תלמידי ישורון

הילדים נשארו בבית במחאה הדרישה להפרדה בין בנים לבנות

הורים לילדי גן ריף שובתים במחאה על המבנה הגן שבו שובצו ילדיהם. גם הורי בוגרי בית הספר ישורון שובתים בדרישה לאפשר לילדיהם לימודים מעורבים במסגרת החינוך הדתי

פורסם בתאריך: 2.9.19 16:54

היום השני לפתיחת הלימודים בחולון: 35 ילדי גן ריף ו-10 תלמידי ישורון נשארו בבית.

הורי גן ריף טוענים כי מבנה הגן שהוצע להם אינו מתאים לשהייה ממושכת של ילדים וכי יש בו ליקויים רבים. הורי ילדי ישורון מוחים על כך שילדיהם לא יוכלו ללמוד ב"מקווה ישראל".

כפי שפורסם כאן ב"השקמה חולון", הורי ילדי גן ריף טוענים כי הגן מרוחק משכונת אגרובנק שבה הם מתגוררים וכי ישנו מחסור במזגנים וציוד לגן.



"זה לא הגיוני לדחוס 35 ילדים למקלט, שבו יש ליקויים בטיחותיים", טוענים ההורים ומוסיפים כי דרשו לראות אישורי בטיחות, אך לא נענו.

ההורים התריעו כבר בשבוע שעבר כי אם לא יימצא פתרון, הם ישביתו את הלימודים ולא ישלחו את הילדים לגן. ואכן, כבר יומיים שהילדים הולכים לגן.

"כרגע הגן ממוקם במקלט חנוק, מסוכן תברואתית ובטיחותית", טוענת אחת האימהות, "לא ניתנה להורים שום אפשרות בחירה. אתמול, עם פתיחת שנת הלימודים, במקום ללכת לגן היינו עם הילדים בגינת אביב. אנחנו לא נוותר עד שיימצא פתרון".

הורי וילדי גן ריף

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "בעיריית חולון מודעים להשגות ההורים, ואתמול אף התקיימה פגישה עם נציגיהם. סוכם על טיפול בליקויים קלים שהועלו על ידם, ומתן מענה לבקשות נוספות, במידת האפשר. כמו כן, הוצע להורים המעוניינים בכך להגיש בקשת העברה לגנים אחרים שתיענה בחיוב על בסיס מקום פנוי".

גם הורים לבוגרי תלמידי ישרון זועמים והחליטו להשאיר את ילדיהם בבית במחאה על כך שלא שובצו בבית הספר מקווה ישראל וכי בחטיבת הביניים ילמדו ילדיהם במסגרות נפרדות לבנים ולבנות, כפי שפורסם כאן ב"השקמה חולון"

מדובר ב-10 תלמידים שסיימו את לימודיהם בבית הספר היסודי ישורון, והיו אמורים לעלות לחטיבת הביניים. ההורים הכריזו כי "אנחנו לא מתכוונים ללכת עד שמינהל החינוך ייעתר לבקשתנו וישבץ את הילדים בבית הספר הדתי במקווה ישראל".

"אנו שייכים לזרם הממלכתי דתי ובסך הכל ביקשנו שילדינו ילמדו במסגרת כחלק מהרצף החינוכי המתאימה לבית הספר ישורון", אומרים ההורים ומוסיפים: "אחנו מעוניינים לאפשר לילדינו חינוך מעורב של בנים ובנות, התואם את אורח חיינו והשקפת עולמנו, זאת כהמשך ללימודים בבית הספר ישורון. מלבד מקווה ישראל אין בחולון מסגרת דתית המאפשרת לימודים מעורבים בין בנים ובנות".

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "בשלושת זרמי החינוך המוכרים – הממלכתי, הממלכתי-דתי והחרדי – אין 'תת זרם' ועובדה זו נכונה בכל הארץ. לפיכך, אין תת זרם חינוך ממ"ד נפרד (לבנים ולבנות) ותת זרם חינוך ממ"ד מעורב".

"הרוב המכריע של בתי הספר הממ"ד בכל הארץ לומד בהפרדה בין בנים לבנות, וכך נעשה גם בחולון – וזאת בהתאם לרצונה של אוכלוסייה זו. יצוין, כי לפני שנים בית הספר הממ"ד בחולון היה מעורב ולבקשת ההורים הוא הופרד לבנים ולבנות. מאחר שחולון מספקת מענה הולם וראוי לחינוך הממ"ד, לא אושר לתלמידים אלה ללמוד מחוץ לעיר. גם ערעורם של ההורים למשרד החינוך – נדחה".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר