"המצלמות בגן חשפו הטחת ראש של ילד": מחאת ההורים הגיעה לחולון. צפו:

בעקבות שורה של מקרי התעללות בפעוטות הפגנת הורים בחולון. ראש העירייה, מוטי ששון, יצא אל המפגינים שדרשו: "הצב מצלמות בגני הילדים". צפו במפגש:

פורסם בתאריך: 7.7.19 19:45

הפגנת הורים מתקיימת הערב (ראשון) מול עיריית חולון בשעה 19:00 ברקע חשיפות ההתעללויות בגני הילדים. ההורים יפגינו במחאה על תחושת חוסר הביטחון והיעדר הפיקוח על גני הילדים, ב-25 מוקדים ברחבי הארץ.

בחולון התאספו ברחבת העירייה כ-80 מפגינים, שדרשו להגביר את הפיקוח על המסגרות, וצעקו: "בחבל משחקים ולא קושרים". כמו כן, קראו ההורים לעבר ראש עיריית חולון, מוטי ששון: "ששון תתעורר – ילדינו לא הפקר".

בשלב מסוים יצא ששון ושוחח עם המפגינים, שדרשו הצבת מצלמות בכל המעונות, כפי שהבטיח היום (ראשון) ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך. ששון הביע הזדהות והבטיח כי יוגבר הפיקוח בגנים.

צפו במוטי ששון משוחח עם המפגינים:

 

 



ההתארגנות למחאה מגיעה בעקבות חשיפת מקרה התעללות בפעוטות בראש העין בשבוע האחרון ומקרים קשים נוספים שפורסמו ב"השקמה חולון". הורים החליטו להתאגד נגד התעללות בילדים בגנים פרטיים ובגני העירייה השונים כדי להציב דרישות שיבטיחו שמקרים כאלה לא יחזרו. 

יו"ר ועד ההורים בחולון, בת אל בן דוד, ונציגי הועד שישתתפו בהפגנה אמרו כי "הנהגת ההורים העירונית בחולון מגנה כל שימוש באלימות מכל סוג שהוא, על אחת כמה וכמה כנגד חסרי ישע", אמרה והוסיפה כי "המסר אינו משתמע לשתי פנים – לא לאלימות. חשוב שכל הורה בעיר יגיע ויקח חלק באמירה חשובה זו – הילדים אינם הפקר". 

דרישות ההורים כוללות החמרת ענישה בתחום והרתעה – מאסר ממושך יותר, הקמת רשות שתיתן מענה להורים שילדיהם ספגו התעללות, תיקון לגבי חוק האזנות סתר, עזרה בתביעות אזרחיות ופעולות נוספות שנועדו להבטיח הרתעה וענישה אפקטיביות.  

בנוסף דורשים ההורים לחייב תנאי סף למטפלות ולקיים מבחן אישיותי, ראיון עם פסיכולוג ובדיקות רקע, וכן להכפיף חובת יציאה להכשרות בנושאים כמו התמודדות עם מצבי לחץ, התמודדות עם בכי ועזרה ראשונה. 

עוד דורשים ההורים לנסח ולעדכן בהקדם את תקנות הפיקוח על מנת ליצוק תוכן לחוק הפיקוח, הכולל בתוכו איסור לעסוק כמטפל/ת לבעלי רישום פלילי, מאגר גנים ורישום, בטיחות המבנה ועוד. דרישה נוספת היא הקטנת היחס בין מספר אנשי הצוות לילדים.

בין המשתתפים בהפגנה איתמר סלומון, שפועל רבות בהעלאת המודעות לנושא, זאת לאחר ששני בניו עברו מקרי אלימות קשים בגן ניצנים בחולון, פרשה אשר הסעירה את המדינה לאחר עם פרסומה.

"אני במאבק הזה כבר חמש שנים מול הממשלה והעירייה. בסופו של דבר המסגרות הפרטיות לא מפוקחות, פדופיל שמתחזה יכול לפתוח גן. אין פיקוח על הדבר הזה", אמר.

סולומון הוסיף כי "לפני חמש שנים שני הילדים שלי נפגעו בגן פרטי בחולון, זו הייתה הפרשה הראשונה הגדולה שהתפוצצה במדינה. אנשי הצוות שהורשעו בתקיפת קטינים וקיבלו עונשים מגוחכים. חלקם ישבו במאסר של כמה חודשים, השאר קיבלו בין מאסר על תנאי לעבודות שירות".

לדבריו של סולומון לאורך כל התקופה בה חוו ילדיו אלימות, הם לא שידרו שום דבר אשר מעורר חשד. "הילדים היו הולכים בבוקר בשמחה לגן והיו מחבקים את הגננת. בצוק איתן הגן נאלץ לעבור מקום. הגיע אליהם ילד שהיה גדול. כשחזר הביתה הוא אמר שהגננת עושה לו כואב. סייעת אחת נשברה וסיפרה לנו מה שקרה בגן, מכאן המשטרה נכנסה לתמונה והדרך הייתה קצרה", הוא מספר.

 

במבנה הזמני בו שהו הילדים במשך כמה שבועות היו מצלמות אשר תיעדו את המתרחש. סלומון ושאר ההורים נדהמו לראות את כמות מקרי האלימות אשר התרחשו בפרק זמן קצר. "ממה שעלה מהמצלמות היו 300 מקרי אלימות. דריכה על ראש של ילד, הטחה בקירות ועמודי בטון, דחיפה של הראש אל תוך כריות, מכות על הטוסיק, דחיפת אצבעות לעיניים, זריקת צעצועים על ילדים", ממשיך סלומון.  

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?
הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת.

 

תגובות

2 תגובות
  1. חולני שגר בראשון

    ששון מקסים.
    הלב שלו תמיד היה בעיר והכל למען התושבים.
    הלוואי וכל ראשי העיר בארץ יהיו כמו ששון.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר