הסוף לרעש המפוחים? מסתמן: העירייה תוותר על שימוש בהם במסגרת הסכם פשרה

התושב החולוני שתבע את העירייה: ''המטרה העיקרית שלי היתה שיפסיקו את השימוש במפוחים - אני ניצחתי ולתושבי חולון יהיה שקט בנושא זה ברחבי העיר"

פורסם בתאריך: 24.3.19 14:05

בעקבות עתירה ייצוגית של תושב חולון לבית המשפט המחוזי בתל אביב על ידי עו"ד יעל דיין ועו"ד שלמה טוסיה כהן ממשרד עו"ד שלומי שמש מסתמן כי הושג הסדר פשרה בין תושב העיר מקריית בן גוריון לעיריית חולון בנושא מפוחי העלים הרועשים ברחובות העיר.

כזכור, החלתו של תיקון החוק האוסר על שימוש במפוחי עלים הגורמים לרעש באזורי מגורים הוחל בשנת 2011 בתאריך ה-27.4 כאשר הפרתו מהווה עבירה פלילית. בעקבות כך כפי שפורסם הרשויות המקומיות, ביניהן עיריית חולון עתרו אל בית המשפט העליון בטענה כי אין בסמכותו של המשרד להגנת הסביבה לאסור את השימוש במפוחי העלים באופן גורף וכי הדבר יפגע לטענתם בשירות שהעירייה מעניקה לתושב. בג"ץ דחה אותם כאמור.

את העתירה הגיש תושב חולון בשנת באוגוסט 2017 בעקבות לטענתו תלונות חוזרות ונשנות כנגד עיריית חולון בנוגע למפוחי העלים הרועשים. "העירייה עשתה ממני צחוק, הם נפנפו אותי מכל המדרגות", אמר תושב העיר שבעקבות הסדר הפשרה המסתמן יופסק השימוש במפוחי העלים. "זה לא רק הרעש שהם עושים זה גם גם האבק הרב וזה פוגע בנו התושבים בסופו של דבר. פניתי אליהם מספר פעמים במטרה שיפסיקו להשתמש בדבר הזה לאחר שהחוק אושר, אך הם צפצפו עליו. ראיתי שהיה תקדים בנושא אצל עיריית נהריה שתושבי העיר הגישו עתירה בנושא והשימוש הופסק ולכן החלטתי לקחת את אחד ממשרדי העורכי דין הטובים ביותר בתביעות ייצוגיות בארץ ואנו מחכים כעת להחלטת השופטת בנוגע להסכם הפשרה".

לפי ההסדר שעלה בבית המשפט בחודש ינואר האחרון, מסתמנת פשרה בין עיריית חולון לתובע, לפיה עיריית חולון מתחייבת למנוע שימוש במפוחי העלים על ידי עובדי העירייה וקבלני הניקיון והגינון השונים. בנוסף, עיריית חולון התחייבה לרענן הנחיות חדשות בנושא האוסרות על שימוש במפוחי העלים המלוות באזהרה כלפי העובדים שמי שיפר זאת החוזה עימו יבוטל.



בנוסף הוצע כי עיריית חולון תקים פרויקט סביבתי משמעותי וארוך טווח עבור תושבי העיר. העירייה תקים יער מאכל (משמש לחקלאות או כמקום מאכל למטיילים א"ח) בשדרות לוי אשכול מתחם המשתרע על פני כ-16 דונם. בנוסף, יבוצעו הדרכות בנושאים השונים של איכות הסביבה לתושבי העיר בסכום של כ-50 אלף שקלים ב-10 השנים הבאות לפחות, יתקיימו אירועים סביבתיים למען איכות הסביבה בתקציב גדול כאשר יושקעו מינימום כ-600 אלף שקלים כאשר 100 אלף שקלים מתוכן ישמשו לתשתיות, טיוב הקרקע, עלות צמחי המאכל וכל הנדרש לשם הקמה ראשונית.

על ההסדר המסתמן, אמר: "המטרה העיקרית שלי הייתה שיפסיקו את השימוש במכשירים האלה ובזה אני ניצחתי ולתושבי חולון יהיה שקט בנושא זה ברחבי העיר בחולון.  לגבי הפיצוי לא ציפיתי שיתנו צ'ק לכל תושב בעיר חולון כך שזה נראה לי מספק".

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר