יו"ר הנהגת ההורים בעקבות פרשת תמונת המחזור: "יום עצוב למערכת החינוך"

יו"ר הנהגת ההורים, בת אל בן דוד הגיבה בחריפות לאירוע שבו התלמיד שהוצא מצילום תמונות המחזור בשל חוב כספי: "תמיד סימנו אותי ואת חברי כחלשים ושקופים. רצינו שיראו אותנו בדיוק כמוהם"

פורסם בתאריך: 25.5.20 11:09

אתמול חשפה העיתונאית תמר טרבלסי חדד את סיפורו של ין איברמן, הלומד בשכבת י"ב בתיכון הרצוג, אשר הוצא מצילום תמונות המחזור זאת בעקבות חוב כספי של אמו לבית הספר. סיפורו שותף רבות ברשתות החברתיות וגרר תגובות רבות של גולשים שביקשו לתמוך בו ותקפו את הנהלת בית הספר.

הבוקר יו"ר הנהגת ההורים העירונית בחולון, בת אל בן דוד, פרסמה פוסט נוקב ומרגש בפייסבוק, בו היא הביעה הזדהות עמוקה עם כאבו. בין הייתר כתבה כי סיפורו החזיר אותה אל ימי ילדותה "כילדה שקופה בשכונת ג'סי כהן".



"תמיד סימנו אותי ואת חברי כחלשים ושקופים. רצינו שיראו אותנו בדיוק כמוהם ושיהיה לנו את אותו חלון הזדמנויות, אך זה לא קרה. תמיד היינו צריכים לעבוד הרבה יותר קשה ולהוכיח את עצמנו, אך מהקושי צמחנו וכולנו נמצאים במקום טוב יותר בחיים", כתבה בן דוד.

בהמשך דבריה התייחסה אל התנהלות בית הספר בפרשה והסבירה כי מדובר ביום עצוב למערכת החינוך."מחנך בעיניי זה אדם שמחנך לדרך חיים שברור לו שכל הילדים שווים. אדם שילחם על כולם, במיוחד על אלו שיש להם קשיים. מחנך זה אדם שיזהה חולשה ויהפוך אותה לחוזקה. מחנך זה אדם שכל בוקר יגיע לבית הספר, יפתח דף חדש ויראה את הפוטנציאל של אותו היום בכל אחד מתלמדיו .זה יום עצוב למערכת החינוך ולנו כהורים".

עוד הוסיפה בן דוד כי מקרה זה מזכיר לה מדוע נכנסה אל תפקיד יו"ר הנהגת ההורים. "אני כיום מכהנת כיו"ר הנהגת ההורים העירונית זו השנה השנייה. זה תפקיד התנדבותי ולפעמים כפוי טובה. נכנסתי לתפקיד יו"ר מוסדי לפני שש שנים כי נחשפתי לעוולה – לא נתנו לילד לצאת לטיול משום שאמא שלו לא הצליחה לשלם בשל מצבה הכלכלי הקשה. עד היום המבט העצוב של אותו ילד מלווה אותי ובאותו יום החלטתי שזה לא יקרה יותר".

 



אולי יעניין אותך גם

תגובות

12 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בלי קשר לסיפור המסויים, כמובן לא תקין שילד לא הוכנס לספר מחזור. נקודה.
    אבל אני מכירה הורים שמסרבים לתשלומי הורים, לא מסיבות כלכליות אלא כלקיחת טרמפ על הכלל ושאם הרוב משלם -אז אסור להפלות אף אחד.
    בבית הספר שבו למדו ילדי זה הפך לתופעה.
    דווקא מי שבאמת התקשה, נמצאה הדרך לעזור.
    לפעמים אין שום סנקציות וכלל ההורים מכסים חובות של הורים אחרים. למה? ככה.

  2. שוש

    מילים לא עוזרות … יש לטפל דחוף לבטל את תמונת המחזור ולצלם מחדש כולל הילד שקופח.

  3. גברי

    לפני שיוצאים בהתלהמויות צריך לבדוק מה מצב ההורים, פעמים רבות נתקלתי בהורים שיש להם כסף אבל החליטו לא לשלם לבית הספר…. הורה כזה עם כל הכבוד חייב הענשה.
    אבל אם מתברר שאין להורים כסף זה עוול.
    מניסיון של למעלה מ-17 שנה פעמים רבות (לא תמיד) יש הורים שמנצלים את בית הספר ולא משלמים, ולידיעת שאר ההורים אתם בעצם משלמים את הכסף של אותו הורה שלא משלם ויש לו… למחשבה.

  4. עטי

    הפסקתי לקרוא אחרי חמש שורות.
    מי המורה או המנהלת שהוציאה ילד מתמונות מחזור?????
    למה?!
    זה זילזול במהות החינוך.
    חינוך זה לא סנקציה.
    שונאת את המעשה ומאחלת שיגיע לבית המשפט!!!!

  5. מישהי

    מערכת החינוך במדינת ישראל גורם לי לא לרצות לשלוח את הילד שלי למסגרת. גם אם זה מעון. במעונות יש אלימות פיזית ובבתי הספר יש אלימות נפשית ופיזית. האם זה סופה של מערכת החינוך ? תשובתי כן. עד שלא יקום שר שיעקור מהשורש את כול אותם עובדי ועובדות החינוך שמרגישים שהם מעל החוק ומעל הבורא לא יהיה שינוי!

  6. חן

    בושה וחרפה. כל שנה זה קורה בבית ספר כזה או אחר. נלחמים על גבי הילדים. איפה משרד החינוך שבכל שנה רק אומר נחדד את הכללים??? מה זה לחדד??? תהיו יותר רציניים ואל תגרמו עוגמת נפש ופצע לכל החיים לילדים!!! די נמאסתם

  7. יצחק

    בילדותי באחת משכונות העוני בתל אביב סבלתי מאותן בעיות. עיר הילדים לא יכולה לגדיר עצמה כך אם הילד ואימו אינם יכולים לממש את זכותו ככל האחרים תעודת עניות לעיר ולעומד בראשה אמי חש מבויש וכועס

  8. שרון

    הנהגת ההורים מילה אחת לפניכם מאז הקורונה האנשים התחרפנו במיוחד המורים פתאים בשבוע שלוש פרשיות איפה זה קיים מה קרה למורים ממש בושה שהם אלה שמלמדים את ילדינו

  9. מוטי גלר

    יישר כח ליו"ר הננגת ההורים של בת ים
    חייבים לעמוד לצד החלשים, כי היום זה הם, מחר זה אנחנו

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר