תיאטרון חולון.
תיאטרון חולון.

טקס חנוכת תיאטרון חולון: ואז באמצע הברכות מישהו דיבר על חניה

מאות מוזמנים ואורחים הגיעו לחנוכת משכנו החדש של תיאטרון חולון, ויש גם בשורה למחפשי החניה. צפו בנאום של ששון:

פורסם בתאריך: 22.12.17 10:12

אמש (חמישי) התקיים טקס הסרת הלוט של בניין תיאטרון חולון המחודש בהשתתפות מאות מוזמנים ואורחים. לאחר שיפוץ שנערך כשנתיים וארבעה חודשים, בעלות של כ-35 מיליון שקל וחודשיים של הרצה, נערך אירוע ההשקה החגיגי של התיאטרון במשכנו החדש בשדרות קוגל בעיר.

טקס חנוכת התיאטרון החל בהסרת הלוט על ידי ראש העיר מוטי ששון ועוזי דיין מנכ"ל מפעל הפיס, שבתמיכתו בוצע החידוש. בחלק הברכות ציין ששון את תרומתה הרבה של חנה הרצמן, לשעבר מנכ"לית עיריית חולון, לתרבות בעיר ולהקמתו של המוסד. יו"ר ארגון יד לבנים ארצי, אלי בן שם, הודה לראש העיר וליו"ר מפעל הפיס עוזי דיין על המבנה המרשים, בית יד לבנים הצמוד לתיאטרון, שמכבד את הבנים הנופלים. עוד נכחו בטקס סמנכ"ל וראש אגף משפחות במשרד הביטחון אריה מועלם, תת אלוף במיל' שמעון חפץ, יו"ר סניף יד לבנים חולון משה חליבה ואחרים.

ששון, שעלה על הבמה ובירך על הקמת התיאטרון, לא שכח להודות למנכ"לית העירייה לשעבר חנה הרצמן. בשלב מסוים נקטע הנאום לאחר שנזרקה שאלה מהקהל בנוגע למצוקת החניה באזור. ששון התייחס לנושא וענה כי הבתים והתיאטרון נשארו במקומם כל השנים ויש לברך על השיפוץ. הוא הוסיף כי עלויות הקמת חניון תת קרקעי הן גבוהות מדי ולכן אם יהיה צורך הוא ישקול מערך הפעלת שאטלים מחניון הקאנטרי הקרוב לאולם.

צפו בנאומו של ראש העיר בטקס הסרת הלוט:

מנכ"ל תיאטרון חולון, גיא תלם, שניצח על עבודות התכנון והביצוע של התיאטרון המחודש אמר: "תיאטרון חולון ביסס את מקומו לאורך שנים כארגון תרבות ואמנויות פורץ דרך בשורה הראשונה של עולם התרבות והאמנויות בישראל. עתה, בתום שלוש שנים של תהליך מורכב, זוכה התיאטרון לבית מרהיב ביופיו, משכן מודרני המצויד בטכנולוגיות החדישות ביותר. תיאטרון חולון ערוך ומוכן ליזום רעיונות חדשים, להציג מופעים חדשים ולהיות בית חם לשוחרי התרבות והאמנויות, מקום מזמין שנעים לבקר ולשהות בו".

חוויית בילוי מקיפה

חזית הבניין היא ללא ספק פנינה ארכיטקטונית בשדרות קוגל, ממנה נשקף פנים התיאטרון ומחוץ לו כיכר יפה ומרווחת. התיאטרון במתכונתו החדשה יהווה את היכל התרבות והאמנויות של העיר למופעי מוזיקה ותיאטרון, פסטיבלים ופעילויות תרבות לרוב.

עיצוב התיאטרון המחודש על ידי "ליואי-דבורינסקי אדריכלים" תוכנן להעניק חוויית בילוי מקיפה לקהל, המתחילה עם הכניסה למתחם החיצוני שבו כיכר כניסה הכוללת  אמפיתיאטרון קטן ואת החלק החיצוני של בית הקפה החדש לנדוור, המשתרע ממבואת התיאטרון הפנימית אל תוך המתחם החיצוני. בתוך הבניין מקבלת את הקהל מבואה רחבת היקף המשתרעת על שלושה מפלסים ומשקיפה דרך קיר זכוכית ענק אל צפון מערב העיר חולון. המבואה כוללת מתחם קופות ושירות לקוחות, את חלקו הפנימי של בית הקפה, שירותים מהודרים, מעליות וכניסה לשלושת האולמות.

באולם הגדול, הכולל 800 מקומות, בוצע חיפוי עץ לתקרה, שודרגה האקוסטיקה והוא עבר מתיחת פנים. במקום בו שכן מועדון התיאטרון נבנה אולם חדש בן 130 מקומות המאובזר ומתאים להעלאת מופעים קאמריים בכל תחומי אמנויות הבמה ובאולם הבינוני החדש נעשו עבודות שיפוץ וחידוש. בנוסף, במפלס העליון, מכיל התיאטרון את אולם 4, מרחב רב תכליתי שישמש למופעים, למפגשים ולאירועים מיוחדים. במבנה התיאטרון שוכן, כאמור, גם בית יד לבנים הכולל גם את חדר ההנצחה של יד לבנים שנבנה מחדש ונעטף בחיפוי מתכת ואליו ניתן להיכנס מהמבואה.

בתום הטקס הוקרן סרטון דוקומנטרי על התיאטרון שהופק במיוחד לפתיחה, ולאחר מכן התקיים המופע "נפגשנו" של אלון אוליארצ'יק, אפרים שמיר ושלמה יידוב.

תגיות:

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מדוע לא מדברים על הצפיפות באולם מספר 1?
    המרווח בין כל שורה לבאה אחריה נותר בעינו.
    הרבה ממנויי התיאטרון קיוו מאוד, כי המרווח יוגדל, לנוחיות המעבר בין השורות, ולנוחיותם של היושבים בכיסאות. אינני מקנאה באנשים גבוהים, המתענים מידי הצגה בכסאם.

    הייתם אמורים ללמוד מתיאטרון הבימה.
    כל כך נוח לשבת שם, או לעבור בין השורות.

    דבר לא נעשה בחולון !!
    לא ברור על מה הרגשת הגאווה והסיפוק של פרנסי העיר.

    היה חשוב יותר להשקיע בשיש הלבן והבוהק, על רצפת האולם וקירותיו, מאשר במרווח הנחוץ כל כך בין הכסאות?

    כעת הכל אבוד.
    צר לי שזה המצב.

    מנויה מאוכזבת.

  2. מירב

    כיצד מאשרים בניית אולם תיאטרון ללא חניון???זו גזירת אומללות אמיתית לתושבי האזור!!
    הוועדות המאשרות כשלו!

  3. מרגלית לוי בן עמי מנויה שנים רבות ולא הוזמנה לטקס הפתיחה מדוע?

    טקס חנוכת תיאטרון חולון: ואז באמצע הברכות מישהו דיבר על חניה
    מאות מוזמנים ואורחים הגיעו לחנוכת משכנו החדש של תיאטרון חולון

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר