סרן זיו דאוס ז"ל. צילום: דובר צה"ל

חבריו של סרן זיו דאוס ז"ל: "הגיע למחבל עונש מוות"

כוחות צה"ל הרסו הלילה את ביתו של המחבל שרצח שני חיילים בפיגוע דריסה. חבריו של הנופל מאזור: "הוא יושב בכלא וצופה במונדיאל ואצלנו נותר כאב גדול"

פורסם בתאריך: 21.6.18 16:23

סרן זיו דאוס, בן 21, מאזור, היה אחד משני החיילים שנרצחו בפיגוע הדריסה ליד מבוא דותן שבשומרון ב-16 בחודש מרץ האחרון. הלילה הרסו כוחות צה"ל את דירת מגוריו בברטעה של המחבל עלאא כבהא שרצח את דאוס וסמל נתנאל קהלני בפיגוע דריסה.

"היום נסגר מעגל", אומרים חבריו של החייל דאוס ז"ל. "למרות שעברו שלושה חודשים, זה מרגיש כאילו זה היה אתמול", מציין חברו דניאל ומספר: "הכאב בין החברים הוא מאוד גדול, ואנו מלווים את המשפחה בכאבה".

ליאת, חברה נוספת של דאוס ז"ל, אומרת: "היו צריכים לתת למחבל עונש מוות. עכשיו הוא נהנה בין כותלי הכלא, צופה במשחקי המונדיאל". לדבריה מצטרפת אתי: "אז מה אם הרסו לו את הבית? מחבל שהולך לעשות פיגוע, לא אכפת לו מבני משפחתו. כעת נשארנו בלי זיו, נותר בנו, החברים והמשפחה, חלל גדול".

רונן דאוס, אביו של זיו ז"ל, תיאר את הרגעים הקשים ב"אותו יום שישי ארור", לדבריו. "כשדיווחו על האירוע בחדשות, לא היינו רגועים. ראיתי בקצה המסך מחסום צה"לי ואז עלה בי חשש. התקשרתי לגדוד שלו, חבר שלו ענה לי ואמר, 'היה אירוע, הכל בסדר, אין לך מה לדאוג'". שעתיים מאוחר יותר כבר הגיעה הדפיקה בדלת הבית באזור. "בשעה 18:30 דפקו על הדלת. בפתח עמדו קצין ושלושה חיילים שבישרו לאשתי את הבשורה הנוראית. היא התמוטטה. באותו זמן הייתי בבית הכנסת עם אבי וכשהגענו לבית, ראיתי המולה גדולה מסביב. לא הבנתי מדוע. כשנכנסתי הביתה והסתכלתי לגלית אשתי בעיניים, מיד הבנתי, זיו אינו בין החיים".



כאמור, בלילה הרסו כוחות צה"ל את דירת מגוריו של המחבל עלאא כבהא. במבצע ההריסה השתתפו כוחות מהחטיבה המרחבית מנשה בשיתוף לוחמי משמר הגבול והמינהל האזרחי. דירתו של המחבל היתה  מצויה באחת הקומות בבניין מגורים בברטעה הסמוכה לעיר ג'נין. המבצע היה מעט מורכב כיוון שהכוחות הרסו רק את דירתו ולא את כל המבנה.

כזכור, כבהה עצמו נתפס ובחקירתו בשב"כ טען תחילה כי מדובר בתאונת דרכים, אולם בהמשך שינה את גירסתו והודה שהתכוון לדרוס במכוון כדי לרצוח חיילים.

אורן, קרוב משפחתו של דאוס ז"ל, אומר: "איש לא יחזיר לנו את זיו. אין בנו רצון נקמה ואנו לא שמחים לאיד על הריסת ביתו של המחבל. אנו מרחמים על הסבל שהוא גרם למשפחתו, שהוא עצמו נהנה בכלא ולא נראה שהוא מתחרט על מעשיו. הכאב והזכרון יישארו איתנו לעד".

קיראו עוד באותו נושא:

אמו של החייל שנרצח בשומרון: "זיו התנדב להחליף במחסום ונרצח"

"זיו התעקש לשרת בקרבי, העלה פרופיל ונפל על הגנת המולדת"

 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר