ירין איברמיאן. צילום מתוך פייסבוק

סערת ספר המחזור: מי כתב את הודעת התמיכה בתיכון בשם התלמידים?

שתי תלמידות מגמנסיה הרצוג טוענות כי הודעת התמיכה בשמה של מועצת התלמידים פורסמה ללא ידיעתם של התלמידים, רק כדי להגן על שמו הטוב של בית הספר. העירייה: "ההנהלה לא יזמה ולא עסקה במכתב"

פורסם בתאריך: 27.5.20 13:18

סערת ספר המחזור בגימנסיה הרצוג בחולון טרם שככה, הוויכוח בין אלה שתומכים בהנהלת בית הספר לבין אלה שמותחים עליה ביקורת עדיין נמשך. כעת, עולה עדות מטרידה של שתי תלמידות שמספרות בשמן כיצד הנהלת בית הספר עשתה שימוש במועצת התלמידים וכתבה מכתב תמיכה בהנהלה עצמה בשם התלמידים שכלל לא עודכנו בנעשה. מנגד, טוענים במינהל החינוך כי את ההודעה יזמו שתי תלמידות אחרות ממועצת התלמידים.



בתחילת השבוע חשפה העיתונאית תמר טרבלסי חדד את סיפורו של תלמיד י"ב בגמנסיה הרצוג, ירין איברמיאן, אשר הוצא מצילומי המחזור בעקבות חוב כספי של אמו. החשיפה טלטלה רבים אשר זעמו על ההחלטה ותקפו את הנהלת בית הספר, בהם יו"ר הנהגת ההורים בחולון בת אל בן דוד.

עוד באותו היום הופצה הודעה בשם מועצת התלמידים, אשר הביעה תמיכה בבית הספר, ותיארה כיצד אנשי הצוות נרתמים כדי לסייע לתלמידים נזקקים. לאחר הפצת ההודעה פורסם ב"השקמה חולון" מאמר דעה, שבמרכזו ביקורת על כך מועצת התלמידים מעדיפה להביע תמיכה בהנהלת בית הספר, ולא לתמוך בחברם, התלמיד שחש מושפל מהסנקציה שהופעלה נגדו, על רקע מצוקה כלכלית.

פרסום המאמר גרר תגובות רבות מצד הורים ותלמידים. גם מצד שתי חברות מועצת התלמידים בבית הספר, נועה ליברמן וליהי ביתשו. השתיים הופתעו לגלות שפורסמה הודעת תמיכה בבית הספר בשמה של המועצה, ללא עדכונם וללא אישורן.

אנו מפרסמים את הדברים במלואם כפי שנכתבו על ידי שתי התלמידות: 

"ביום שני פורסמה הודעת תמיכה בהנהלת בית הספר על ידי 'מועצת התלמידים'. לאחר שההודעה הגיעה לידינו, הופתענו לגלות שהיא כולה כתובה בשמם של כל תלמידי מועצת התלמידים. חשוב לציין שלא הייתה כל כוונה מצד המפרסמים לשתף אותנו בנוגע לרעיון של כתיבת ההודעה ופרסומה. דבר שפגע בזכויותנו וגרם להפניית אצבע מאשימה כלפי כל תלמידי המועצה שכלל לא היו מעורבים בנושא".

"מטרתה של ההודעה הייתה לשמור על שמו הטוב של בית הספר לאחר שפורסם בתקשורת המקרה המצער של תלמיד כיתה י"ב. חשוב לציין שגם הוא בעצמו חבר במועצת התלמידים, כך שהוא לבטח לא נתן יד לפרסום ההודעה. תנו לנו להציג לכם ציטוט מתוך אותה ההודעה: 'כל תלמיד יסכים ללא עוררין שהרצוג זה משפחה'. עכשיו נשאלת השאלה: היכן נתתם לנו מקום לביטוי ולהבעת דעה בנוגע לנושא? מהו מקומכם לדבר בשמם של כלל תלמידי בית הספר ושל תלמידי המועצה בפרט?"

"באתר 'השקמה' נכתב כי יש להעביר אותנו שיעור בערכים ובחמלה: 'אנא, השקיעו ולמדו את הילדים על חשיבות החמלה והאמפתיה כדי שבפעם הבאה שחברם יקלע למצוקה בתוך סערה תקשורתית, הם ידעו לחמול גם על הפחות חזקים'. אך מה שלא צויין זה שאנו היינו הראשונים לצדד, לתמוך, ולהגן על ירין, בזמן שהדבר הראשון שכותבי הודעת התמיכה בהרצוג עשו היה לנקות את שמם של בית הספר וההנהלה".

"אנו, נועה ליברמן וליהי ביתשו, תלמידות בית ספר הרצוג וחברות המועצה יכולות להעיד לאחר בירור הפרטים שרוב חברי המועצה תומכים בירין ובעוול שנגרם לו ולמשפחתו. כך שאתם יכולים להסכים איתנו שמשהו רקוב בממלכת דנמרק?".

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "מבדיקה שערך מינהל החינוך עולה, שהמכתב נכתב על ידי שקד הכהן ממועצת התלמידים ואושר על ידי ליהי שמסיאן, ראש מועצת התלמידים. הן יזמו, כתבו והפיצו מתוך החלטה שלהן בלבד כתלמידות בבית הספר וכחברות במועצת התלמידים מתוך אכפתיות. ההנהלה לא יזמה ולא עסקה במכתב זה בשום צורה וגם לא בשאלה מי תמך ומי לא במכתב".

תגובות

תגובה אחת
  1. אנונמי

    אתם טפשים לשים דעה כזות הוא כולה לא נתן תשלום למה אתם מקשרים את זה לקשיי קורונה ורכז שלהם אמר להם כול השנה לא תשלמו לא תצלמו

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר