חניון צפרירים. האם העירייה תפעיל שאטלים?
חניון צפרירים. האם העירייה תפעיל שאטלים?

מקומות ישיבה בתיאטרון צמחו אבל במקום חניה התושבים ייאלצו להמתין לרכבת הקלה

מספר הרכבים והמבקרים בשכונה גדל, החניון שהכשירה העירייה מרוחק והפתרונות שעל הפרק יתממשו רק בטווח הארוך. מלחמת תושבי אגרובנק סביב החניה בסמוך לתיאטרון חולון רחוקה מלהסתיים

פורסם בתאריך: 24.2.19 15:55

לאחרונה יצאו תושבים משכונת אגרובנק בפעולות מחאה נגד מצוקת החניה באזור תיאטרון חולון. התושבים טוענים כי מאז שופץ וחודש תיאטרון חולון, גדלה מצוקת החניה באזור וכי העירייה לא הביאה בחשבון את הגידול במספר באי התיאטרון ואינה נותנת פתרונות מתאימים למצב הקיים. בעירייה טוענים מנגד כי שיפוץ התיאטרון לא השפיע על מצוקת החניה הקיימת ממילא במקום וכי העירייה, בשיתוף משרד השיכון, מתכננים בימים אלה תב"ע חדשה לכל מתחם קוגל, שתתחשב גם בצורכי החניות.

לפני שבוע התקוממו תושבי שכונת אגרובנק כאשר גילו כי ניידת של הפיקוח העירוני שמרה חניה במשך דקות ארוכות לראש העיר מוטי ששון. בתגובה לכך חסמו את רכבו ואף הדביקו שלטים. בהמשך, בסוף השבוע האחרון (חמישי) נקטו שוב תושבים מהשכונה בצעד מחאה ויצאו באפודים זוהרים להכווין את רכבי באי התיאטרון לחניית איצטדיון צפרירים.

בית יד לבנים שנבנה בחולון ונחנך בשנת 1962 הכיל 375 מקומות ישיבה. לפני מספר שנים עבר התיאטרון שיפוץ נרחב, ובסופו של דבר, מה שהתחיל כמבנה המכיל 375 מקומות, התרחב למבנה בעל מספר אולמות אשר יחד מכילים כ-1,200 מקומות ישיבה.

הדבר הוביל למצוקת חניה בשכונה, כאשר התב"ע (תכנית בינוי עיר) הראשונית תכננה מקומות חניה למספר מבקרים נמוך הרבה יותר. עירייה התייחסה לדברים לאחרונה בציינה כי "העירייה מקדמת תב"ע חדשה שכוללת הסדרת חניון תת קרקעי בשדרות קוגל", אולם מאוחר יותר חזרה בה, והפתרון לחניה תת קרקעית נותר מאחור.



פתרון העירייה לחניה עבור באי התיאטרון נכון להיום מתבסס על חניון צפרירים הנמצא באזור, אך כאמור, פתרון זה מצריך מהחונים ללכת ברגל כעשר דקות ויותר (תלוי במיקום בחניון עצמו) ובדרך חשוכה כדי להגיע למחוז חפצם.

מהעירייה נמסר בתגובה: "הרכבת הקלה מתוכננת לעבור בעתיד בשדרות קוגל, שכמובן תקל על מצוקת החניה באזור. כמו כן, העירייה בשיתוף משרד השיכון מתכננים בימים אלה תב"ע חדשה לכל מתחם קוגל, שתתחשב גם בצורכי החניות. חשוב להדגיש, שעיריית חולון בשיתוף עם הנהלת תיאטרון בימי הצגות ופעילויות מפנה את באי התיאטרון לחניון צפרירים, שבזמן האחרון עבר שיפוצים בחלק הקרוב לכיכר קוגל. בנוסף, שופצו המדרכות בדרכי הגישה מחניון צפרירים לתיאטרון כולל תאורה. כמו כן, מקודמת התקנת תמרורי חציה מוארים במעברי החציה בכיכר קוגל".

למרות התקווה כי חניון צפרירים יפתור את מצוקת החניה של תושבי שכונת אגרבנק הגרים בסמוך לתיאטרון, נכון להיום, ובחיפוש מהיר באפליקציית הניווט "ווייז" כשמנסים להגיע לחניון התיאטרון, עדיין מגיעים לשכונה המדוברת ולא לחניון צפרירים שאמור היה לתת מענה לבעיה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. איציק ליסמן

    מה לא כתוב בכתבה? שבתקופה שבה היו בבית יד לבנים שלש מאות וכמה כסאות, מספר הרכבים שבידי הציבור היה בהתאם, וגודל האוכלוסיה בחולון היה בהתאם….

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר