הפועל חולון
צילום: אלן שיבר, באדיבות מנהלת ליגת העל

משבר או מציאות חדשה: הפועל חולון לא מצליחה לחזור אל מסלול הניצחון

עם מאזן שלילי של 6 הפסדים מול 5 ניצחונות, קבוצת הכדורסל מתקשה להתאושש

פורסם בתאריך: 29.12.19 17:28

אוהדי הפועל חולון לא רגילים למה שמתרחש העונה בקבוצה ומסביבה ובעיקר לתוצאות על הפרקט. אחרי 11 מחזורים, בסיומו של משחק ההפסד (84-91) במוצאי שבת לירושלים, ולראשונה מזה שנים, חולון יורדת למאזן שלילי: שישה הפסדים מול חמישה ניצחונות. נא להבין: מציאות כזו לא מכירים בחולון כבר שנים רבות.

אז מה קורה בקבוצה העונה? כבר ברור שקבוצת הכדורסל של הפועל חולון נמצאת במשבר. למה הגיעה למצב הזה ואיך יוצאים ממנו, אם בכלל? לא מעט סיבות הביאו למצב הלא נעים הזה אם כי חובה להדגיש שמדובר במצב זמני ולכולם ברור – השיפור ביכולת ובתוצאות עוד יבואו.



כבר עכשיו ברור: החלפת כל הזרים מהעונה שעברה התבררה כמהלך שהביא בהכרח לירידה ביכולת. זה היה הרבה מדי ויותר מדי. הזרים החדשים של חולון העונה הם אמנם שחקנים טובים, אבל לא בהכרח מתאימים לדנ"א החולוני המוכר: הם פחות קבוצתיים ומתבססים יותר על יכולת אישית, הם פחות מתלהבים ונוטים ללכת לאיבוד במצב של פיגור בתוצאה ובעיקר – הם פחות מחוברים לקהל האוהדים.

ההפסדים באירופה ובליגה הביאו לא מעט שינויים בעמדת המאמן וגם ואולי בעיקר – בסגל השחקנים. השבוע שב לסגל ג'ו אלכנסדר ששיחק בחולון לפני שנתיים, והוא בדיוק אחד השחקנים החסרים הפאזל: שחקן גבוה עם נוכחות רבה בצבע, חזק במאבקים על הכדורים החוזרים ובעיקר – ווינר אמיתי שזכה בחולון לאהבה גדולה מהיציעים. יחד עם אנחל דלגאדו שהגיע לקבוצה מעט לפניו, לחולון יש עכשיו חוזק מתחת לסלים, שאמור להיות מתורגם להרבה מאוד כדורים חוזרים.

הפועל חולון

צילום: אלן שיבר, באדיבות מנהלת ליגת העל

מינוי של המאמן היווני הזר סטפאנוס דדאס גרר תגובות לכאן ולכאן, ויש כמובן מתנגדים לעומת תומכים. מה שבטוח: דדאס יצטרך זמן להכיר את הקבוצה בפרט ואת הכדורסל הישראלי בכלל, וחולוניה צפויה לשלם את "שכר הלימוד" שלו. הבכורה שלו על הקווים הסתיימה אמנם בהפסד להפועל ירושלים בארנה, אבל זה היה הפסד יש בו בשורה. חולון שיחקה בהתלהבות ועם לא מעט יכולת במרבית שלבי המשחק, אבל איבדה אותו בכמה דקות רעות עוד לפני ההפסקה. 17 נקודות רצופות של ירושלים ללא מענה חולוני, יצרו מצב לפיו חולון רודפת עד לסיום. המצטיינים בסגול היו הפעם טרוי קופיין ומרקוס פוסטר עם 23 נקודות כל אחד, אבל לעומתם יוגב אוחיון וגיא פניני שיחקו רע ולא תרמו כלל.

הפועל חולון

צילום: אלן שיבר, באדיבות מנהלת ליגת העל

וזו בעיה נוספת בחולון העונה: תרומה מינורית ביותר של הישראלים בסגל. שמחון כבר עזב ושלומי הרוש, פניני ואוחיון שהם כוכבים בולטים בתחום של השחקן הישראלי בכדורסל שלנו – ניראים הרבה מעבר לשיאם.

ומה הלאה? בינתיים חולון נשרה ממשחקי גביע המדינה, היא עדיין משחקת בבית המוקדם של ליגת האלופות עם סיכוי נמוך אבל קיים להעפיל הלאה ומאבק על האליפות? נראה רחוק ולא ריאלי.

במחזורים הקרובים תתמקד חולון בחזרה למסלול הניצחונות. זה מה שצריך עכשיו, ובכל מחיר. משחק הבית הקרוב ביום רביעי מול אילת הוא הזדמנות מצוינת לרשום ניצחון שיביא קודם כל רגיעה ושקט.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר