(צילום: מטרו קו)
(צילום: מטרו קו)

מטרו קו: חוויית שירות בתחבורה הציבורית

פורסם בתאריך: 15.9.22 14:34

רבות דובר ועוד ידובר על התחבורה הציבורית בישראל, על מיעוט הקווים, על הפקקים ועל חוסר הנוחות. מי שמשנה את התפיסה בנושא היא חברת מטרו קו, שלפני כשנתיים החלה להפעיל אשכול קווים המבוסס על מוניות שירות, ומעניקה חוויית שירות חדשה ואיכותית לציבור נוסעיה. החברה מפעילה את אשכול הערים תל אביב, חולון, בת ים וראשון לציון במסגרת רפורמת התחבורה הציבורית של משרד התחבורה, שמטרתה היא לשפר את התחבורה הציבורית בישראל ולאפשר לנוסעים להגיע ממקום למקום במהירות וביעילות.

"אחד מהדברים שמייחדים אותנו מחברות אחרות הוא רמת השירות הגבוהה", מסביר אמיר כהן, מנכ"ל חברת טרנזוז שהקימה ומפעילה את מטרו קו, "זה מתבטא בסבלנות ובאדיבות של הנהגים שלנו שנבחרים בקפידה. רמת השירות היא פרימיום לכל דבר – המוניות מתוחזקות ונקיות, יש לנו מחלקת שירות לקוחות וכל פנייה מקבלת מענה תוך דקות ספורות. בנוסף, מכיוון שרוב לקוחותינו הם נוסעים קבועים, הנהגים מכירים אותם באופן אישי, מסייעים להם בכל מה שניתן וממקסמים עבורם את חוויית השירות. לא פעם נהגי החברה עסוקים בהשבת אבידה לבעליה, כאשר הנוסע עצמו עדיין לא הבחין בכך ששכח משהו ברכב".

חוויית השירות של מטרו קו באה לידי ביטוי גם ביכולת ליצור קשר בכל שעה ביום ולקבל מענה מיידי בכל נושא – בקשות לתגבר קווים, שינויי לו"ז והתאמת מסלולים לצרכים המשתנים. לצד זה, לחברת מטרו קו יש יותר מ-70,000 לקוחות קבועים שמשתמשים בשירות שלה, והנסיעה ברכבי השירות היא נוחה ונעימה. העלייה לרכב והירידה ממנו, בשונה מנסיעה באוטובוס, הן בכל מקום לאורך התוואי, כך שניתן לעלות או לרדת סמוך למקום המגורים ולהימנע מהליכה ממושכת לתחנת האוטובוס.
כמו כן, ברכבי השירות מותקנים סנני השבחת אוויר – פיילוט שהחל עם התפשטות מגיפת הקורונה ויושם בכל רכבי השירות של מטרו קו. מערכת זו אפשרה ככל הנראה הימנעות מוחלטת מהפצה של וירוסים בזמן גלי התחלואה, כך שנהגי החברה היו מוגנים. "לאורך תקופת הקורונה, נהגי החברה לא חלו כלל, מה שמוכיח את יתרונות המערכת", אומר כהן בגאווה.

(צילום: מטרו קו)

(צילום: מטרו קו)

מוניות השירות של החברה הן בעלות תפוסה של עשרה נוסעים, והן עוברות בנקודות מרכזיות בעיר. ניתן לשלם על הנסיעה במזומן, בכרטיס אשראי, בכרטיס הרב קו בחוזי הנסיעה חופשי חודשי, שבועי ויומי שבהם ניתן לנסוע ללא תשלום נוסף וללא הגבלה, או בכרטיס רב קו בערך צבור שמאפשר מעבר חופשי בין קווי מטרו קו ובין מטרו קו לחברות תחבורה נוספות במשך 90 דקות ללא תשלום נוסף או בין חברות תחבורה אחרות למטרו קו בתוספת תשלום ההפרש (1.70 שקל או פחות מכך, בהתאם להנחות להם זכאים הנוסעים). לצד זה, בני 75 ומעלה זכאים לנסיעה חינם בתחבורה הציבורית במסגרת הרפורמה של משרד התחבורה באמצעות הרב קו שברשותם.

"פעילות הקווים היא על פי ביקוש – ככל שהביקוש עולה, כך יש יותר קווים וכך מוארכות שעות הפעילות", מסביר כהן שמציין כי באתר החברה ניתן לראות את זמני היציאה המתעדכנים באופן רציף.

במטרו קו מבטיחים להביא את מהפיכת השירות גם לערים הסמוכות בהתאם לזיכיון. כך למשל יעלו בקרוב שני קווי שירות חדשים בחולון – קו פנימי שישמש את תושבי העיר וקו נוסף שיקשר בין בת ים לחולון.

 

 

להלן פירוט הקווים:

קו 71: כ"ט בנובמבר, בת ימון, ניסנבאום, קניון בת ים, מבצע סיני, הרב עוזיאל, שדרות העצמאות, המצבה, ירושלים, בלפור, יצחק שדה, דרך בן גוריון וקולוני ביץ.

קו 9: מסוף בית החולים וולפסון, נרדור, מחרוזת, שדרות ירושלים, המצבה, בלפור, יוספטל, קניון בת ים, ניסנבאום, בת ימון, בית המשפט- לפי ביקוש ובחזרה למסוף וולפסון.

קו 9א: מסוף וולפסון, נרדור, מחרוזת, שדרות ירושלים, המצבה, עצמאות, ירושלים, בלפור, רוטשילד וחוזר דרך העצמאות, שדרות ירושלים, מחרוזת, נרדור ומסוף וולפסון.

קו 77: מסוף וולפסון, אד קץ', הבשור, נחל עוז, באר שבע, עזה, בן צבי, התקומה, עציון גבר דרך שלמה, תרצה, רוחמה, נחמה, ניצנה, אילת, כיכר השעון, מרזוק ועזר, חנינא בן דוסא, עולי ציון, נועם, מגן אברהם, יהודה הימית, שבטי ישראל, ד"ר ארליך, ציהתל"י, דב ממזריץ', שדרות חב"ד, שדרות הבעש"ט, יפת סהרון, הרב רובינשטין, וולפסון וחזרה.

קו 8: מסוף בית החולים וולפסון, נרדור, מחרוזת. שדרות ירושלים, המצבה, עצמאות, ירושלים, כצנלסון, יוספטל, ניסנבאום, בת ימון, בית משפט, קוממיות, קולני ביץ' תחנה סופית. חזרה דרך יצחק שדה- הנביאים ואזור התעשייה עד למסוף וולפסון.


לפרטים מלאים, ניתן להתעדכן באתר החברה  או בטלפון: 073-7801500

 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר