צפו: משטרה הוזמנה לתלמידים שמחו על כך שהם נאלצים ללמוד בהפרדה מגדרית

בוגרי בית הספר ישורון ממשיכים לשבות במחאה על כך ששובצו בבתי ספר שבהם הבנים והבנות לומדים בנפרד

פורסם בתאריך: 5.9.19 13:43

היום החמישי לפתיחת שנת הלימודים בחולון: תשעה תלמידים בוגרי בית הספר ישורון עדיין נמצאים בביתם במחאה על כך שבמסגרת חטיבת הביניים ייאלצו ללמוד בהפרדה בין הבנים לבנות.

כדי לזרז את הטיפול בבעיה הגיעו הבוקר (חמישי) הילדים יחד עם הוריהם למשרדי מינהל החינוך בחולון. הם עמדו מחוץ למשרדים ולאחר מכן נכנסו אליהם ומחו על אי שיבוצם בחטיבת הביניים של מקווה ישראל. לטענת ההורים חלקם שיחקו במשחקי קופסה ומנגד טוענת העירייה כי החלו לצעוק בתוך המשרדים. כך או כך, זמן קצר לאחר ההתכנסות ניתנה למקום הוזמנו שוטרים.



ההורים ההמומים הודיעו כי "אנחנו לא מתכוונים ללכת עד שמינהל החינוך ייעתר לבקשתנו וישבץ את הילדים בבית הספר הדתי במקווה ישראל".

כפי שפורסם כאן ב"השקמה חולון", מדובר ב-10 תלמידים שסיימו את לימודיהם בבית הספר היסודי ישורון, והיו אמורים לעלות לחטיבת הביניים. אולם, במסגרת החינוך שהציעו לקם קיימת הפרדה בין הבנים לבנות. בינתיים, הוריו של אחד הילדים פרשו מהמאבק.

ההורים שמתנגדים להפרדה המגדרית הכריזו על מאבק, ומסרו כי "אנו שייכים לזרם הממלכתי דתי ובסך הכל ביקשנו שילדינו ילמדו במסגרת כחלק מהרצף החינוכי שמתאים לבית הספר ישורון".

"אנחנו מעוניינים לאפשר לילדינו חינוך מעורב של בנים ובנות, התואם את אורח חיינו והשקפת עולמנו", הוסיפו, "מלבד מקווה ישראל אין בחולון מסגרת דתית המאפשרת לימודים מעורבים בין בנים ובנות".

על כך השיבו בעיריית חולון כי "הרוב המכריע של בתי הספר הממ"ד בכל הארץ לומד בהפרדה בין בנים לבנות, וכך נעשה גם בחולון – וזאת בהתאם לרצונה של אוכלוסייה זו".

תשובת העירייה אינה מספקת את ההורים, והבוקר הם ניסו למחות מחוץ למשרדי מינהל החינוך. אלא שלמקום הוזמנו מאבטחים ושוטרים. ההורים היו המומים מעוצמת התגובה של מינהל החינוך.

השוטרים שהוזמנו לתלמידים ולהורים – צפו:

"מינהל החינוך השתגע", אומרת אם לתלמיד, "בשם האלוהים, הילדים שיחקו משחקי קופסה בחוץ, וחיכו לצאתו של אחד האבות ממשרדה של ראש מינהל החינוך, אראלה קידר. אבל מישהו נתן הוראה לשומר לזרוק לילדים שלנו את משחקי הקופסה, ולהזמין

משטרה. לאן הגענו? להזמין לילדים בני 12 משטרה?. אנחנו פונים לראש העירייה, מוטי ששון, אם יש לך קצת רחמים אשר לילדינו ללמוד במקווה ישראל".

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "הבוקר הגיעה לבניין מינהל החינוך קבוצת הורים וילדים, שהחלה להתפרע, תוך שהם צועקים ומשמיעים מילים קשות. הם לא נשמעו לבקשות עובדי המינהל להנמיך את קולם ואחד האבות אף הלהיט את הרוחות ואמר לקבוצה: "תצעקו, ככה משיגים דברים".

"משלא חדלו ממעשיהם והפריעו לעבודה השוטפת, הוזמנה למקום ניידת משטרה. הם התבקשו לצאת מחוץ לבניין אל רחבת הדשא הסמוכה וכך אכן נעשה".

"לגופו של עניין, בשלושת זרמי החינוך המוכרים – הממלכתי, הממלכתי-דתי והחרדי – אין 'תת זרם' ועובדה זו נכונה בכל הארץ. לפיכך, אין תת זרם חינוך ממ"ד נפרד (לבנים ולבנות) ותת זרם חינוך ממ"ד מעורב. הרוב המכריע של בתי הספר הממ"ד בכל הארץ לומד בהפרדה בין בנים לבין בנות, וכך נעשה גם בחולון – וזאת בהתאם לרצונה של אוכלוסייה זו".

"יצוין, כי לפני שנים בית הספר הממ"ד בחולון היה מעורב ולבקשת ההורים הוא הופרד לבנים ולבנות. מאחר שחולון מספקת מענה הולם וראוי לחינוך הממ"ד, לא אושר לתלמידים אלה ללמוד מחוץ לעיר".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

תגובות

2 תגובות
  1. מיכל

    מסכנים ההורים האלה ממש מרחמת עלייהם! לאן הגענו.. ?! הדבר הכי טוב בעולם שהילדים שלכם ילמדו בהפרדה זה הכי טוב בשבילם ובדקו את זה מחקרית! ומדעית! אבל אתם כול כך פוחדים על עצמכם שחס ושלום לא יצמח מי זה איזה שאיפה דתית לאחד הילדים שלכם..אתם פשוט אנוכיים ולא באמת חושבים על טובת ילדיכם. ממש מסכנים.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר