סוקולוב חולון. מרכז העיר

התחדשות עירונית: דיירי סוקולוב לא יוכלו לבנות ממ"דים

הרכבת הקלה תגיע, יהיה אפילו מדרחוב, אבל על פי תכנית הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה לחידוש רחוב סוקולוב, ייאסרו בו תוספות בנייה חדשות, כולל תמ"א 38

פורסם בתאריך: 26.3.19 15:41

בצל המתיחות הביטחונית, תושבי רחוב סוקולוב וסביבתו לא יוכלו לבנות ממ"דים. "למנוע מבעלי הבתים להוסיף ממ"ד ולחזק את דירתם בתקופה כזו של מלחמה, עומד נגד כל הגיון", אומרת עו"ד ושמאית המקרקעין הפעילה בחולון מטי לשם.

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה פרסמה את התכנית לחידוש רחוב סוקולוב. על פי פרטי התכנית, לא יתאפשר לחזק מבנים קיימים באמצעות תוספת בנייה, לרבות ממ"דים. אף על פי שהמועד הסופי לתחילת עבודות השיפוץ של רחוב סוקולוב וסלילת הקו הירוק של הרכבת הקלה טרם הגיע, נראה שהוא כבר נותן אותותיו מעל פני השטח. הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה פרסמה החודש את תכנית ח/635 לחידוש מרכז העסקים הראשי של מרכז העיר הוותיק בחלקו המערבי של רחוב סוקולוב.

בעבר היווה רחוב סוקולוב מרכז עסקים וקניות חי ומשגשג של העיר. בשנים האחרונות ירד הרחוב מגדולתו בגלל מצוקת חניה מחד וגם בעקבות פתיחת מתחמי קניות חדשים מחוץ למרכז העיר מאידך. בשנים האחרונות דובר רבות על חידושו של הרחוב והפיכתו למדרחוב ולאזור לבילויים שימשוך קהל צעיר אל מרכז העיר. חידושו של רחוב סוקולוב נקשר לביצוע הפרויקט התחבורתי של סלילת הקו הירוק של הרכבת הקלה אשר יעבור בו מצומת סרלין-ירושלים ועד לצומת קוגל-הנשיאים.

כזכור, כבר לפני שנה, קיבלו בעלי העסקים שברחוב סוקולוב הודעות על הפקעת שטחי המדרכות לטובת עבודות הבנייה של קו הרכבת הקלה אשר עתיד להיחנך בתחילת העשור הבא. אז פורסם כי העבודות יתחילו בחודש מרץ השנה, ומאז נדחו שוב. בעלי העסקים במקום התאגדו על מנת להגיש התנגדות לפרטים מן התכנית בטענה שפרנסתם תיפגע במתכונתה הנוכחית. יש לזכור כי מיזם חידוש רחוב סוקולוב נדון לא מהיום, ומזה יותר מעשור שהוצעו רעיונות להפוך חלקים ממנו למדרחוב.



כך או כך, הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה פרסמה החודש את התכנית המלאה לחידוש חלקו המערבי של רחוב סוקולוב. התכנית תחת השם ח/635 כוללת בתוכה את חידוש רחוב סוקולוב בין צומת קוגל-הנשיאים ועד לצומת קראוזה. השינויים המוצעים במסגרת התכנית כוללים את שיקומו של מרכז העסקים הראשי הוותיק של העיר באמצעות מתן כלים לחידוש המבנים, טיפול במרחב הציבורי והסדרת מערך התנועה והתשתיות ברחוב. כמו כן, מדברת התכנית על חלוקת השטח למתחמי תכנון לצורך הבטחת התחדשות איכותית אשר תכלול מענה לשטחי ציבור והבטחת גישה למגרשים הפרטיים. לבסוף מדברת התכנית על התאמת כל שטח הרחוב וסביבתו אל השינויים התחבורתיים בו ומסילת הרכבת הקלה שתעבור בו.

ייאסרו תוספות בנייה חדשות, לרבות תמ"א 38

התכנית מגבילה בתוכה את כל תוספת בנייה חדשה לבנייני המגורים הוותיקים ברחוב וסביבתו. כך התוכנית קובעת כי בכל החלקות הכלולות בשטחה לא תתאפשר הוצאה של היתרים חדשים עבור תוספות בנייה למיזם תמ"א 38 וכמו כן, גם לא תאושר תוספת בנייה או הריסה ובנייה מחדש של מבנים קיימים.

יש לציין כי כל הבניינים שברחוב נבנו לפני יותר מארבעים שנים ועומדים בטווח הגילאים של מבנים הזכאים לחידוש וחיזוק במסגרת תמ"א 38. דבר זה משליך על עשרות בניינים ישנים אשר מצויים בסביבת הרחוב שלא יוכלו לבצע פרויקטים אלה. אם כן, יש להניח כי מדובר בבשורה רעה עבור חלק מן התושבים. "מדובר על כמה שנים טובות עד שהתכנית תקבל אישורים ותוקף. בינתיים מקפיאים את תוספות הבנייה בכל האזור", מסבירה עו"ד ושמאית המקרקעין מטי לשם ומוסיפה: "למנוע מבעלי הבתים להוסיף ממ"ד ולחזק את דירתם בתקופה כזו של מלחמה, מהווה סיכון בטחוני ועומד נגד כל הגיון".

על פי התכנית, מבנים ציבוריים יהיו יוצאים מן הכלל ויוכלו לקבל היתרי בנייה חדשים. יחד עם זאת, כן יינתנו היתירים לעבודת של חיזוק מבנים קיימים שלא יכללו תוספת בנייה. כמו כן, גם יינתנו היתרי בנייה עבור שינויים בנגישות ובטיחות במבנים, כל עוד שלא יכללו תוספת בנייה. התכנית קובעת כי כל התנאים המגבילים לא יחולו על בקשות להיתר שכבר אושרו עד התאריך 1.12.2018. 

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר