מצוקת חניה. חונים על מדרכות

בזמן שאתם מחפשים חניה, העירייה צברה 11 מיליון שקל להקמת חניונים עירוניים

חבר המועצה שי קינן: "בקרן הצטברו מיליוני שקלים שנגבו מיזמים ומקבלנים כחוק עבור חניונים שהיו צריכים לבנות לרווחת התושבים ולא עשו זאת". העירייה: "נבדקים מיקומים להקמת חניונים"

פורסם בתאריך: 15.4.19 16:26

מצוקת החניה בחולון הולכת ומחריפה. זאת, בעקבות גידול האוכלוסיה בעיר חולון והבניינים החדשים שקמו בשכונות העיר השונות. חבר המועצה מטעם תנועת חולון מתחדשת ויו"ר האופוזיציה שי קינן מציע פתרונות לבעיה אך לדבריו, " לצערי אני נתקל בחומות בצורות של שלטון אטום".

תושבים רבים בחולון סובלים ומתלוננים על מצוקת החניה, בעיקר באזור מרכז העיר אך לא רק שם, ועל העובדה שהם מתקשים למצוא מקומות חניה בשעות הערב בעת החזרה הביתה מהעבודה. המצוקה הלכה והתגברה עם השנים והמצב, כפי שמתארים תושבים שאין ברשותם חניה פרטית, הוא כזה שהם לא מזיזים את רכבם שמא יתפסו את מקום החניה שהצליחו למצוא והם ייאלצו לבזבז שוב זמן יקר במציאת מקום חניה אחר. מצוקת החניה היתה בעבר בעיה ברחובות מרכזיים בעיר, אך כעת התגברה והפכה למכה של ממש עבור תושבי העיר ברוב השכונות.



בתוך כך, בישיבת מועצת העיר האחרונה, חבר המועצה שי קינן העלה את בעיית מצוקת החניה והציע פתרונות לבעיה. אחת הדרכים, לדבריו, היא להתחיל ולפדות את קרן החניה שהצטבר בה סכום גדול של 11 מיליון שקל שבהם לא נעשה דבר להקמת חניונים ציבוריים ברחבי העיר. "בישיבת המועצה האחרונה הגישה שאילתא חברת המועצה מסיעתי, הגב׳ עינב קפלן-בשארי, אודות הקרן והסכום שהצטבר בה עד 31.12.18.  התחוורה לנו העובדה כי בקרן הצטברו 11 מילין שקל אשר נגבו מיזמים וקבלנים כחוק עבור חניות שהיו צריכים לבנות לרווחת תושבי חולון ולא עשו זאת".

קינן מסביר: "החוק קובע כי העירייה חייבת לגבות את הכסף ולבנות חניונים בעצמה, אך כמו במקרים אחרים, עיריית חולון מגלה אוזלת יד בנושא זה, היא גובה אך אינה מבצעת. 'כיו״ר האופוזיציה בעיר בכוונתי להילחם בכל הכלים העומדים לרשותי, להכריח את העירייה לקיים את החוק ולהתחיל בהקדם האפשרי בבניית חניונים לרווחת התושבים, דבר שלא נעשה כבר שנים רבות".

קינן טוען עוד: "אני מציע פתרונות למצוקת החניה, אבל לצערי אני נתקל בחומות בצורות של שלטון אטום'. 'יש להם תשובות מצחיקות כמו 'זה לא יעבור בג״ץ' או 'זו בעיה ארצית ולא עירונית'. ערים אחרות מתמודדות גם הן עם אותה בעיה, אך ההבדל הוא שהן לא אומרות ׳זוהי גזרת גורל׳ אלא מתאימות את המדיניות העירונית למציאות המשתנה".

קינן מסכם: "במערכת הבחירות האחרונה הצעתי שלושה פתרונות מרכזיים אשר יקלו באופן משמעותי על חייהם של תושבי העיר. צביעת מדרכות העיר בכחול-לבן וחיוב של תושבי חוץ על חניה באמצעות 'פנגו', חלוקת תווי חניה אזוריים לתושבי השכונות הצפופות אשר יקנו להם את הזכות והעדיפות לחנות סמוך לביתם עם חזרתם הביתה מעבודתם ובניית חניונים ציבוריים ברחבי העיר מהכסף שנצבר ב'קרן החנייה'״, אך לצערי דבר לא נעשה ולמען האמת אני לא מופתע".

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "בשלב זה הכספים נמצאים בקרן ובעירייה נבדקים מיקומים שיתאימו לבניית חניונים".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

עוד באותו נושא:

מדוע שוב נדחתה תכנית פיילוט להסדרת אזורי חניה לתושבי חולון?

מקומות ישיבה בתיאטרון צמחו אבל במקום חניה התושבים ייאלצו להמתין לרכבת הקלה

תגובות

תגובה אחת
  1. סחי

    עיריית חולון מרווחה ממצוקת החנייה פעמיים. היא מאפשרת תוכניות תמ"א 38 שמוסיפות הרבה דירות ללא מקומות חנייה וגובה כופר חניה בלי לבנות חניונים וגם מרוויחה את הקנסות שמוטלים על מי שחונה במקומות אסורים, כי אין לו אפשרות אחרת.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר