אילוסטרציה: shutterstock
אילוסטרציה: shutterstock

מדוע שוב נדחתה תכנית פיילוט להסדרת אזורי חניה לתושבי חולון?

תושבי אגרובנק יצאו מאוכזבים מישיבת המועצה שבה דנו בפתרונות למצוקת החניה באזור תיאטרון חולון

פורסם בתאריך: 4.3.19 16:43

נושא מצוקת החניה באזור תיאטרון חולון עמד אמש (ראשון) לדיון בישיבת מועצת העיר. חבר המועצה שי קינן שב והציע תכנית פיילוט שהגה לפני חמש שנים, לפיה החניה בכחול-לבן באזורים הסמוכים לתיאטרון חולון תתאפשר משעות הערב אך ורק לתושבי האזור.

על פי תכנית הפיילוט של קינן, לתושבים הגרים ברחובות הסמוכים לתיאטרון יינתן תו חניה אזורי שיקנה להם עדיפות בחניה משעות הערב עד הבוקר, כמו שנהוג למשל בתל אביב. הפיילוט יונהג במשך חצי שנה ואם יצליח יורחב לאזורים נוספים בעיר. תושבים אחרים או מבקרים מחוץ לחולון ייאלצו לשלם על החניה בשעות שבהן לא תינתן עדיפות לתושבי האזור.

"תיאטרון חולון מכיל הרבה יותר מושבים מבעבר", ציין קינן, "ובהתאם גדלה מצוקת החניה באזור. יש המלצה לבאי התיאטרון לחנות בחניון צפרירים אך זוהי אינה חובה וכל אחד יכול לחנות שם ללא קנס או אזהרה. הניסיון הזה הוא למען התושבים וההצעה לפיילוט שוכבת כבר חמש שנים".



ראש העירייה מוטי ששון אמר בתגובה: "יש ועדה שדנה בזאת ואני מחכה לממצאים שלה. יש צוות מקצועי שבוחן את הנושא". עוד ציין ששון כי לא נוספו מקומות בתיאטרון חולון וכי מצוקת החניה קיימת בכל הארץ, לא רק בחולון. "כשהתחבורה הציבורית תהיה יותר נגישה, כך יהיה קל לכולם". עוד אמר כי בעבר הוא ניסה לייצר חניות נוספות בין הבתים על חשבון העירייה, אך התכנית נפלה בגלל התנגדות הדיירים. "לבסוף", סיפר ששון, "הפכנו גינה קטנה לחניון למספר חניות, גם שיפצנו את החניון באיצטדיון צפרירים אבל גם בשאטלים אנשים לא רצו לנסוע".

חבר המועצה מורן ישראל הציע להעביר את תכנית הפיילוט לוועדת תחבורה מיוחדת שתגיש את המלצותיה למועצה בתוך זמן קצר. "ההצעה היא פלסטר לבעיה מקומית. בואו נפתור את הבעיה לכל העיר ולא רק לאזור התיאטרון", אמר ישראל.

לבסוף, הצעתו של קינן ירדה מסדר היום. תושבים משכונת אגרובנק שנכחו בישיבת המועצה הביעו את אכזבתם: "קיווינו לתוצאה אחרת. אנחנו נמשיך לסבול עד שיקבלו החלטה".

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר