אורט חולון. השביתה נמשכת
אורט חולון

נדחתה עתירת העירייה: היום שביתה בבתי הספר העל יסודיים בחולון

שופט בית הדין האזורי לעבודה השווה את שביתת ארגון המורים לשביתה שהכריזה ההסתדרות בעקבות הפגיעה בתנאי עבודתם של עובדי הבניין: "גם כאן הוכרז סכסוך העבודה מתוך דאגה לבריאות המורים"

פורסם בתאריך: 27.11.18 00:43

בית הדין האזורי בתל אביב דחה את העתירה שהגישה עיריית חולון לאסור על ארגון המורים להשבית את הלימודים בבתי הספר העל יסודיים שתוכננה להיום. זאת, במסגרת סכסוך העבודה שהכריז הארגון בעקבות המאבק על הסרת האנטנות הפונות לבית הספר אורט חולון. המשמעות: היום (שלישי) לא יתקיימו לימודים בבתי הספר העל יסודיים בחולון.



כפי שפורסם ב"השקמה חולון" כאן, עיריית חולון הגישה עתירה בבקשה למנוע את השבתת הלימודים. זאת, לאחר שבארגון המורים הודיעו על סכסוך עבודה ועל החרפת המאבק הן מחשש לבריאותם של התלמידים והמורים והן מחשש שהאנטנה תגרום לירידה המספר התלמידים הנרשמים לבית הספר ולפגיעה בפרנסתם של המורים.

בדיון שהתקיים אתמול ונמשך שלוש שעות, נעשו ניסיונות להגיע להסכמה בין הצדדים, אך ללא הצלחה. בסופו של דבר קבע בית הדין כי אין מקום למנוע את השביתה.

בהחלטתו קבע השופט תומר סילורה כי "שוכנענו ולו לכאורה כי ארגון המורים מנסה תקופה ארוכה להסדיר את נושא הסרת האנטנה הנמצאת בסמוך לבית הספר אורט בחולון אולם הדבר לא צלח. כאן גם המקום לציין כי בית הספר אורט חולון כבר מושבת מזה כחודשיים ימים בגלל אי מציאת פתרון לאנטנה הסלולרית. לפיכך, ומאחר שעד היום לא נמצא פתרון ראוי לנושא, נראה כי הצעד הארגוני של השבתה חד פעמית של יום הלימודים בבתי הספר העל יסודיים ננקט כמוצא של אין ברירה ומתוך מטרה לשיפור תנאי עבודתם של המורים המועסקים באורט חולון".

בהמשך ציין השופט כי סכסוך העבודה הוכרז מתוך דאגה לבריאותם של המורים והוסיף: "נזכיר כי לאחרונה הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה בכל המשק בשל הפגיעה בתנאי העבודה של עובדי הבניין ואנו מוצאים דימיון בי שני הנושאים: גם כאן הוכרז סכסוך העבודה מתוך דאגה לבריאות המורים המועסקים באורט חולון".

את החלטתו סיים השופט בכך כי ככול הנראה התחייבותן של חברות הסלולאר להסיר את הפאנלים אינה פותרת את הבעיה באופן מוחלט. "אנו קוראים מכאן לכל הגורמים הנוגעים בדבר להתערב ולסייע לצדדים למציאת פתרון הולם", סיכם השופט.

תגובות

תגובה אחת
  1. מאיר

    ראש העיר מוזמן לבדוק מדוע בכלל העירייה אישרה התקנת אנטנות מסכנות את הציבור .

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר