הפועל חולון, צילום בן סולימני באדיבות הפועל חולון
הפועל חולון, צילום בן סולימני באדיבות הפועל חולון

העמותה המפעילה את קבוצת הכדורסל של הפועל חולון בסכנת פירוק בעקבות דוח ביקורת חמור

יחידת אכיפה ובקרה ברשות התאגידים הגישה בקשה לבית משפט לצו פירוק לעמותה המפעילה את הפועל חולון. המועדון: "הליקויים שהועלו תוקנו וכי העמותה פועלת כיום על פי התקנות"

פורסם בתאריך: 13.6.23 10:07

מה קורה בעמותה המפעילה את קבוצת הכדורסל של הפועל חולון? יחידת רשם העמותות והחל"צ ברשות התאגידים שבמשרד המשפטים, מצאה ליקויים חמורים המהווים עילת פירוק. בין היתר נטען כי היו לכאורה חלוקת רווחים אסורה ושימוש פרטי בנכסי העמותה.

היחידה קיימה הליך פיקוח בעניינה של עמותת סלעים איתנים (ע"ר), עמותה לקידום ספורט כדורסל הבוגרים בעיר חולון (ע"ר), המחזיקה בקבוצת הכדורסל הפועל חולון, אשר משחקת בליגת העל בכדורסל. דוח תוצאות פיקוח מיום 2 במאי 2023 קבע, כי בהתנהלות העמותה נמצאו ליקויים מהותיים, המהווים עילת פירוק בהתאם לחוק העמותות, ולפיכך תיק העמותה הועבר להמשך טיפול יחידת אכיפה ובקרה של רשות התאגידים, אשר הגישה אתמול, שני, בקשה למתן צו פירוק כנגד העמותה לבית המשפט המחוזי בתל אביב. במקביל להגשת בקשת הפירוק לבית המשפט הגישה יחידת אכיפה ובקרה ברשות התאגידים בקשה דחופה, בהסכמת העמותה, למינוי בעל תפקיד לעמותה, על מנת שהקבוצה לא תינזק.

יחידת העמותות והחל"צ ויחידת אכיפה ובקרה ברשות התאגידים פועלות בשיתוף פעולה ושילוב כוחות להגשמת התפיסה, לפיה יש להגביר את אמון הציבור במגזר העמותות והחל"צ ולחזק מגזר זה והכל לטובת קידום האינטרס הציבורי ושמירה על כספי הציבור.

עו"ד שולי אבני שוהם, רשמת העמותות וראש רשות התאגידים, אמרה: "עמותות המתנהלות בניגוד להוראות הדין פוגעות בתדמית ובמוניטין של כלל העמותות בישראל ומובילות לפגיעה חמורה באמון שהציבור נותן בארגונים אלה. אנו פועלים בכל הכלים העומדים לרשותנו בשירות, בפיקוח ובאכיפה כדי למגר התנהלויות בניגוד להוראות הדין ולהגביר את אמון הציבור במגזר השלישי. הפעלת כלי האכיפה נעשית מתוך הכרה בצרכים של כל עמותה ועמותה ומתוך רצון להמשיך ולשמר את פעילותן של העמותות במקרים המצדיקים זאת".

עו"ד טובה פריש, מנהלת יחידת אכיפה ובקרה, הסבירה מהם הליקויים שנמצאו בביקורת: "הליכי האכיפה המבוצעים ביחידת אכיפה ובקרה ברשות התאגידים נועדו להבטיח שעמותות וחברות לתועלת הציבור שנמצאו הפרות חמורות בהתנהלותן, לרבות חלוקת רווחים אסורה, התקשרויות עם חבר ועד ושימוש פרטי בנכסי עמותה, יועברו להליכי פירוק בפיקוח בית המשפט, זאת במטרה להביא להתנהלות תקינה של התאגיד ולהבראתו, או במקרים המתאימים, לחיסולו, והכל בהתאם להוראות הדין".

ממועדון הפועל חולון נמסר בתגובה: "בהמשך לדוח הפיקוח שפורסם ב-2.5.23, קיימנו פגישה עם נציגי מח' אכיפה ובקרה ברשם העמותות ב-30.5.23 .בקשת הפירוק נעשית בידיעתנו, אך לא בהסכמת המועדון, עם זאת, המועדון הסכים למינוי בעל תפקיד מלווה אשר אנו סמוכים ובטוחים שיתרשם כי הליקויים שהועלו תוקנו וכי העמותה פועלת כיום על פי התקנות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר