אוטובוס הדמים. צילום: מוזיאון הרכב ההיסטורי

סערת אוטובוס הדמים: גירסת מנהל מוזיאון אגד בחולון

אחרי שב"אגד" הציגו את אוטובוס הדמים כאטרקציה לכל המשפחה בחול המועד, מנהל מוזיאון "אגד" מסביר את הבחירה

פורסם בתאריך: 2.4.18 14:39

בשבוע שעבר פרסמה חברת אגד הזמנה הקוראת לציבור לבוא ולבקר בחול המועד פסח במוזיאון הרכב ההיסטורי של "אגד" בחולון. בין השאר נכתב בהזמנה שפורסמה בדף הפייסבוק של "אגד" כי "אגד מציעה לכם בילוי לחול המועד פסח, במרכז שבו מוצגים למעלה מ-80 דגמים של אוטובוסים ששירותו בקווי השירות". חברת האוטובוסים ציינה על ההזמנה כי הכניסה חינם והחניה חופשית, אולם רק פרט אחד עורר את זעמו של ציבור המוזמנים: על ההזמנה התנוסס צילום של אוטובוס שרוף – "אוטובוס הדמים".
יש לציין כי בהזמנה גם צוין כי "השנה, במלאת 40 שנים לפיגוע באוטובוס הדמים בכביש החוף, שאירוע בחודש מרץ 1978, יוצג גם השלד של האוטובוס שבו מצאו את מותם 35 אנשים, עובדי אגד ובני משפחותיהם, וחיל נוסף. המבקרים במרכז ההיסטורי יוכלו להכיר וללמוד את הפרטים על קרב הגבורה שניהלה הימ"מ בפיקודו של אסף חפץ, בניסיון ההשתלטות על האוטובוס, אשר פוצץ לבסוף על יושביו בידי המחבלים המרצחים, בפאתי תל אביב".

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

השימוש בתמונתו של אוטובוס הדמים על ההזמנה החגיגית עורר סערה ובין יתר התגובות שהועלו כנגדו נכתב: "מדובר בשימוש ציני בתמונה לצורך ההזמנה", "אילו היה זה אוטובוס ממוגן או מוסב למטרה בטחונית, היה צידוק להצגתו. אבל שריד מפיגוע אכזרי? כמו להשאיר כתמי דם על הקיר ולהציגם לדורות העתיד. יש כאן בהחלט טעם לפגם". אחת התגובות היתה קיצונית במיוחד: "לו קרובי משפחתם של אנשי הנהלת המוזיאון היו נשרפים חיים, גם אז הם היו מציגים את ההזמנה בצורה הזו?".

בטענות דומות אל הנהלת המוזיאון פנו גם המבקרים במקום, ומנהל המוזיאון, נח סלוצקי, מסר בתגובה כי התמונה הוסרה מרגע שהחלו להגיע התלונות.
סלוצקי מבקש לציין: "לו זה היה תלוי בי, לא הייתי שם את התמונה בהזמנה לציבור. ייתכן שהיה זה חוסר רגישות ועובדה שהורידו את התמונה. האוטובוס הובא לפה מיד לאחר הפיגוע והוא עומד פה ולא מפריע לאיש. אני מבין את התלונות".

סלוצקי מספר כי בעבר קיבל המוזיאון תלונות על כך שהוצבו בשטחו אוטובוסים של חברת  מרצדס. "זה הפריע ליוצאי השואה היות שמדובר במוצר מגרמניה ולכן הורדנו את סמל החברה. אני בטוח שהסערה סביב הצילום בהזמנה תחלוף, זו היתה טעות אנוש ובכל מקרה, אני מזמין את הציבור הרחב לבוא וליהנות מהתצוגה המדהימה. אנו אנשים טובים, לא באנו להזיק אלא רק לגרום הנאה, ואם פגענו במישהו, אני מצר על כך".

עוד באותו נושא:

כך היינו: זוכרים כשבאוטובוס לא היה מיזוג והנהג היה פורט מטבעות?

 

 

 

תגיות:

תגובות

תגובה אחת
  1. שרון

    כל הכבוד למנהל המוזיאון צריך להראות את כל הצדדים הטוב והרע ולמרות הכל אגד מתאוששת כבר 70 שנה גם אחרי הפיגועים לצערינו כמו שאומרים "אף על פי כן ולמרות הכל"

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר