כיכר ויצמן. של מי החומה?
כיכר ויצמן. של מי החומה?

הזנחה וזוהמה – צפו כיצד נראית כיכר ויצמן המרכזית בעיר:

בעלי העסקים בכיכר ויצמן מיואשים: הפרחים בערוגות רמוסים, המרצפות שבורות והביוב זורם. העירייה: "הכיכר תשופץ"

פורסם בתאריך: 27.9.17 12:59

כיכר ויצמן במרכז חולון היא אחת הכיכרות הגדולות בעיר. מגורים, מסחר ומקומות בילוי משתלבים בה יחדיו לצד חנויות שונות, בתי קפה, פאב ומסעדות. הכל יש בה, אבל בעלי החנויות מתלוננים בקביעות על הזנחה של העירייה ועל העדר פיקוח שמתבטא בתחזוקה ירודה.

קיר עם מודעות. אפס תחזוקה

שושנה מ"כלבו התאומות" מציינת ש"הביוב זרם לצד החנות שלי, ולקח לעירייה שבוע ימים עד שהגיעו לסדר". העירייה אמנם שלה בסמוך ערוגות פרחים, אך הן מלאות באשפה. "מנקים", אומרת שושנה, "אבל לא תמיד ולא מספיק".

ביוב זורם בכיכר

סימה מהמספרה ליד מפנה אל צואת היונים ואומרת: "לא מנקים כאן כלום במשך חודשים, אני פותחת קריאות במוקד העירייה והן נסגרות בלי שיגיעו לטפל בבעיה". גם איזבלה מהפאב הסמוך מתלוננת: "השבוע חזרתי מפראג, למה שם הכיכרות נראות יפה ופה הכל מוזנח? הנה, תראו את הקיר הזה ממול, מלא בפליירים ומודעות ישנות. נראה שבעיריית חולון כולם עיוורים כי זה לא מפריע לאף אחד בעירייה". גם דוד, העובד באחד המשרדים במקום, מפנה אל הזוהמה ואל האשפה הנערמת מאחורי הכיכר. "גם הבלטות שבורות וההזנחה זועקת", הוא אומר.

יצאנו לבדוק מקרוב את מצבה של כיכר ויצמן. צפו: 

נסיונותיה של עיריית חולון לשפר את פני הדברים בכיכר ויצמן מסתכמים, נכון להיום, בהתקנת עמדות להטענת טלפונים שנהרסו מזמן ובעמדות ישיבה וערוגות פרחים המשוועות לטיפול. כמו כן הותקנה תאורת לד חדשה בכל פנסי הרחוב. זאת ועוד, לפני מספר חודשים יזמה עיריית חולון קבוצת מיקוד בהשתתפות פקידי עירייה, נציגי משרד אדריכלים ותושבים, במטרה להעלות רעיונות ודרכים לשיפור פני כיכר ויצמן. אולם, תושבי הסביבה טוענים שעל אף היוזמה וההקשבה, דבר לא קרה מאז ואין שינוי בשטח. הם תולים תקווה כי אירועי שישי החדשים והפעילויות בכיכר – המעידים על הפוטנציאל המסחרי-חברתי הרב בכיכר – יגרמו לעירייה להשקיע בתחזוקה ובפיקוח והכל ייראה אחרת.

מעיריית חולון נמסר בתגובה כי כיכר ויצמן נמצאת בשלבי תכנון מתקדמים במסגרת תכנית התחדשות ללב העיר – רחוב סוקולוב. "התכנון כולל פעולות קצרות וארוכות טווח, כאשר כבר כעת מתקיימים במרחב הציבורי שבאזור זה (בכיכר ויצמן, בכיכר השלושה ובמרכז הצעירים) אירועים לקהל הרחב ללא תשלום, תחת הכותרת 'עושים שישי בחולון'. בהמשך, מתוכננים להתבצע שיפורים נקודתיים במרחב וחלקם כבר החלו חודשים האחרונים. בסופו של תהליך, יבוצע תכנון מחדש של הכיכר ושל המבנים בהיקפה. באשר לתחזוקת הכיכר – ניקיון הכיכר מתבצע מדי יום, בשעות 12:00-06:00 ו-20:00-15:00".

מתאגיד מי שקמה נמסר בקשר לטענת הביוב שהתקבלה על ידי שושנה מ"כלבו התאומות": "אכן התקבלה קריאה בערב החג האחרון והיא טופלה מיידית. מדובר במגוף של התאגיד שגרם לשלולית קטנה, שכאמור טופלה מיידית".

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר