משטרת ישראל. ניידת

מטען החבלה בשכונת המגורים התגלה כדמה

האם יש קשר בין מטען החבלה שהונח השבוע בקריית רבין למטענים נוספים שהתגלו השבוע ברחבי הארץ?

פורסם בתאריך: 8.1.19 15:33

מטען החבלה שהוצמד לרכב חונה והתגלה בתחילת השבוע (ראשון) בשכונת קריית רבין בחולון היה מטען דמה שככל הנראה הונח במקום למטרות הרתעה.

כפי שפורסם ב"השקמה-חולון", ביום ראשון האחרון אחרי הצהריים התגלה מטען חבלה שהוצמד לרכב חונה ברחוב עוזי נרקיס. הרחוב נסגר לתנועה וכוחות משטרה רבים הגיעו למקום. במשך שלוש שעות פעלו חבלני המשטרה לנטרול המטען, שגרם לשיבושי תנועה כבדים בשכונה ומחוצה לה.

מחקירת המשטרה עלה כי הרכב רשום בבעלות אזרח ללא עבר פלילי, אולם נודע כי הוא נמצא בשימוש יומיומי של עבריין מוכר. עם זאת, במשטרה מסרבים לחשוף את היעד לפגיעה.

מטען זה מצטרף לשורה של מטענים שהונחו במקומות שונים בארץ, בהם שהו עבריינים או דמויות המוכרות למשטרה. לפני מספר ימים הונח מטען חבלה בתוך מעלית בבניין רב קומות ברחוב עמק החולה ברמת גן. המטען התפוצץ במעלית ולא היו נפגעים בקרב עשרות המשפחות המתגוררות במקום. אחד הדיירים בבניין הוא עבריין מוכר הכלוא בבית סוהר במרכז הארץ. לאחר מספר שעות הוזעקו חבלני המשטרה לרחוב יחזקאל בנתניה לנטרול מטען חבלה נוסף, שהונח בארון חשמל בלובי בניין. במקרה הזה שוטרים אף פינו דיירים מהקומה הראשונה. במשטרה לא יודעים לקשור בין אירועי המטענים האלו שהונחו בהפרש של שלושה ימים אך ללא ספק עושה רושם שתעוזת העבריינים אחד כנגד השני מרימה את הרף בכל פעם מחדש.



דיירים ברחוב עוזי נרקיס מספרים גם הם על תחושת הפחד וחוסר הביטחון בעקבות האירוע האחרון: "השוטרים אמרו לנו להיכנס הביתה, סגרנו את החלונות והדלתות והיינו בעוצר שלוש שעות עד שהודיעו שהאירוע הסתיים. זה היה מאוד מפחיד – מטען חבלה בשכונה – לא האמנתי למשמע אוזני. תמיד שומעים על זה בטלוויזיה אבל שזה מגיע לבית שלך, זה נהיה מפחיד".

אח השכנות מוסיפה: "יש גן ילדים פה סמוך. אם זה היה מתפוצץ היה פה אסון. קשה לי להבין את המוח של העבריינים, הם לא חושבים על חפים מפשע שעלולים להיפגע. הכבוד לשוטרים שבקור ובגשם לא עזבו עד שהכל היה בסדר אבל המדינה צריכה להשקיע יותר משאבים בביטחון האזרחים. לא ייתכן שנרגיש לא בטוחים כאן בבית בגלל עבריינים".

שכן אחר מסר ל"השקמה-חולון": "אני רוצה לציין לטובה את הנחישות והיעילות של המשטרה בנטרול המטען, אבל אם הרשויות יודעות שמתגורר כאן עבריין מסוכן, צריך לתת לתושבים יותר ביטחון. ילדיי הקטנים ואני בדיוק חזרנו מהקנטרי ולא יכולנו להיכנס הביתה עד שלא גמרו לנטרל את המטען עד תשע בערב. זה לא נורמלי – במקום שילדים יהיו במיטה הם חיכו שינטרלו את המטען חבלה. היה יכול להיות פה פיגוע ענק בגלל עבריינים מוגי לב ופחדנים".

ממשטרת מרחב איילון נמסר: "לצערנו, אנו עדים למקרים שבהם נעשה שימוש באמצעי לחימה במסגרת סכסוכים וחיסולי חשבונות בין כנופיות אלימות ועבריינים פורעי חוק תוך סיכון אזרחים תמימים. משכך, המשטרה פועלת כל העת במגוון אמצעים, גלויים וסמויים, על מנת למנוע פעילות עבריינית. תכלית פעילות המשטרה היא אחת: שמירה על שלום הציבור ובטחונו האישי, בכל זמן ובכל מקום והמשטרה מסכלת אירועים רבים. לראיה, במסגרת המאבק המתמשך באותם עבריינים, מאז תחילת שנת 2018 נעצרו על ידי משטרת ישראל ברחבי הארץ למעלה מ-3,300 חשודים בגין עבירות של החזקה, סחר ושימוש באמצעי לחימה, מרביתם לאחר פעילות מודיעינית יזומה ומאומצת של המשטרה.

"המשטרה תמשיך לפעול בנחישות ובמלוא החומרה למיצוי הדין עם כל עבריין שישתמש בנשק קר או חם, במטרה לפגוע או לנקום באחר וקוראת לציבור הנורמטיבי לגלות ערנות ולדווח למוקד 100 של משטרת ישראל על חפצים חשודים".

קיראו עוד באותו נושא:

המשטרה נטרלה רכב ממולכד בקריית רבין

שוב יריות בחולון – הפעם בח-300 – "יותר מדי מקרים כאלה בעיר"

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר