"עושים שישי": על מה שילמה עיריית חולון חצי מיליון שקל?

הסוחרים לא מבינים מדוע הכסף שהושקע באירועים שמשכו קהל מועט, לא הופנה לשיפוץ כיכר ויצמן

פורסם בתאריך: 30.10.17 12:47

לאחר ריבוי תלונות מצד סוחרים ובעלי עסקים במרכז העיר, על הזנחה מתמשכת מצד העירייה, שגרמה  לבריחת לקוחות ולהפסדים כספיים, יזמה עיריית חולון את אירועי "עושים שישי בחולון", יוזמה מבורכת שהחלה בחודש ספטמבר האחרון בעיר, והפיחה תקווה בקרב בעלי העסקים והסוחרים במרכז העיר. אולם עתה מתלוננים בעלי הדוכנים באירועים הללו כי העירייה גובה מהם תשלום עבור מימון הפעילויות שעלותן מוגזמת. זאת ועוד, הסוחרים ותושבים מהאזור סבורים כי כל הפעילות הזאת היא למעשה תעמולת בחירות.

על פי פרסומי העירייה, סדרת האירועים "עושים שישי" כוללת פעילויות לכל המשפחה, ובין השאר שוק איכרים, יריד אמנויות, הופעות, פעילויות ספורט, הרכבים מוזיקליים, עמדת די.ג'יי, משחקי רחוב ועוד אטרקציות, כאשר הכניסה לכל האירועים חופשית. בתחילת סדרת האירועים, מרכז העיר קם לתחייה ובעלי העסקים היו מרוצים מהתנועה הערה של תושבים שנהנו מההופעות, מדוכני המזון ומהמשחקים והתגובות היו נהדרות.

האירוע האחרון, שהתקיים ביום שישי האחרון בכיכר ויצמן בעיר ואליו הגיעו עשרות בודדות של תושבים, הוכתר כ"פחות מוצלח" מהאירועים הקודמים. במקביל, בעלי הדוכנים באירועים התלוננו על כך שהעירייה דורשת מהם תשלום עבור השתתפות באירועים הנ"ל. התברר שעל כל דוכן גובה חברת ההפקה המועסקת על ידי העירייה כ-200 שקל ממפעילי הדוכן, שאומרים: "יכלו למלא את הכיכר בעשרות דוכנים של יוצרים צעירים, האירוע מתוקצב על ידי העירייה אז למה זה עולה לנו כסף? העירייה גוזרת קופון מחברת ההפקה ומהסוחרים".

בעיריית חולון נמסר כי עלויות האירועים היא גבוהה – כמאה אלף שקל לכל "עושים שישי". "הסכום משמש להוצאות רישוי, אבטחה ולוגיסטיקה כפי שמחייבות הרשויות, לתשלום לאמנים, לתוכן אמנותי לעמדות שונות, לתשלום לצוות הפקה ומפעילים, להקמת במות ומערכות הגברה, הקמת דוכנים, הצללות ומחסומים, הפקת יריד האוכל והמתנות ועוד".

"שנה לפני הבחירות נזכרו פתאום במרכז העיר"

בחישוב פשוט, חמישה אירועי "עושים שישי" בחולון עלו עד כה יותר מחצי מיליון שקל, המשולמים מכספי הציבור. תושבים שלקחו חלק באירועים הביעו את שביעות רצונם מיוזמת העירייה, אולם מששמעו על העלויות הגבוהות הביעו תמימות דעים כי מדובר בסכום מוגזם שלא צריך לצאת מהקופה הציבורית. "זו תעמולת בחירות לשמה", אומר אחד מבעלי העסקים במרכז ויצמן, "אחרי ארבע שנים שלא עשו פה כלום, למעט העדלאידע, שנה לפני הבחירות נזכרו פתאום במרכז העיר".

בעלי העסקים במקום מציעים כי הכסף שמפונה לאירועים יתועל לטובת ניקיון ותחזוקת הכיכר. "רק לפני האירוע שלחו לפה מהעירייה מכונת שטיפה שנקה את הזוהמה שהצטברה פה במשך שנים. זו פעולה שצריך לעשות פה כל שבוע". סוחר אחר מוסיף: "בחצי מיליון שקל היינו הופכים את הכיכר לפנינה".

 

תגיות:

תגובות

תגובה אחת
  1. mt

    עיר ללא חניונים. איך רוצים למשוך לקוחות???. מה יגיעו באוטובוס. במונית . ברכבת.???. אני אישית סוחר שברח ממרכז חולון.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר