפות ישראל לילדים בג'ודו, לאחר שילדי וילדות העיר חולון הגיעו להישגים משמעותיים. איתי אבנרי ועמרי רפאל, תלמידי כיתה ה' מבית הספר רביבים בחולון, זכו במקומות הראשון והשלישי, ואילו בתחרות לילדות שנערכה יומיים לאחר מכן קטפו אדל קרול ועלמה בן גל את המקומות הראשון והשני בקטגוריות השונות שבהן התחרו.



בראיון ל"השקמה חולון" הם מספרים על ההתרגשות, על הדרך המפרכת עד הפרס ועל התוכניות לעתיד.

"זו תחרות קשוחה"

הזוכה במקום הראשון, איתי אבנרי, נכנס לעולם הג'ודו לפני כשש שנים, כשעוד היה בגן חובה. הוא מספר ש"כשהייתי בגן חיפשנו חוג להיות בו. היו שתי אפשריות: כדורגל או ג'ודו. אמרתי, ננסה את הג'ודו ונראה".

בשנה שעברה הוא הגיע למקום השני בתחרות וזכה במדליית כסף. כעת, אחרי המאמצים הרבים הכרוכים בהכנות לתחרות, איתי חש את ההקלה שלאחר הניצחון ומספר ש"היה מאוד קשה. הייתי כל כך לחוץ, הייתי נחוש, ועכשיו התרוקן הכל. החברים בכיתה אמרו לי כל הכבוד".

אמו, אלה אבנרי, מוסיפה כי "זה מרגש מאוד. בשנה שעברה הוא זכה בכסף והשנה בזהב, אז זה יותר מרגש", ומספרת שבנה מתמיד באימונים בשש השנים האחרונות. "הוא מתאמן שלוש פעמים בשבוע, אם זה בגשם או בשמש", היא מפרטת ומגלה ש"זו התמודדות. היתה לו שנה מאוד קשה. הוא נפצע ברגל ועשה פיזיותרפיה. זה גם הרבה בזכות המאמן צביקה שפרן שמאמן אותו ומחזיק מועדון מפואר ומגובש".

באשר לשאיפות לעתיד מדגישה האם כי תכבד ותעמוד מאחורי כל החלטה שבנה יקבל. "מה שהוא ירצה", היא אומרת, "משנה לשנה הוא מחליט. בינתיים הוא נמצא בזה ואנחנו תומכים בו. צריך לשמוח על מה שיש עכשיו".

עמרי רפאל, גם הוא מבית הספר רביבים, זכה בשנה שעברה באליפות ישראל לילדים עד 38 קילו. השנה הוא הגיע אל המקום השלישי בתחרות הג'ודו עד 42 קילו. "זו תחרות איכותית ברמה גבוהה לפי החוקים של אליפות ישראל", מספרת תמי רפאל, אמו של עמרי, "על כל דבר שמו שם דגש. מאוד נהנינו בכלל מכל האווירה וההתרגשות היתה גבוהה. כל ילד שהגיע למעמד הזה הוא אלוף".

רפאל מספרת ש"היו תחושות מאוד טובות. להגיע למדליה זה הישג, ועמרי הרגיש התרגשות גדולה". לדבריה, "זה לא מובן מאליו. כל התחרות היא עניין של שניות. זו תחרות קשוחה".

היית רוצה לראות אותו באולימפיאדה?

"בטח. ג'ודו זו דרך חיים, זו משמעת וזה חינוך שנותנים כלים להצליח בחיים".

צביקה שפרן, מאמנם של עמרי ואיתי אשר אחראי במידה רבה להצלחות ולהישגים, מדגיש כי "אליפות ישראל היא תחרות ברמה מאוד איכותית. המון ג'ודאים היו בה. שני המתחרים האלה היו בתחרות הזו. התוצאה הזו משקפת את ההשפעה של הספורטאים. הציפייה היתה לזכות במקומות הראשון עד השלישי ואכן היא התממשה. זה עוד צעד קטן בדרך הארוכה שלנו לאולימפיאדה. אנשים מוזמנים להצטרף להיות חלק מההצלחה ולהיות חלק מהמסורת המוצלחת של הג'ודו בחולון ובפרט בישראל".

יומיים לאחר מכן התקיימה אליפות הג'ודו לילדות, שבה הגיעה חולון אל המקומות הראשון והשני. בתואר אלופת ישראל לילדות כיתה ד' עד 44 קילו זכתה אדל קרול, שזו השנה הראשונה שבה היא משתתפת באליפות, וקיבלה מדליית זהב. גאווה נוספת סיפקה עלמה בן גל אשר הוכתרה כסגנית אלופת ישראל ילדות כיתה ה' עד 40 קילו, הישג יחסית לשנה שעברה, אז הגיעה למקום השלישי. את המדליות העניקה המדליסטית האולימפית הג'ודאית ירדן ג'רבי.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר