חולון היא הבית שלנו. מתוך הקמפיין נגד ישורון
חולון היא הבית שלנו. מתוך הקמפיין נגד ישורון

למרות המחאה הציבורית: ישורון יישאר בתפקיד סגן ראש העירייה

נציגי הקהילה הגאה ותושבים רבים מחולון מתכוונים להתייצב מחר מול בית העירייה להפגנה נגד התבטאויותיו של סגן ראש העירייה יואל ישורון

פורסם בתאריך: 20.6.18 15:27

נציגי הקהילה הגאה ותושבים רבים מחולון מתכוונים להתייצב מחר (חמישי) מול בית העירייה להפגנה נגד התבטאויותיו של סגן ראש העירייה יואל ישורון.

כזכור ישורון, המשמש גם כדיקן הסטודנטים במכללת אשקלון, פרסם פוסט בפייסבוק שבו התבטא בחריפות נגד הקהילה הלהט"בית וכתב בין השאר: "במדינת תל אביב צמחו גידולי פרא, מפלצות בסגנון סרט 'היורה', שרקחו ממוחם הננסי והמעוות מצעדי חיות דו-רגליות מבחילות ודוחות".

בינתיים, ישורון לא יודח מתפקידו למרות המחאה הציבורית הגדולה.

לאחר הגינויים מקיר לקיר, יצאו חברי הקהילה הגאה, תושבי חולון, בקריאות בפייסבוק בדרישה להדיח את ישורון מכל תפקידיו הציבוריים. אחד הקולות הבולטים שנשמעו הוא של תמר יהל, המשמשת כמנכ"לית חושן (מרכז החינוך וההסברה של הקהילה הגאה). "הסביבה בחולון בדרך כלל מכילה את קהילת הלהט"ב. יש קשיים ברמה העירונית, לפעמים זה תלוי לגופו של איש. גם במוסדות כמו קופת חולים או משרד הפנים עדיין יש קשיים", אומרת יהל המתגוררת עם בת זוגה ושתי בנותיהן בחולון.

תמר יהל, מנכ"לית חושן. "על ישורון לפנות את כסאו"

תמר יהל, מנכ"לית חושן. "על ישורון לפנות את כסאו"

"יש שכונות בעיר שהן יותר מכילות, כאן בשכונת אגרובנק אני מרגישה בטוחה ללכת עם זוגתי יד ביד בשכונה. כן, השכונה שלנו יותר בטוחה משכונות אחרות בחולון. אם הייתי גרה בשכונה אחרת יכול להיות שהחיים היו יותר קשים".

יהל מצטרפת לקריאות לפטר את ישורון. היא אינה מתרשמת מהודעת ההבהרה שפרסם, לפיה פרסם את הדברים בדף הפייסבוק הפרטי שלו וכי לא התכוון לחברי הקהילה הגאה אלא לקיום המצעדים. "יואל ישורון לא התנצל אלא כתב הבהרה", היא אומרת, "זה ניסיון לצמצם את הנזק. להבהרה יש מניע פוליטי בלבד, היא לא נשמעת כנה. זה כמו שארביץ לילדי ואגיד שלא התכוונתי".

נוכח הדברים מדגישה יהל: "אנחנו קוראות לראש העיר חולון להתנער מאמירותיו של סגן ראש העיר ישורון. חולון היא העיר שהזמינה הכי הרבה פעילויות חוש"ן במערכת החינוך בשנת הלימודים האחרונה. העירייה הקימה השנה הוסטל לנוער להט"בי חסר בית ואף דאגה להכשיר את כל הגננות והסייעות בעיר בנושא משפחות גאות. זה ברור שאין מקום לאמירות כאלו בעיר שחרטה על דגלה את קבלת האחר והכלת משפחות מכל הסוגים. אנו חושבות שיהיה זה נכון לו ישורון יחזור בו מאמירותיו החשוכות ויפנה את כסאו הן כסגן ראש העירייה והן כדיקן המכללה באשקלון לטובת מי שיודע לחנך ולהוביל גיוון וקבלת כל אדם ואישה באשר הם והן".

לסיום מדגישה יהל כי על ראש העירייה ועל חברי מועצת העיר לגלות אחריות: "ההצהרות הן חשובות אבל מה שחשוב זה המעשים. הם חייבים לקבל אחריות ולהדיח אותו. אני מקווה שיגיעו כמה אלפים להפגנה".

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

אלא שמעט מאוד חברי מועצה יצאו נגד האמירות הקשות והחמורות של ישורון. נראה שמרבית חברי המועצה מעדיפים לשתוק ולהמתין עד שתחלוף הסערה. אחת הבודדות שהסכימה להתייחס לנושא היא חברת המועצה נועה צפלינסקי, שמגלה סלחנות רבה גם לנוכח הדברים הקשים. "ההתבטאות לא ראויה בכל קנה מידה וגם לא מכבדת את מי שאמר אותה", מסרה צפלינסקי ל"השקמה-חולון". "יחד עם זאת, לא הייתי מפטרת אדם בגלל טעות אחת. אני מאמינה שיש לתת לכל אחד ואחת לחיות את חייו ובתנאי שאינו פוגע בזולתו".

ששון. סולד מהסגנון הבוטה

ששון. סולד מהסגנון הבוטה

גם ראש העירייה מוטי ששון התייחס לדברים ומסר במסגרת הצהרתו הרשמית כי הוא סולד מהדברים שאמר ישורון אך אין בכוונתו להדיחו מתפקידו. "סיימתי כעת פגישה בלשכתי עם סגן ראש העיר בתואר, יואל ישורון, לאחר שזימנתי אותו בדחיפות בעקבות התבטאויותיו החמורות", הודיע אתמול (שלישי) ששון. "הבהרתי לו כי אני דוחה מכל וכל את עמדותיו ואת סגנונו הבוטה כפי שבאו לידי ביטוי על ידו, וכי חולון, שאני עומד בראשה, הינה עיר מכבדת וסובלנית לכל אדם, ללא הבדל דת, גזע, מין ונטייה מינית, וכך גם יהיה בעתיד".

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    להעיף אותו ומיד!!! לא מוכנים לסגן ראש עיר שכזה, לא מייצג אותנו התושבים.

    למען הסר ספק אנני משתייכת לקהילה הגאה, אני תושבת העיר אמא לשני תינוקות ולא רוצה שעיר הילדים תישא כתם שכזה, אנחנו לא חיים בבני ברק ולא במאה שערים.

    לפטר אותו במידית

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר