הפגנה באורט חולון הבוקר
הפגנה באורט חולון הבוקר

20 בתי ספר שבתו הבוקר כהזדהות במאבק נגד האנטנה ב"אורט חולון"

השביתה ב"אורט חולון" נמשכת, ההורים שכרו חברת יח"צ לקידום המאבק ובפורום החברות הסלולריות מתנים את הסרת האנטנות בחזרה לשגרת לימודים

פורסם בתאריך: 20.11.18 11:41

השביתה בבית הספר אורט חולון נמשכת. הבוקר נערכה הפגנה נוספת בשערי בית הספר וכ-20 בתי ספר אחרים בעיר השביתו את הלימודים בשעה הראשונה ללימודים כאות לסולידריות עם תלמידי והורי "אורט חולון". בפורום החברות הסלולריות מתנים את הסרת האנטנות בחזרה לשגרת לימודים.

תלמידים, מורים והורים בבית הספר אורט חולון משביתים את הלימודים כבר למעלה מחודשיים, במסגרת המאבק להסרת אנטנות סלולריות שלטענתם מקרינות לכיוון בית הספר.
צפו בהפגנה נוספת הבוקר בשערי "אורט חולון": 

אכזבה גדולה בקרב מובילי המאבק בעקבות אי הורדת האנטנות, לאחר שבשבוע שעבר מסר מנכ"ל עיריית חולון יוסי סילמן למערכת "השקמה חולון" כי האנטנות יוסרו: "ראש העיר הבין את ההורים ואת הדרישה שלהם, לכן הגיע איתם להסכם לפיו מחר (חמישי שעבר) יוסרו האנטנות שמשדרות לכיוון בית הספר".

בנוסף, בשבוע שעבר נערך דיון בוועדת הפנים של הכנסת בהשתתפות נציגי ההורים, מורים, חברות הסלולר השונות והעירייה. יו"ר הוועדה, ח"כ יואב קיש, קבע בתום הדיון כי יש להסיר את האנטנות באופן מיידי והגדיר את העובדה שהתלמידים לא לומדים מתחילת השנה כשערוריה.

למערכת "השקמה חולון" נודע כי בשבוע שעבר, במקביל להבטחת מנכ"ל העירייה, נשלח מכתב מעורך דין מטעם ההורים לעירייה ובו בקשה להוריד את האנטנות בתוך 14 יום. בעקבות החשש מהליך משפטי, נמנעים כרגע בעירייה ובחברות הסלולר מהסרת האנטנות נכון לרגע זה. מפורום החברות הסלולריות נמסר כי "האנטנות יוסרו רק כאשר יוסר האיום המשפטי ותתקיים חזרה לשגרה בבית הספר". עוד ציינו בפורום החברות הסלולריות: "מתקן השידור משרת את לקוחות כל החברות ועומד בהמלצות המחמירות של המשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות. החברות נענו לבקשת ראש העיר להוריד את שלוש האנטנות אשר מכוונות לבית הספר – למרות שהן עומדות בכל המלצות המשרד להגנת הסביבה, וזאת מתוך רצון טוב. הובהר כי החברות יורידו את שלוש האנטנות המכוונות לבית הספר אם המהלך יחזיר את כולם לשגרה – משמע חזרת הילדים ללימודים והפסקת כל הליך כנגד האתר. משיחותינו עם הגורמים השונים אנו מקווים כי הנושא הולך לקראת פתרון לשביעות רצון כל הצדדים".

ההורים מצידם לא מוותרים והשבוע שכרו חברת יחסי ציבור כדי להעלות את המודעות לנושא ולקדם את המאבק בתקשורת הארצית. "זה לא מתקבל על הדעת ולא הגיוני שתלמידים יושבים כבר חודשיים וחצי בבית ולאף אחד אין פתרון", מסר אחד מנציגי ההורים. עוד ציינו נציגי ההורים בהמשך לדרישת חברות הסלולר: "לא הוגשה תביעה ולא נחזור ללא הסכם חתום (בשלב ראשון הסרת הפאנלים ובשני העתקת התורן כולו) לשני השלבים".



כחלק מהמאבק ולאות הזדהות עם התלמידים והמורים ב"אורט חולון", קרוב ל-20 בתי ספר בעיר השביתו הבוקר את השעה הראשונה ללימודים, מכיתה ו' ומעלה. בין בתי הספר השובתים: תבור, רביבים, אשכול, ישעיהו, דינור, קציר, שנקר, אילון, דביר, עתידים, ניצנים, מגינים, ישורון, הרצוג, עלומים, גורדון, הייטק היי, בן-צבי, בן גוריון ובית הספר ביאליק.

מעיריית חולון נמסר: "העירייה עושה כל מאמץ על מנת שכל התלמידים יחזרו ללימודים סדירים ונכון להיום, רוב ההורים כבר שולחים את ילדיהם לבית הספר. אנו קוראים לשאר ההורים לעשות זאת גם כדי למנוע פגיעה לימודית. למרות שכל המדידות בבית הספר הראו כי רמת הקרינה נמוכה מהתקן בהרבה, העירייה ממשיכה בהתנהלותה מול חברות הסלולר, על מנת להפיג את חששות ההורים".

מהמשרד להגנת הסביבה, האחראי על פי חוק על הפיקוח על הקרינה מאנטנות סלולריות, נמסר: "מיקומי מוקדי השידור בישראל נקבעים על ידי החברות והרשויות המקומיות. ממדידות קרינה שערך המשרד להגנת הסביבה במקום בשבועות האחרונים, עולה כי רמות הקרינה באזור נמוכות עד זניחות, והערכים בכיתות הפונות למוקדי השידור אפסיים".

עוד מסרו מהמשרד להגנת הסביבה: "לבקשת התושבים, המשרד אף הציב תחנת ניטור על גג בית הספר במקום הקרוב ביותר לאנטנה, והתוצאות זמינות לציבור הרחב בזמן אמת באתר המשרד. למוקדי השידור בסמוך לבית הספר אורט הונפקו על ידי המשרד היתרי הפעלה לאחר שנבדק ונמצא כי הם עומדים בתנאים המחמירים ביותר וברמת החשיפה לקרינה הנמוכה מהמלצות המשרד. לכן, אין בסמכות המשרד להשבית את האטנה או לבטל את היתר ההפעלה, כל עוד מוקד השידור הוקם ומופעל כחוק".

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר