רכבו של ראש העיר מוטי ששון מכוסה בשלטים

הפיקוח העירוני שמר חניה לראש העירייה – התושבים חסמו את הרכב

התושבים המתוסכלים ממצוקת החניה הנמשכת הופתעו לגלות שניידת פיקוח עירוני שמרה במשך דקות ארוכות חניה לראש העירייה, שהגיע לאירוע בתיאטרון חולון

פורסם בתאריך: 13.2.19 12:50

מחאת התושבים הגרים בסמוך לתיאטרון חולון עולה מדרגה. אמש (שלישי) התקיימה הצגה בתיאטרון חולון והתושבים הגרים בסמיכות להיכל שוב חשו את מצוקת החניה. אלא שהפעם הם שמו לב למשהו חריג: רכב של הפיקוח העירוני עמד מול התיאטרון עם אורות מהבהבים במשך 20 דקות ושמר מקום חניה. בהמשך התברר כי החניה נשמרה לרכבו של ראש העירייה מוטי ששון, שהגיע לטקס של אגודת החירשים. התושבים בתגובה חסמו את רכבו והניחו עליו שלטים שעליהם נכתב "צדק לשכנים של התיאטרון".



התושבים המתגוררים באזור תיאטרון חולון מתלוננים זה זמן רב על מצוקת חניה קשה באזור, בעיקר כיוון שאורחי התיאטרון, המגיעים לאירועי התרבות במקום, תופסים בקביעות מקומות חניה. אמש התברר, שלתושב מסוים בעיר אף נתפסת חניה מבעוד מועד בחסות הפיקוח העירוניים.

צפו בתיעוד: הפיקוח העירוני שמור מקום חניה לראש העירייה

לאחת התושבות שהתעקשה לדעת למי שמורה החניה על ידי הניידת שהפעילה אורות אזהרה מהבהבים, נאמר שהחניה שמורה לראש העירייה. היא אספה סביבה תושבים נוספים שהגיעו מיד למקום כדי למחות על מצוקת החניה. עת הגיע ששון במכוניתו לחניה השמורה, ניסו התושבים לפנות אליו בדברים, אך הוא בחר שלא לענות לתלונותיהם והמשיך אל אולם התיאטרון.

כאות מחאה החליטו התושבים לחסום את רכבו של ששון בפחי אשפה ותלו שלטים על מכוניתו. בינתיים, הפקח שעד עתה שמר את החניה לראש העיר סייר בשטח ורשם דו"חות לרכבים, למורת רוחם של התושבים.

עם תום האירוע, יצא ששון אל מכוניתו. שוב ניסו התושבים לשוחח עימו ולבוא עימו בדברים, אך לדבריהם, ששון העדיף להתעלם, שתק, הזיז את הפחים שחסמו את רכבו והסיר את השלטים. בתגובה וכאות מחאה חסמו התושבים את הכביש היוצא מחניית התיאטרון וגרמו להאטת התנועה.

צפו בתיעוד: ראש העירייה מגלה שרכבו נחסם באמצעות פחי אשפה



"מאסנו בהבטחות הפוליטיקאים", אמר ל"השקמה-חולון" אחד התושבים. "לפני הבחירות הובטח שיבנו וישדרגו את חניון צפרירים אך פועל לא עשו שם כלום למעט הוספת כמה פנסי תאורה. מדי יום יש הצגות ומופעים בתיאטרון ואנו במצוקה – אין לנו חניה. אורחי התיאטרון חונים בחניות. כבר שנפתח התיאטרון המחודש התרענו והתלוננו מדוע לא דאגו לפתרונות חניה נאותים, אבל לה לא מתייחסים אלינו וזה פשוט מתסכל".

תושב אחר הוסיף: "אני מבין שלא ניתן לבנות חניון תת קרקעי מעכשיו לעכשיו, אז לפחות שיעמידו פקח שיכוון את התנועה לחניון צפרירים. אם יש כסף לעירייה להעמיד פקח ל-20 דקות כדי לשמור חניה לראש העיר, אז יש לה כסף עבור פקח שיכוון את הרכבים לחניון צפרירים. ראש העיר כל כך מתגאה בחניון צפרירים, אז מדוע הוא לא חונה שם? העירייה יכולה גם לאמץ את הפתרון התל אביבי שבו מסמנים אזורי חניה רק לתושבי השכונה ולהקל עלינו אבל היא בוחרת לא לעשות כך. מה שקורה עכשיו זו הפקרות ומכאן התחיל השלב הראשון – מתוכננים עוד צעדי מחאה".

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "באופן טבעי, לוח הזמנים של כל ראש עיר הוא צפוף ועמוס באירועים ולעתים אירוע רודף אירוע במקומות שונים בעיר. יש אירועים אליהם מגיע ראש העיר רגלית, אך באירועים שאליהם הוא נאלץ להגיע ברכבו, ללא נהג, נשמר עבורו מקום חניה זמן קצר לפני האירוע על ידי פקחים. זאת, במטרה שלא יעכב את הממתינים לו ובמקרה אמש – מאות אורחים שהגיעו לטקס חגיגי של אגודת החירשים בישראל".

עוד נמסר כי "עיריית חולון והעומד בראשה מודעים למצוקת החניה באזור תיאטרון חולון ומבינים את תסכולם של התושבים בנושא זה. יחד עם זאת, צר לנו על כך שקומץ תושבים בחרו לנהוג בדרך לא מכבדת זו. תושבים שברצונם לקיים שיחה עניינית עם ראש העיר בנושא מוזמנים, כתמיד, לפנות למחלקה לפניות הציבור לשם תיאום. חשוב להדגיש שלמרות מצוקת החניה, עדיין יש להקפיד ולשמור על החוק ולא לחנות על המדרכות, דבר שמסכן מאד את הולכי הרגל, מבוגרים וילדים, שנאלצים לרדת לכביש.

"יש לזכור כי תאטרון חולון פועל באותו המבנה עשרות שנים, ואולם במשך השנים גדלה רמת הנסועה ועימה עלתה מצוקת החניה. מדובר בבעיה כלל ארצית ולא מקומית לעיר או לרחוב מסוימים. אגף התנועה בעיריית חולון פועל להוספת חניות בשכונות שבהן ניתן לעשות זאת, אולם לצערנו, בשכונות ותיקות לא ניתן ליצור יש מאין. כמובן שבמקביל לתכנון שיפוץ התיאטרון בוצעה בדיקה מעמיקה בנושא על ידי אנשי מקצוע ובנוסף, העירייה מקדמת תב"ע חדשה שכוללת הסדרת חניון תת קרקעי בשדרות קוגל, בתיאום מול חברת נתיבי איילון, שאחראית על תכנון הקו הירוק של הרכבת הקלה ועל ביצועו, אך מטבע הדברים, מדובר בתהליך ממושך. כמו כן, הרכבת הקלה, שתעבור בשדרות קוגל, תסייע בהפחתת כמות כלי הרכב שמגיעים לתיאטרון.

"עם פתיחתו המחודשת של התיאטרון ובשיתוף פעולה עם הנהלתו, מתבצעת כיום הכוונה בולטת לבאי התיאטרון לחניון צפרירים הסמוך, ששופץ באחרונה על ידי העירייה. הנושא אף מפורסם במגוון אמצעים. בנוסף, ניתן למצוא פתרונות חניה בשטחים הפרטיים שבין הבתים, והעירייה כבר הודיעה לפני שנים כי תסייע בעניין זה, אולם, למרבה הצער, דיירי הסביבה סירבו לשתף פעולה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

11 תגובות
  1. אתי

    הם עדיין מתעלמים מהעובדה מדוע הם לא מעמידים מחסום ופקח בכניסה לרחוב הגלעד שיאפשר כניסה רק לתושבים. וכולם יסעו לחנות בצפרירים. התושבים מבקשים את זה והעירייה מתעלמת. בעבר לפני עשרים שנה בערך זה היה נהוג כך והיו אפילו פחות אירועים מאשר עכשיו.

  2. מוטק'ה מחולון

    יש טעות בכתבה.
    לא מדובר במשהו חריג
    ככה נוהגים בפיקוח העירוני לעשות בכל רחבי העיר עבור מוטי ששון.
    כמעט לכל מקום אליו הוא אמור להגיע נשלחת ניידת פיקוח לשמור להוד מעלתו חניה קרובה.

  3. רון

    לא יפה. אז מה קרה? ראש העיר הגיע לתיאטרון! מה הסיפור שלכם איפה הכבוד לראש עיר? לחסום את הרכב שלו? חבל שלא עצרו אותכם ינבלות בכיינים

  4. אני

    בעיה דומה באזור הסניף החדש של קופת חולים "מכבי". גם שם אין חניות והבאים למרפאות תופסים מקומות חנייה של הדיירים בעל האזור מסביב.

  5. עץ השיקמה

    תושבים חצופים וחסרי כבוד ותרבות
    מוטי ששון ראש העיר מספר 1
    מגיע לאירוע ללא שומר ראש נהג ופמלייה כמו ראשי ערים אחרים בכל מקום.
    רוב התושבים שגרים במקום הגיעו הרבה אחרי הקמתו של היכל התרבות ששופץ לאחרונה ושיפר את סביבת מגוריהם.
    חצופים

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בחרתם ששון, קיבלתם!
    חולון לא דואגת לתושביה, בכל עיר מתוקנת יש הסדרי חניה לתושבים בהתאם למפתח אזורים, אבל בחולון לא!
    למה? להשם הפיתרונים

  7. שי

    מה הם מצפים שהוא יחנה איפה דיי נו באמת אל תגזימו מילא אורחי התיאטרון אבל ראש העיר באמת קצת כבוד

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר