הרב חיים זברלו

בש"ס מחכים להחלטת הרבנים: "לא ייתכן שהעסקים יפעלו בשבת"

בש"ס דורשים הצבעה חוזרת על תיקון חוק העזר ומאיימים לפרוש מהקואליציה

פורסם בתאריך: 11.1.18 12:07

חברי סיעת ש"ס במועצת עיריית חולון מתכוונים לדרוש הצבעה חוזרת על תיקון חוק העזר בנושא פתיחת עסקים וסגירתם ומאיימים לפרוש מהקואליציה. זאת, לאחר שבתחילת השבוע (ראשון) אישרה מועצת העיר חולון את תיקון חוק העזר בנושא פתיחת בתי עסק וסגירתם כדי לאפשר לכארבעים עסקים בחולון, ביניהם מרכולים ו"פיצוציות", להמשיך ולפעול בשבת, כפי שהיה עד כה ועל אף חוק המרכולים.

במהלך ישיבת מועצת העיר הועלו ארבע הצעות לסדר שהציעו כל אחת מבנה אחר לפתיחת עסקים בעיר בשבת, אחת מהן של חבר המועצה שמעון חזן. חזן הציע לשמור על הסטטוס קוו בעיר ולנהוג על פי החלטות הממשלה מתוך מדיניות שעל שינויים כאלה הממשלה קובעת ולא העירייה. אולם, הצעתו של חזן לא עלתה להצבעה ובסיומה של הישיבה הושמעו טענות רבות על הליך ההצבעה ועל כך שרבים מחברי המועצה לא הבינו כלל על מה הצביעו.

חבר המועצה ויו"ר תנועת ש"ס חיים זברלו אומר: "אנו נדרוש לקיים ישיבה חוזרת בנושא ולהביא שוב לדיון את הצעתו של חזן. במשך כל הזמן שאנו יושבים במועצה, אף פעם לא התערבנו בפתיחת מקומות בשבת וגם שהיה פתוח בשבת בית הקפה קקאו הצמוד לבניין העירייה, לא דרשנו את סגירתו אלא חיכינו שיסתיים המכרז, ואז במכרז החדש דרשנו שייפתח בית קפה כשר, שמן הסתם סגור בשבת".

זברלו מבקש לציין: "אין לנו עניין להפריע למקומות הבילוי של הצעירים אך מצד שני לא ייתכן לאשר הצעת החלטה שתאשר פתיחת כל העיר בשבת".

לדברי זברלו, חברי סיעת ש"ס מחכים להוראת הרבנים האם לפרוש מהקואליציה. "הכל פתוח, אנו מחכים להנחיות הרבנים ואם יגידו לנו לפרוש, אנו נפרוש מהקואליציה. כך הודענו בגם מועצה וכך נעשה".

מתנגד נוסף לתיקון חוק העזר ולהפעלת עסקים בשבת בחולון הוא יושב ראש הבית היהודי שלומי תמם, שאומר: "כולנו תושבי חולון, חילונים ודתיים, כל השנים חיינו ביחד תוך כבוד אחד לשני, אז למה לשנות את הסטטוס קוו בעיר? מה עשה ראש העיר? גרם  לכל המקומות שחפץ ביקרן להישאר פתוחים ואילו שאר בתי העסק והמרכולים ייסגרו. הם כנראה לא תושבי חולון. העובדים המסכנים אשר ייאלצו לעבוד במקום לבלות עם משפחותיהם לא מעניינים את ראש העיר. רק פופוליזם זול או שמה מדובר באגו – מה פתאום שיתערבו לו בעיר. לאורך כל חיינו כעם השבת היתה הסמל והחיבור ועכשיו הופכים אותה לדבר מפלג. כל אדם זכאי למנוחה – דתי וחילוני – לעצור את מרוץ החיים, לנוח, להירגע, לבלות עם הילדים ועם האישה, להיות כל המשפחה יחד. זאת השוויוניות. השבת שייכת לכולם. ומה עושה שינוי החוק? יוצר חברה של אדונים ומשרתים. בעלי העסק יישבו בביתם בשבת בשעה שהעובדים שלהם, שמועסקים בשכר מינימום, ייאלצו לעבוד. האם לכך אנחנו מייחלים?" שואל תמם.

תמם מוסיף: "יישר כוח לכל חברי המועצה  אשר השכילו להתנגד לשינוי החוק. אני קורא לסיעת ש"ס, לא מספיק להתנגד. צאו מהקואליציה הרעה הזאת ואל תיתנו יד לפגיעה בשבת. העיר זקוקה לשינוי".

חבר המועצה שי קינן מסיעת הליכוד הוסיף: "מי שחושב שחולון היתה נסגרת בשבת אלמלא היינו מתקנים את חוק העזר אינו אלא תמים. מדובר במהומה על לא מאומה וצר לי כי גורמים פוליטיים, כולל ראש העירייה, גורמים לשנאת חינם כדי לזכות באהדת הקהל בשנת בחירות. בחרתי לא לקחת חלק בקרקס הזה ולא אתן את ידי לשיסוי איש באחיו. אמשיך לפעול למען חיים משותפים של כלל תושבי העיר כפי שנהגנו בעבר.

חברי מועצה אחרים שסירבו להיחשף מציינים כי היו אי סדרים בהצבעה, לא ידעו על מה מצביעים וללא ספק אם היתה מתקיימת הצבעה חשאית לא היו מצביעים כנגד מצפונם ובתחושה כי נכפה עליהם כחברי קואליציה להצביע. אחד מהם ביקש לומר כי "על אף שהצבעתי בעד התיקון לחוק העזר העירוני, כואב לי כאדם מסורתי שהתירו פתיחת עסקים בשבת, דבר שייצור קיטוב וסכסוך בחולון".
מעיריית חולון נמסר בתגובה: "לא הגיעה כל בקשה בעניין הצבעה חוזרת ובכל מקרה, ההצבעה התקיימה כדין על פי הנחיותיה של היועצת המשפטית לעירייה ולבקשת כמה מהחברים, ראש העיר אף אפשר הצבעה חוזרת בנושא".

תגיות:

תגובות

3 תגובות
  1. אורלי

    שיפרשו למדבר. לא ניתן להם לשלוט בחילונים.
    משניאים את עצמם עלינו

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר