'ה טם רונית אלקבץ במוזיאון העיצוב חולון. צילום: גבריאל בהרליה
'ה טם רונית אלקבץ במוזיאון העיצוב חולון. צילום: גבריאל בהרליה

"ז'ה טם": איך תיראה התערוכה לזכרה של רונית אלקבץ?

זוכרים שסיפרנו לכם על התערוכה שמתוכננת בחולון לזכרה של השחקנית האגדית? עכשיו כל הפרטים נחשפים

פורסם בתאריך: 21.10.17 21:29

התערוכה לזכרה של השחקנית רונית אלקבץ ז"ל, שתיפתח ב-28.11 במוזיאון העיצוב במדיטק בחולון, תיקרא "ז'ה טם" והיא תלווה את המבקרים דרך תחנות חייה של אלקבץ בין עולם הקולנוע, האמנות, העשייה החברתית ועולמות הלבוש והאופנה.

אלקבץ ב"צלקת". צילום: עדי קפלן

כפי שפורסם ב"השקמה חולון" במוזיאון העיצוב מתכננים תערוכה לזכרה של אלקבץ, שעד לפני כשבוע נשמרה בסוד. בתערוכה יוצגו כ-200 פריטי אופנה, אביזרים ותכשיטים שנאספו על ידה בקפידה במשך ארבעה עשורים, החל משמלות קוטור של מעצבי על ישראליים ובינלאומיים, דרך תלבושות של דמויות שגילמה בסרטים ועד שמלות כלה אשר ישחזרו את התחנות החשובות בחייה, לצד הקרנות וידאו ארט וסאונד המשלבים צילומים וחומרי ארכיון.

בשמלה של אלבר אלבז. צילום: גיל חיון

מערכות הלבוש בתערוכה ישחזרו את התחנות החשובות בחייה והתפקידים שנחרטו בזיכרון – מאושרה בה״מיועד״, תפקידה הקולנועי הראשון, דרך ״חתונה מאוחרת״, ״ביקור התזמורת״, תפקידים שבהם כיכבה בקולנוע הצרפתי, ועד ויויאן אמסלם מהטרילוגיה עטורת הפרסים שיצרה עם שלומי אלקבץ. לצד אלה יוצגו רגעים מכוננים בחייה המקצועיים והאישיים.

אלקבץ כציון בסרטו של ז׳וזף דדון

לצד עיצוב וקולנוע, התערוכה תעסוק בנושאים כמו אמנות, היסטוריה, פמיניזם, אקטיביזם חברתי, מוצא אתני, פריפריה, מגדר, הגירה, זהות, רוחניות, תשוקה ואהבה לחיים, תשזור אותם יחד ותגלה אותם מבעד לבד: בין אם בבגדיה של אלקבץ ובין אם בדמותה הבלתי נשכחת על מסך הבד.

"ז'ה טם", מוזיאון העיצוב מדיטק. פתיחה: 28.11.17. נעילה: אפריל 2018. דמי כניסה: 35 שקל

 

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר