אילוסטרציה: shutterstock

הגננת הוקלטה: חשד להתעללות בגן ילדים בחולון

בעקבות החשדות החל משרד החינוך בבדיקת המקרה

פורסם בתאריך: 14.12.17 14:07

הורים לילדי גן דולב, גן טרום-טרום חובה בחולון, פנו למינהל החינוך בעירייה ולמשרד החינוך בבקשה לפטר את גננת הגן שלדבריהם, מפגינה התנהגות רשלנית ואכזרית כלפי הילדים. ההורים מבקשים למצוא מיד מחליפה לגננת, ועד אז אין הם מתכוונים לשלוח את ילדיהם לגן.

ההורים לילדי גן דולב בחולון, המונה 18 ילדים ובו עובדות גננת וסייעת, טוענים כי ילדיהם סובלים מהתעללות חמורה מצד הגננת. על אף פניות ופגישות שניהלו בנושא מול מינהל החינוך בעירייה ומשרד החינוך, עד כה דבר לא נעשה והגננת המתעללת, לדבריהם, ממשיכה לעבוד בגן.

נציגת ההורים מספרת כיצד עלו החשדות כלפי התנהגותה הבלתי תקינה של הגננת: "מתחילת השנה היתה תחלופה של כחמש סייעות בגן, כי אף סייעת לא הסכימה להישאר ולעבוד עם הגננת. המצב הזה הדליק אצלנו  נורה אדומה, שכן אדם שאינו מסוגל להתנהל ולנהל אנשי צוות, ספק אם יתנהל כשורה עם ילדים".

עוד מציינת נציגת ההורים כי "שמנו לב שלילדים רבים יש סיוטים בלילות וכי הגמולים חוזרים שלב אחורה, אך בתחילה האמנו כי מדובר בקשיי הסתגלות. יצוין, כי גם לאחר שלושה חודשים בגן התנהגות זו קיימת בקרב ילדים רבים ובנוסף הילדים סובלים מחוסר תיאבון ומבעיות שינה ובבקרים התנהגות היסטרית ובכי – הם לא רוצים להיות בגן אלא רק בצהרון".

הילדים מספרים: "היא עושה לי כואב"

ההורים מציינים שילדיהם מתארים תמונה ממנה עולה יחסה הבלתי תקין של הגננת אליהם, בין היתר אמירות כגון: "היא עושה לי כואב", "היא מכאיבה לי באוזניים", "צועקת עלי", "לא הרשתה לי ללכת לשירותים", "היום הגננת לא דחפה אותי".

ההורים נדהמו לגלות כי מדובר בתלונות זהות של ילדי הגן ובהחלטה משותפת הכניסו לגן מכשיר הקלטה וזאת בכדי לבדוק את אמיתות תלונות הילדים. "הספיק לנו יום אחד של הקלטות כדי להגיע למסקנה שלהשאיר את הילדים שלנו תחת חסותה של הגננת היא סכנת נפשות וכי אין כל סיכוי שילדינו יחזרו לגן זה", אומרים ההורים ומספרים כי "במסגרת ההקלטה נדהמנו לגלות כי ילדינו נזרקו לחצר למשך שלוש שעות וחצי, וזאת בקור העז של חודש דצמבר ללא מעילים וגרוע מכך, ללא כל השגחה. הגננת הסייעת באותו היום היו עסוקות בקישוט פנים הגן לקראת מסיבת חנוכה שהתקיימה למחרת בבוקר, וזאת כמובן בהנחייתה של הגננת שהפצירה בסייעת לעשות משימות שאינן מתקבלות על הדעת, כמו לנקות מאחורי המקרר בזמן שהילדים לבד בחצר. מדובר בהתנהלות לקויה ואף פלילית להשאיר קטינים ללא השגחה. ילדים שבכל זאת ניסו את מזלם להיכנס לגן להתפנות או להתחמם קצת, ננזפו בצעקות נוראיות לצאת החוצה מהגן, וילד שהעז לבכות ננזף בצעקות ש'יישב על המדרגה ויבכה לאמא שלו'".

על פי ההקלטה, לאחר כשעה וחצי ובזמן שהילדים היו רוב הזמן לבדם בחצר הגן, גילתה הגננת כי החצר מלאה בזכוכיות קטנות ומיד ראתה לנכון לדווח לעירייה ולביטוח ולדרוש בהיסטריה שיבואו לאסוף את שברי הזכוכית, אך לא ראתה לנכון להכניס את ילדי הגן בחזרה לכיתה ואף השאירה אותם ללא השגחה שעתיים נוספות". ההורים מציינים כי מספר ילדים נפצעו פציעות קלות משברי הזכוכית והטיפול שקיבלו היה שטיפת הפצעים, אך הורים לילדים שנפצעו לא קיבלו כל דיווח בנושא.

הגננת: "לא אכפת לי, שיעשה במכנסיים"

ההורים ממשיכים לתאר את העוולות שלדבריהם חווים הילדים מצד הגננת: "נדהמנו לגלות כי במקום לעזור לילדים שמתקשים בתהליך הגמילה (שכן מדובר בגן לילדים בני שלוש שנים), הגננת מתייחסת באכזריות לילדים. כך למשל, ילד שעשה את צרכיו בתחתונים הוחלף רק אחרי שעה וזאת כאשר הגננת והסייעת היו מודעות למצבו. נדהמנו לשמוע את הגננת שואלת את הסייעת האם החליפה לילד, וכאשר הסייעת עונה בשלילה, עונה לה הגננת, 'יופי'. רק אחרי שעה שומעים כי מחליפים לילד את הבגדים". לדברי ההורים, מדובר לא במקרה חד פעמי או חריג, שכן אותו ילד עבר מספר פעמים לפעילות הצהרון כשצרכיו במכנסיו.

במקרה אחר בהקלטה, שומעים את הסייעת אומרת לגננת כי אחד הילדים לא עשה צרכים היום. הגננת עונה לה, 'לא אכפת לי שיעשה במכנסיים'".

בנוסף, על פי ההקלטה, ילד ננזף בצעקות שלא יהיה לו חברים כלל ולאחר שעה כשמחלקים ממתקים, נאמר שהוא מקבל אחרון בלי כל הסבר או קשר למעשה כלשהו. ילד אחר ננזף בצעקות ומכונה "ילד מכה".

עוד מציינים ההורים כי הגננת נוהגת לחזק ילדים ואף להעניש באמצעות אוכל: התנהגת יפה – תקבל ממתק, לא התנהגת יפה – לא תקבל. עוד בענייני אוכל,

מספרים ההורים כי הגננת אינה מאשרת לילדים לשתות בזמן האוכל וכי נשמעה בהקלטה אומרת לילדים, כי ילד קם לשתות בלי רשות ולכן אף אחד לא מורשה לשתות עכשיו.

"לאחר ששמענו את ההקלטה", אומרים ההורים לילדי גן דולב, "הבנו מדוע היתה תחלופה כה רבה של סייעות שכן עולה מההקלטה כי הגננת נוהגת בזלזול, בחוסר כבוד ובחוסר מקצועיות כלפי אנשי הצוות שלה. צורת הדיבור המשפילה וטון הדיבור המזלזל שלה כלפי הצוות זהה להתנהלותה מול ילדי הגן, אבל הילדים הקטנים לא יכולים לקום וללכת כמו שעשו אנשי הצוות שלה ומחוסר ברירה נשארים וסופגים את ההתנהגות הבלתי מתקבלת על הדעת שלה כלפיהם ובכך נגרמים להם נזקים נפשיים רבים. אנחנו מרגישים פגועים מאוד על כך שהפקדנו את ילדנו בידי גננת כזאת שבמקום לשמור, לחנך ולהעצים את הילדים שלנו גילנו שהם עוברים השפלה יומיומית והזנחה רשלנית ופושעת".

משרד החינוך: "הגננת נמצאת בהליך משמעתי"

את טענותיהם אלו שוטחים ההורים גם במכתב שנשלח אל משרד החינוך – מחוז התל אביב ואל מינהל החינוך בעירייה ובסופו הם מציינים: "לאור כל האמור לעיל, אנו דורשים להפסיק את העסקתה של הגננת לאלתר ולדאוג למחליפה לגן החל מיום שני, 11.12.2017, וזאת בכדי שהילדים יוכלו להמשיך בשגרת יומם הרגילה".

ההורים נפגשו עם אחראית גני הילדים במינהל החינוך בחולון, השמיעו בפניה את הטענות וההוכחות שיש בידיהם, והיא ציינה בפניהם כי אכן מדובר במעשים חמורים ופנתה באופן מיידי אל מפקחת קדם יסודי בעיריית חולון ובעקבות כך הוחלט לזמן את הגננת לעירייה כדי לברר את הטענות מול ההורים. במפגש שבו נכחו ההורים, הגננת ונציגות העירייה ומשרד החינוך הבהירו ההורים באופן חד משמעי שאינם מעוניינים שיהיה לגננת כל קשר לילדיהם מכל שהסיבות שפורטו לעיל ובשיחת הבירור. לדברי ההורים, הגננת ענתה כי היא "צריכה לחשוב על זה, תתייעץ עם משפחתה ותעדכן".

ההורים טוענים כי תמוה בעיניהם כי גננת שפוגעת בילדים ומזניחה אותם מחליטה האם תמשיך לנהל את הגן או לפרוש מרצון. בהמשך שיחת הבירור הודיעה הגננת לאחת האמהות כי החליטה להגיע לגן וכי אינה מתכוונת לוותר עליו. במקביל נתקבלה אצל ההורים הודעת מפקחת קדם יסודי בחולון שבה נאמר כי הגננת חוזרת מחר (רביעי) לגן.

"נשארנו חסרי אונים ומחוסר ברירה החלטנו לא לשלוח את הילדים לגן כל עוד הגננת תהיה בגן", אומרים ההורים. "לא נותרה לנו ברירה שכן אנו לא יכולים לשלוח את ילדינו לגן שבו הם לא בטוחים פיזית ונפשית. אנו מבקשים ממשרד החינוך ומעיריית חולון למצוא עברנו פתרון הולם ומהיר". מתחילת השבוע הגיעו לגן רק ארבעה ילדים מתוך 18.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי "הגננת נמצאת בהליך משמעתי ועם סיום הבירור תתקבל החלטה בעניינה".

מעיריית חולון נמסר: "אגף גני הילדים במינהל החינוך העירוני והפיקוח על גני הילדים במשרד החינוך מצויים בשיח רציף מול הורי הגן ומעדכנים אותם במהלכים שנעשים. מיד עם קבלת תלונות ההורים, נערך בירור פנימי עם הגננת ולאחריו קוימה שיחה משותפת עם ההורים והגננת במשרדה של מנהלת אגף גני הילדים. בנוסף, במשך יומיים נשלחה לעבודה בגן גננת נוספת (לאחר מכן, יצאו הילדים לחופשת החנוכה). לגננת נקבע שימוע במשרד החינוך בשבוע הבא ובהתאם לתוצאותיו תתקבלנה החלטות".

עו"ד לירן זילברמן, המייצג את הגננת, מסר בתגובה: "סערה בכוס תה. מדובר בחבורת הורים שמנהלים קמפיין כבר מספר חודשים בניסיון נואש להדיח גננת מצטיינת, רק כי יום אחד הרימה את הקול על אחד הילדים. לא מוצדק ועדיין, ניסיון גרוע לפגוע בשמה הטוב של מרשתי. המעיין בחשדות – תיצלנה אוזניו, המעיין בראיות – תנוח דעתו, כי העבריינים במקרה זה הם ההורים, אשר ניסו לסחוט מרשתי לעזוב עבודתה כי העזה להרים קולה".

תגובות

10 תגובות
10 תגובות
  1. אני אני

    הליךךךך משמעתי??? אתם עושים מחיי ילדנו צחוק
    כמה זמן הליך משמעתי? היא תשב בביייתתת עד לבירור איפה אנחנו חיים
    ביזיון של מערכת

  2. חולוני מודאג

    בושה וחרפה!!!!! להעיף ולהשעות אותה מיד! למה הם מחכים? עירית חולון צריכה דחוף החלפת כוח אדם כי נראה שלאנשים שנשארו שם לא נשאר כוח.
    נתראה בקלפי.

  3. הורים מרוצים ❤️

    נשמע כמו המצאה..
    הילד שלי היה אצלה בגן וזה הדבר הכי נכון שבחרתי לעשות
    היא גננת מחנכת
    יש לה תואר שני בחינוך ואני ואישתי התחברנו אליה באופן אישי בשביל להבין איך היא פועלת וללמוד ממנה על שיטות חינוך.
    אנחנו לא מאמינים שהדברים שכתובים פה נכונים ובטוחים שהחשד הזה יתגלה כ-בדיה.
    תלמדו ממנה קצת במקום ״לחשוד״
    בהצלחה לכולם

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בדיחה!!! פשוט בדיחה!!! מכירה את הסיפור מקרוב!!! כל הכתוב כאן זה כלום ושום דבר לעומת ההתעללות שהילדים עוברים על ידי הגננת הנוראיתתת הזאת!!!
    לא הגיוני שנתנו לגננת בכלל את הכבוד לפרוש בעצמה!! ןהתגובה של העורך דין- גננת מצטיינת??? אולי גננת מ…יינת!

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ביזיון והזנחה פושעת של משרד החינוך. בתי הייתה קורבן התעללות ורשלנות של גננת בגן חובה בחולון. הוגשה תלונה במשטרה ובמשרד החינוך. העברתי ראיות הקושרות את הגננת לאירועים בצורה ישירה. ממשרד החינוך נאמר לי שהתיק נסגר משום שהגננת מכחישה ומדובר במילה מול מילה, בלתי נתפס!!! בפרקליטות נאמר לי שהתיק נסגר בתואנה שעבר זמן רב ומשום שמדובר בזיכרון של ילדה קטנה זה בעוכרינו (לאחר שהתיק שכב אצלם כחצי שנה, ברור שעבר זמן רב)הבת שלי סבלה מטראומה מזה זמן רב, ואילו הגננת המתעללת ממשיכה לעבוד בגן עד היום, פרס על היותה אישה מרושעת, אך מקושרת היטב לבכיר באחת העיריות(עברו מאז 5 שנים) מקרה מקומם, הזוי, מכעיס, ומעלה תהיות, לו האירוע היה קורה לילד של בכיר במשרד החינוך, הגם אז היו מטאטאים מתחת לשטיח??? הילדים היקרים שלנו סובלים מהתעללות בגנים מסויימים, חשופים לאלימות מצד אלו שאמורות להגן עליהם מכל משמר ומערכת החינוך משתפת פעולה עם הפושעות הנתעבות הללו, שמוציאות את תסכולן על ילדים קטנים ופגיעים שאינם מסוגלים להגן על עצמם, תעודת עניות למשרד החינוך, לפרקליטות ולכל המושחתים שישנים טוב בלילה!!!

  6. לא מזוהה

    סתם ההורים מתלוננים ומנפחים כל דבר ועושים שם רע לגננת בעלת תואר שני עם נסיון בחינוך שנים.
    גננת שאני מכירה אישית ,אשה טובה ומקסימה אשת חינוך למופת וחבל שעושים לה עוול. לא כל מה שרשום נכון וכולם ישר מתחילים להטיח לקלל ולהאשים ולקלקל את שמה הטוב שיצרה במשך כל השנים

  7. עמית

    אני מכיר את הגננת הזו אישית מזה 7 שנים. שלושת הילדים שלי התחנכו אצלה בגן.
    זו אישה מדהימה וגננת בחסד עליון!
    אין לי מושג מי החליט לחסל אותה ולמה ?!! אני בטוח שזו עלילה. לא ייתכן שהיא אלימה.
    יבדקו את הטענות וכמו שהעו"ד אמר שם – סערה בכוס תה.

  8. תמשיכו לישון בעמידה עד שיקרה עוד אסון

    שיתחילו לבדוק את המצלמות של כל הגנים ואז תראו באמת כמה התעללויות יש ואף אחד לא יודע עדיין
    הצעת חוק
    פיקוח במצלמות אונליין 24/7 על כל גן פרטי או לא פרטי !! חובה

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר