אורט חולון. השביתה נמשכת
אורט חולון

האם עיריית חולון תצליח למנוע את השביתה בתיכונים מחר?

בית הדין לעבודה צפוי לדון אחרי הצהריים בבקשה לצו מניעה שהוציאה העירייה כנגד החלטת ארגון המורים להשבית מחר את כל בתי הספר התיכון בעיר * כל מה שרציתם לדעת על המאבק באנטנה ב"אורט חולון"

פורסם בתאריך: 26.11.18 12:53

הלימודים בבית הספר אורט חולון מושבתים מתחילת השנה (למעט כיתות י"א-י"ב). בקרבת בית הספר ניצבות אנטנות סלולריות שמשדרות לכיוונו, מה שהוביל את ההורים להשבית את הלימודים ולא לשלוח את ילדיהם לבית הספר מחשש לקרינה שעלולה לפגוע בבריאות התלמידים. המצב העגום הגיע לדיון בוועדת הפנים בכנסת וכעת לאחר שארגון המורים הכריז על סכסוך עבודה ונתן אפשרות למורים לא להגיע לבית הספר, הארגון הכריז על השבתה כללית בכל בתי הספר העל יסודיים בחולון החל ממחר (27.11.18). בתגובה לכך הוציאה עיריית חולון בקשה לצו מניעה כנגד הודעת ההשבתה של ארגון המורים לבתי הספר בעיר, שתידון ככל הנראה אחר הצהריים בבית הדין לעבודה.

מה גרם להורים לשבות ולא לשלוח את ילדיהם לבית הספר?

בקרבת בית הספר ישנה אנטנה סלולרית בת תשעה פאנלים, שלושה מהם משדרים קרינה לכיוון בית הספר. ההורים דורשים להוריד את הפאנלים באופן מיידי וזהו התנאי שלהם לחזרה לשגרת לימודים בבית הספר.

העירייה, בשיתוף פורום החברות הסלולריות, התקינה גלאי שבוחן את מד הקרינה ועל פי המשרד להגנת הסביבה, הקרינה שנמדדה עומדת בתקן ואף פחותה ממנו. גם צעד זה לא הרשים את ההורים שהמשיכו להפגין ולשבות וביום חמישי האחרון, יותר מ-20 בתי ספר בחולון השביתו את השעה הראשונה ללימודים כאות סולידריות עם תלמידי "אורט".

מה יגרום להורים לסגת מהשביתה?

במכתב שנשלח ליוסי סילמן, מנכ"ל עיריית חולון, לפני יומיים (24.11.18), מובילי המאבק מטעם ההורים הודיעו כי סילמן התחייב להוריד את הפאנלים באמצעות חברות הסלולר עד מחר (שלישי, 27.11.18). לדבריהם, במידה שסילמן יעמוד במילתו והפאנלים יוסרו, הילדים ישובו ללמוד בבית הספר באופן מיידי. עוד ציינו ההורים כי עדיין ימשיכו את מאבקם להסרת התורן והאנטנה בדרכים אחרות שלא כוללות השבתה וכי בשלב ראשון הם מסתפקים בהורדת הפאנלים וזאת כדי שילדיהם יחזרו ללמוד באופן סדיר.

למה ארגון המורים הודיע על שביתה כללית?

בדיון בנושא שנערך לאחרונה בוועדת הפנים בכנסת, ארגון המורים הודיע כי הוא מצטרף למאבק ההורים והכריז על סכסוך עבודה. עיריית חולון מצידה ניסתה לעצור את המהלך והוציאה צו מניעה בעניין, אך בית המשפט לעבודה ביטל את צו המניעה.

במכתב שנשלח אתמול מטעם ארגון המורים למורים, הודיעו בארגון על השבתה כללית בכל בתי הספר העל יסודיים בחולון. לשביתת המורים יש מספר סיבות. ראשית, הסכנה הבריאותית שאליה עלולים להיות חשופים המורים והתלמידים עקב קרבת האנטנה. שנית, החשש הגדול לירידה ברישום תלמידים לבית הספר אורט חולון וכתוצאה מכך פגיעה ממשית בפרנסתם ובביטחון התעסוקתי של מורי "אורט". בנוסף, בארגון המורים לא מתרשמים מהבטחות העירייה המקומית ודורשים התחייבות בכתב להורדה של האנטנה הסלולרית הצמודה לבית הספר.

מהי עמדת העירייה בנושא?

עיריית חולון מעורבת בנושא האנטנות לכל אורכו, אך כרגע לא מצליחה לפתור את הבעיה ולהחזיר את הילדים ללימודים. כמו שהוזכר, העירייה פעלה להתקנה של גלאי שמודד את מד הקרינה ואף בדקה את הנושא עם המשרד להגנת הסביבה, שהודיע כי רמות הקרינה עומדות בתקן. לאורך השבועות האחרונים התחייב סילמן שהאנטנות יוסרו, אך לאחר מכתב שנשלח אל העירייה מטעם עורך הדין המייצג את ההורים, החליטו בעיריית חולון בשיתוף עם פורום חברות הסלולר, לא להסיר את האנטנות עד שהתלמידים יחזרו לשגרה ועד שיוסר האיום המשפטי מטעם ההורים. החלטה השתנתה שוב בסוף השבוע, כאשר בשבת האחרונה דיבר סילמן עם נציגי ההורים והבטיח שוב שהפאנלים שמשדרים לכיוון בית הספר יוסרו עד מחר (שלישי, 27.11.18).



בנוגע להשבתה הצפויה של ארגון המורים מחר, מעיריית חולון נמסר שההשבתה מיותרת ולא מוצדקת ועומדת בניגוד להחלטת בית הדין לעבודה. עיריית חולון הוציאה בקשה לצו מניעה כנגד ההחלטה המקוממת, לדבריהם, והיום (שני) אחרי הצהריים צפוי להיערך דיון בנושא בבית הדין לעבודה: "הוגשה בקשה לצו מניעה כנגד הודעת ההשבתה של ארגון המורים לבתי הספר בעיר. הבקשה הוגשה בגין העדר רלבנטיות וחוסר יכולת העירייה לשלוט באנטנה פרטית", נמסר בעירייה. עוד צוין בעירייה כי "בשבועיים האחרונים כ-75 אחוז מתלמידי אורט חזרו לספסל הלימודים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. מוכתר!

    חוסר רלונטיות…
    אם הילדים שלנו לא רלוונטים אז מי כן? בכל זאת עיר הילדים?

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר