מרכז סדאב החדש ומתחתיו רחוב רבינוביץ

קודם בונים אחר כך מפנים: הצצה ראשונה לתוכנית לחידוש מרכז סדאב

לאחר שבעלי העסקים והתושבים התנגדו והעירייה הבהירה שהתוכנית הקודמת שהוגשה לא אושרה, הוגשה הצעה חדשה

פורסם בתאריך: 7.2.20 09:18

ההצעות לפינוי בינוי מרכז סדאב עוררו לא מעט זעם בקרב הסוחרים והדיירים הסמוכים. לאחר פיצוץ הישיבה בה הוצגה התוכנית לראשונה, נערכה ישיבה נוספת בה נבחרה נציגות מטעם בעלי הנכסים ובעל החניון. חברי הנציגות חייבו לגבש תוכנית שתוגש לאישור העירייה ועליה תיערך הצבעה בין החברים.



תוכנית הבנייה במרכז סאדאב עוררה מחלוקת, והתנגדות בקרב בעלי העסקים ותושבי הסביבה. הסוחרים חששו מפגיעה בעסקים והתושבים חששו מעומס והחרפת מצוקת החניה במקום. כעת הוגשה הצעה חדשה, לפיה הבינוי ייעשה לפני הפינוי, על מנת שלא לפגוע בבעלי העסקים. התוכנית נמצאת כהצעה בלבד, על בסיסה ידונו ראשי נציגות בעלי העסקים במרכז עם העירייה כדי להגיע להבנות. לאחר שתושג הסכמה עקרונית על הפרטים, תובא התוכנית להצבעה בפני בעלי הנכסים במרכז.

חברי הנציגות שגובשה לפני כחודש, עו"ד אהרון רוקח ודרור צוקרמן מסבירים כי לדעתם הבהלה מהצעת התוכנית הראשונה הייתה מיותרת שכן התוכנית כלל לא אושרה. יחד עם זאת, הם מסכימים כי הוועד של המרכז שגה באופן שבו הציג את התוכנית ובכך גרם בהלה בקרב בעלי עסקים ושכנים, זאת במיוחד כאשר נעשה שימוש במושג פינוי-בינוי.

עו"ד רוקח ששימש בעבר הראש הוועד של המרכז, עומד כיום בראש הנציגות של בעלי העסקים מהמרכז. בשיחה עמו הוא מסביר כי מרכז סאדאב, בן ה-29 השנים הגיע למצב תחזוקתי לקוי וכי חידושו בלתי נמנע במידה שרוצים להמשיך להפעילו. הוא מוסיף כי כעת יש הזדמנות לתקן את הליקויים.

רוקח וצוקמן מסבירים כי החלופה שהם מציעים כוללת תחילה את שלב הבינוי ולאחר מכן את שלב הפינוי, כך שלא תהיה פגיעה בעסקים.

על פי התוכנית תחילה תבנה שדרת חנויות חדשה בחלק מהשטח של גן הצנחנים והמרכז הישן. אל שדרה זו יועברו העסקים אשר ירצו להמשיך ברציפות המסחרית לאורך כל הפרויקט, זאת כאשר צוקרמן ורוקח מעריכים לא כל העסקים ירצו להמשיך לפעול במרכז.

לאחר מכן התחל הריסת יתר חלקי המבנה של המרכז הישן ותחל בנייתו של המרכז החדש. בסיום הבנייה יתחברו מבנה המרכז החדש ושדרת החנויות בגן הצנחנים וייצרו יחדיו צורה הפוכה של האות רי"ש. המרכז החדש יכלול שטח מסחרי ומקורה בן שתי קומות בגודל של 7,000 מ"ר עם מעליות ודרגנועים.

מבט מכיוון גן הצנחנים

עוד על פי התוכנית: מעל השטח המסחרי ייבנו ארבעה מגדלי מגורים אשר יחדיו ייצרו 220 יחידות דיור.  כמו כן, בסיום הפרויקט ייבנה בתוך החצר הפנימית של המרכז גן ציבורי חדש בגודל של 6.1 דונמים במקום גן הצנחנים המשתרע כיום על פני 4 דונמים. בנוסף, ייבנה חניון תת קרקעי חדש, הכולל 300 מקומות חניה לעומת 170 הקיימים כיום. בזמן העבודות ייבנה חניון זמני בתוך שטח גן הצנחנים אשר יכלול כמאה מקומות חניה.

בנוסף מציעה התוכנית הקצאת דונם אחד של שטח חום עליו יוכל להבנות מבנה ציבורי. יצוין כי כרגע מדובר בהצעה בלבד ולא בתכנית מאושרת, ועל פה ההערכות במידה שתצא לפועל הבנייה תסתיים רק בעוד 10 שנים.

מבט אל כיוון דרום מזרח. בכחול: שתי קומות המסחר ומעליהן בנייני המגורים

"האינטרסים בין הגורמים לא עולים בקנה אחד אבל אפשר למצוא את המכנה המשותף". אומר עו"ד רוקח, "יש את האינטרס של בעלי החנויות להמשיך את העסקים ברצף. האינטרס השני הוא של דיירי השכירות שימשיכו להפעיל את העסקים שלהם ללא חשש. ויש את האינטרס של הדיירים בסביבה. הם חוששים ממפגע תחבורתי ומהסתרת אור השמש".

צוקרמן מצטרף ומסברי כי כאשר מדובר בפינוי בינוי לאזור מסחרי הדבר כרוך בקשיים רבים יותר לעומת בנייני מגורים וכי נדרש פתרון מסוג אחר. "אנחנו צרכים למצוא פתרונות לבעלי העסקים שצרכים רציפות מסחרית. בשלב ראשון אנחנו רוצים לבנות את שדרת החנויות בגן הצנחנים, לפני שייהרס המרכז, ולפנות אל השדרה הזאת את כל בעלי העסקים שחשוב להם רציפות המסחרית . הם יפעילו את העסקים שלהם במקביל לפנוי ואז אנחנו נהרוס את כל היתר ונמשיך בפרויקט".

כאמור, ההתנגדות לתוכנית לא נבעה רק מכיוונם של בעלי העסקים, אלא גם מקרב התושבים המתגוררים בסמוך. הסיבה: התוכנית שהוצגה כללה בנייה של ארבעה רבי קומות ואת ביטול גן הצנחנים והפיכתו לכביש שיחבר בין רחובות אהרוניביץ' ומשה דיין.

עו"ד רוקח טוען כי במהלך השנים האחרונות חלה ירידה בכמות התושבים בקריית בן גוריון. "יש ירידה במספר האוכלוסייה פה מ-18 ל-15 אלף איש. אנחנו רוצים לשנות את התמונה הזו מקצה לקצה, שיהיו פה דירות שלושה חדרים לזוגות צעירים. בניית הדירות החדשות יכללו דירות של שלושה חדרים, דבר שמאוד חסר בקריית בן גוריון".

לגבי ביטול גן הצנחנים וסלילת כביש בשטחו משיב רוקח כי "דווקא המהלך ייטיב עם תושבי האזור מאחר שייבנה גן ציבורי חדש וגדול יותר בתוך שטח המרכז. "את כל העצים של גן הצנחנים נעביר אל מקום זמני ולאחר מכן נשתול אותם מחדש בגן החדש. פתיחת הציר בגן הצנחנים תקל על התנועה".

תגובות

2 תגובות
  1. פנינה

    איך יבנו? יש בעיית חניה חמורה בחולון. הרסו את העיר עם הבניה לגובה. עיר קטנה, לא מתאים לא רכבת קלה ולא בניה לגובה. עיריית חלם.

  2. תושב ותיק בבן גוריון

    עזבו אתם רק רוצים כסף לא מתחשבים באף אזרח, למה בכל חולון יש צעירים שאתם רוצים לדחוף צעירים לבן גוריון?! ולמה שהם יצטרכו מגדל של 20 קומות, הרי גם ככה צריך לקחת משכנתא על קופסת קרטון בתחנה המרכזית, נראה לך שיהיה לנו כסף לדירה בקומה גבוהה?!

    זה תכנון גרוע ולא מתחשב, אנחנו נסבול מרעש ופיח מהכביש החדש והחנויות שעליו שיהיה במקום הגינה השקטה והנחמדה שכל ילדי הקריה גדלו בה. מגדל מיותר שיעשה צל על חצי קריה ובכלל לא מתאים לאופי השכונה שלנו, זרקו אותו בח' 300 או בח' 500 אם כלכך בא לכם עליו. וכל זאת בהתחשב בעובדה שהשכונה שלנו היא הכי צפופה בחולון, ואם לא ראיתם מה הולך בכביש של רבינוביץ בין 7 ל 9 בטח תתפלאו לשמוע שיש כביש עמוס יותר מאיילון. תנו שם של כל שכונה אחרת, באף אחת לא יהיה מספר של תושבים כמו אצלנו, ובטח שיחס של תושבים לקמ"ר אף אחד לא משתווה אלינו. וכמות החניות ממש לא מספקת, חניה טובה זה לחנות בצד השני של השכונה על חנית עפר ( שגם עליה בונים בית ספר לחיוך מיוחד, למה בתוך השכונה שלנו,ועוד בסופה, אין לי מושג ), במקרה הרע חונים בשכונה אחרת. אז אם לא יהיה לפרוייקט הזה חניה על כל תושב שנכנס לפרוייקט, הוא יקרוס, ואם יהיה, אז אנחנו נקרוס כי יותר חניות – יותר מכוניות לפקק המזעזע.

    אז מעניין למה יש ירידה של תושבים, כי תיכננתם את השכונה הזאת די גרוע, ועכשיו כדי לנסות לתקן אתם באים ומשחיתים אותה יותר. ואולי כן יש פה הרבה מבוגרים, אבל הדור מתחלף ובאים גם הרבה צעירים שמתווספים לשכונה לאט לאט. ואם כבר לעזור לנו, זה ממש לא הגיוני שהצעירים שבאים ישימו את ילדיהם בכיתות של 40++ ילדים לכיתה, אז קחו לשומת ליבכם ותנסו לתקן את זה בלי לחרבן על תושבי הקריה, וברור שלא לשלוח משאית לאיסוף זבל בין 7 ל9 בבוקר באמצע פקק מטורף.

    אל תבינו אותי לא נכון, אני מאוד מעריך את תחזוקת השכונה, בזה העירייה עושה פה עבודה מעולה, היא נקיה ויפה, הגנים נראים טוב, חלק משופץ ויפה אך חלק צריך קצת שיפוץ, יש קוי אוטובוס משמועתיים. ובקיצור אני נהנה לגור בה, ולא רוצה שעוד פרוייקט ינסה לקחת ממני את ההנאה הזו.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר