צילום: אלי נאמן

הפועל חולון לא תשלם דמי שימוש במתקנים: האם זה יציל את הקבוצה?

קבוצת הכדורסל הפועל חולון מתמודדת עם קריסה כלכלית בעקבות משבר הקורונה. האם הבעלים יישאר והאם היכל הטוטו יהיה פנוי לאימונים ומשחקים גם בחודשי הקיץ?

פורסם בתאריך: 14.5.20 12:20

בעקבות משבר הקורונה והקשיים הכלכליים שאליה נקלעה קבוצת הפועל חולון, הודיעה העירייה לאגודת הפועל חולון כדורסל, כי לא תגבה דמי שימוש על מתקני הספורט העירוניים עד סוף העונה הנוכחית. אבל לא בטוח שההקלה הזאת תסייע לקבוצה לצאת מהמשבר הכלכלי העמוק שאליו נקלעה בעקבות מגפת הקורונה.



ראש עיריית חולון מוטי ששון החליט הבוקר (חמישי) לפטור את אגודת הפועל חולון כדורסל מדמי שימוש עד סוף העונה. החלטה זו התקבלה בעקבות חזרתן של הליגות, ועל רקע המצוקה אליה נקלע המועדון עקב מגפת הקורונה.

ששון, שאוהד את קבוצת הכדורסל ומנוי על משחקיה, הנחה את החברה לבילוי ובידור, המנהלת את תחום הספורט בעיר ואת היכל טוטו חולון, לבטל את תשלום דמי השימוש באימונים ובמשחקים עד לסיום העונה הנוכחית, כדי להקל על האגודה.

"כתושב חולון וכראש העירייה שלה אני מוצא לעצמי חובה לעזור ככל שניתן לאגודת הפועל חולון בכדורסל להתאמן ולשחק כדי לסיים את העונה. אני מאחל לקבוצה ולאוהדים הצלחה רבה", אמר ששון.

לא בטוח שההקלה מצד העירייה תאפשר חזרה מלאה לפעילות בקבוצה החולונית, שבה מתמודדים עם קשיים כלכליים רבים בימים אלה.

בדיון הסוער על החזרה לשגרה בלטה עמדת הפועל חולון לפיה אין לחזור למשחקים בעונה זו במתווה המוצע, ולחכות לפתיחת העונה הבאה. קבוצת נוספות כמו באר שבע, אשדוד ומכבי חיפה, תמכו בעמדת חולון אבל כאמור – הרוב הכריע בעד החזרה למשחקים.

בשיחה עם "השקמה חולון", אומר היו"ר איתן לנציאנו, שהיה נציג הקבוצה בדיון: "זו החלטה חובבנית של מנהלת הליגה שאני חלק ממנה. איך אפשר לקבל החלטה על חזרת הליגה ורק אחר כך, לבדוק איזו שיטת משחקים מקובלת ומתאימה למצב? איזה סגלים ישחקו, מי הזרים שיגיעו אם בכלל? האם כל האולמות זמינים לתאריכים הלא שגרתיים שנוצרו? האם תקופת האימונים הקצרה לא תרגום פציעות חמורות? מה עושים עם שחקנים שמסיימים חוזה ומי יכסה את עלויות החזרה לליגה? ואם נהיה עדים להתפרצות נוספת? רוצים לחדש את הליגה? קחו פסק זמן ובואו נבדוק מקסימום נתונים קריטיים ונראה האם באמת ניתן לעשות זאת".



על פי מתווה, האימונים יחודשו בתחילת יוני והשחקים הזרים שישובו ארצה לא יהיו חייבים בבידוד. המשחקים יחודשו מהמחזור ה-22, המקום בו הופסקו ואז יחל סיבוב שלישי מקוצר בשיטה שתיקבע בהמשך. בסיום סיבוב זה יעפילו שמונה הראשונות לרבע גמר הפלייאוף שיתקיים בשיטת הטוב משלושה משחקים, המנצחות יעלו לפיינל-פור בו תיקבע האלופה והליגה כולה תסתיים בשבוע האחרון של יולי. המשחקים יתקיימו ללא קהל, שני משחקים בשבוע.

וכך, לאור החלטת הרוב, בחולון מתכוננים בלית ברירה לחידוש המשחקים. אחת הבעיות שכבר מעיקה מאוד היא העובדה שהיכל טוטו חולון, אולמה הביתי של הקבוצה, יהיה תפוס בחודשים יולי ואוגוסט בתערוכת הלגו הארצית. בינתיים בוחנים עכשיו עדיפות לאולם חלופי והעדיפות הראשונה היא לאולם קציר בעיר, אלא שהבעיה באולם זה היא העובדה שיציעיו לא יוכלו להכיל את כל בעלי המנויים. אפשרות שנייה היא לשחק באולם זיסמן ברמת גן וגם אולם מכבי ראשון לציון בא בחשבון – תלוי בסדר המשחקים.

בנוסף, בקבוצה לא בטוחים שכל הזרים ישובו ארצה לחידוש המשחקים, מה שעלול לגרור היחלשות מקצועית ברורה.

הבעיה המעיקה ביותר על הקבוצה היא אי הוודאות בהיבט הכלכלי. זאת, לאחר שהבעלים שלמה אייזיק שוב מביע את רצונו לעזוב. עם פרוץ הנגיף וביטול משחקי הליגה, הוציאה הפועל חולון את עובדי האגודה לחל"ת כמו מעסיקים רבים במשק. בשל המשבר הכלכלי והיעדר כסף נוצרה בעיה, והקבוצה לא יכלה להעביר כספים לספקים במסגרת ההוצאות השוטפות, כמו תשלומים עבור שכירת דירות לשחקנים הזרים.

איומיו של אייזיק לעזוב את חולון לא חדשים, ונובעים בעיקר מהעובדה שהוא חש כמי שנושא בנטל לבדו. אייזיק מסביר כי הוא רוצה להתמקד יותר בעסקיו, אבל מוכרת תחושתו לפיה הוא הבודד שנושא בנטל. כבר תקופה ארוכה שבחולון מחפשים אנשי עסקים נוספים שייכנסו "מתחת לאלונקה", בתמיכה כלכלית בקבוצה, אבל אין עדיין הצלחה במישור זה. בינתיים, אייזיק מקפיד להכחיש את כוונתו לעזוב, אבל מקורבים לקבוצה טוענים כי ההחלטה כבר התקבלה אצלו ונותר רק העיתוי של ההודעה מבחינתו.

היו"ר לנציאנו אומר בנושא: "לגבי מצב הקבוצה והשמועות מסביב, אני מבקש להבהיר שאני סומך על שלמה אייזיק באלף אחוזים, שיעשה הכל למען הקבוצה ואוהדיה. אין לי ספק שחולון תמשיך להיות קבוצת צמרת בכל מקרה גם בשנים הבאות, למרות שלא נסתיר שיש לנו, כמו לאחרים, בעיות כלכליות בעקבות המגפה העולמית".

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר