שנהיה לראש: נבחרת הצעירים המבטיחים של חולון – חלק ב'

מיוחד לראש השנה: הם מוכשרים, חרוצים, אידיאליסטים וחדורי מטרה. חברי נבחרת המצוינים של חולון מספרים מה מניע אותם ומהו סוד ההצלחה (חלק ב')

פורסם בתאריך: 21.9.17 10:32

הם מעוררי השראה, צעירים וחרוצים, חדורי מטרה ויפים, מבחוץ ומבפנים. הם מהווים מודל לילדים ולבני הנוער בחולון, הרבה בזכות העובדה שהם אנשים שהעשייה והיצירה שלהם – חברתית, חינוכית, ספורטיבית ואמנותית – הן בראש מעייניהם, והם ממשיכים קדימה, להישג הבא. קבלו את נבחרת הצעירים המבטיחים של חולון ובהחלט הרשו לעצמכם להתמלא בגאווה:

 "עשו ואל תוותרו על אף חלום"

 אלעד דבס התחיל את חיי הבמה בחולון, שורף את הרשת בלהיטים ומתכוון ללמוד משפטים

 

אלעד דבס. "מוזיקה היא כוח". צילום: אדם שולמןאלעד דבס, בן 21, מוזיקאי וזמר פופ כותב ויוצר, למד בבית הספר היסודי "אשלים" ובתיכון "קציר" בחולון. עולם הבמה הוא חלק בלתי נפרד ממנו מגיל צעיר: הוא רקד במרכז למחול "רעים" בחולון, הופיע במחזות זמר, ובלהקת "שברולט" ואף היה זמר הליווי של משה פרץ. גם כששירת כמפקד בחיל האוויר, לא זנח את המוזיקה שהיא לדבריו, "הכוח שלי בחיים ומניעה אותי".

הסינגל הראשון של דבס, "לא מתבייש", שצילם ב"לה פארק", גרף מאות אלפי צפיות ביוטיוב. "התגובות שקיבלתי מאנשים על הבחירה הזאת היו מדהימות. זהו רגע שהייתי גאה בו והרגשתי שאני מייצג את העיר המהממת שלנו".

התכניות שלו לשנה הקרובה כוללות, כמובן, הופעות והוצאת שירים מקוריים, ובנוסף הוא נרשם ללימודי משפטים. על הקשר בין משפט למוזיקה הוא אומר, "אני בחור של עשייה שלא מוותר על אף חלום שלי", וזהו גם המסר שהוא מבקש להעביר לילדי חולון: "אל תפסיקו לחלום".

"הדרך שלי חשובה לי לא פחות מהמטרה"

הזמרת עינת יוספיאן לא מפסיקה ליצור ומאמינה שלהופיע בחתונות ובשמחות היא הדרך לפסגה

עינת יוספיאן. "האנשים הנכונים". צילום: שחר תמיר

עינת יוספיאן, בת 21 מחולון, היא זמרת פופ, כותבת, מלחינה וגם דוגמנית. ב-21 שנות חייה צברה הזמרת הצעירה עינת יוספיאן רזומה עשיר ומרשים בתחום המוזיקה. היא למדה נגינה קלאסית בפסנתר במרכז המוזיקה שטיינברג בחולון, היא בוגרת מגמת המוזיקה של תיכון קריית שרת בעיר ובוגרת להקת הזמר הייצוגית של העיר בת ים. בשנת 2012, זכתה במקום הראשון בתחרות שירים מקוריים ארצית, "כוכב נולד-קולות וצלילים", וכמובן, שירתה בצה"ל בלהקה צבאית.

לאחרונה הוציאה יוסיפאן שיר חדש שכתבה והלחינה, "רק איתך", שיר חתונה שמיועד להכנסת חתן וכלה לחופה ולריקוד הסלואו. "אני חולמת להוציא אלבום בכורה עם שירים מקוריים שלי. כדי לקדם את הרעיון, החלטתי לצאת לעולם ההופעות בחתונות, ולראשונה אופיע בחתונות עם שיר מקורי שלי". בשירה "רק איתך"' היא מביאה לידי ביטוי את הקול הנשי דווקא, במילים המתארות את התרגשות הכלה, השיר, שהופק על ידי ראובן חיון, זוכה להשמעות רבות בתחנות הרדיו וצובר במהירות צפיות ביוטיוב.

המנטור שלה הוא אוהד חיטמן, בנו של הזמר עוזי חיטמן ז"ל, שלימד אותה כתיבה והלחנה. לדבריה, חיטמן שמע את "רק איתך" ושלח לה את התגובה הבאה: "האזנתי לשיר והתרשמתי מאוד מהסטייל הטבעי שלך. אני יודע שאת חרוצה ומאמין שתגיעי אל המטרה".

המטרה אליה שואפת יוספיאן מגיל צעיר הולכת ומתקרבת אליה בצעדי ענק, והיא מסבירה: "אני יודעת שכדי להצליח כזמרת יוצרת, עלי להיות מוקפת באנשים הנכונים. מעבר לזה, הדרך שלי חשובה לי לא פחות מהמטרה".

"אני משתדל לברוח מטכנולוגיה"

דניאל זיו, הסטארטפיסט מקריית שרת, הקים בעיר קהילה ענפה של אנשי טכנולוגיה ויזמים

דניאל זיו. "ספר טוב במקום פייסבוק"

דניאל זיו, בן 27, שנולד וגדל בחולון, מתגורר עם בת זוגו בקריית שרת. הוא מעיד על עצמו כעל מי ש"משתדל לברוח מטכנולוגיה, לא משתמש בפייסבוק ומעדיף לשמוע תקליט ולקרוא ספר טוב, יותר מאשר לראות סדרה טובה". אבל זיו הוא אחת ההבטחות הגדולות דווקא בעולם הטכנולוגיה, ובימים אלה הוא עסוק בהקמת סטארט-אפ בתחום הנדל״ן.

לפני כשנתיים היה זיו ממקימי קהילת אנשי טכנולוגיה ויזמים, שחברה למרכז הצעירים בעיר. כיום הקהילה, הכוללת צוות של כחמישה אנשים, מפיקה תוכן ומפגשים ל-1,500 יזמים מדי חודש, לצד תחרויות נושאות פרסים. כשהוא נשאל מה המוטו שלו בחיים, הוא עונה בקצרה: "קום ותעשה את הטוב ביותר למען העיר חולון והמדינה".

"היו בני אדם ועיזרו כשמבקשים מכם"

 אפי צאיג הצעיר לא מפסיק לרקוד כבר עשור ושואף לטפח את הדור הבא של הרקדנים

אפי צאיג. "מחסור ברקדנים בנים"

אפי צאיג, בן 18 מחולון, רוקד כבר יותר מעשור בלהקות "הורה רעים חולון". מי שהתחיל בלהקת הילדים והיה מד"צ בהתנדבות, רוקד כיום עם להקת הבוגרים ופועל למען טיפוח דור העתיד של הרקדנים.

צאיג גדל והתחנך בחולון, סיים לאחרונה את לימודיו בתיכון, בקרוב יתגייס לחיל המודיעין ועושה רושם שהוא אחד מתושביה הנאמנים של העיר: "העברתי את ילדותי בעיר ואני מתכוון גם להישאר בה", הוא אומר.

צאיג מודאג ממצב תחום ריקודי העם: "משנה לשנה, מספר הרקדנים ובפרט הבנים פוחת ופוחת. לכן, המשימה האישית שלקחתי על עצמי היא להתנדב ולטפח ולשמור על כך שדור העתיד של הרקדנים יצליח ויפרח".

האירוע שייחרט לעד בזכרונו הוא זה שבו רקד סולו בפרמיירת להקות המחול. "כאשר התבשרתי שאני הולך לרקוד ריקוד סולו שלם במשך יותר משתי דקות, הרגשתי את החלום שלי מתגשם, הייתי המאושר באדם". הוא הופיע עם הלהקה הבוגרת של "הורה רעים חולון" בתחרות הכוריאוגרפיה בפסטיבל המחולות כרמיאל במשך שנתיים ברציפות, הופעה שהביאה את הלהקה למקום השני הארצי בקטגוריית הכוריאוגרפיה ולמקום הראשון בקטגוריית התלבושות.

אז מה המסר שלו לנוער בחולון ואיך הוא מסביר את ההישגים שלו "קודם כל להתמיד. התמדה היא מילת המפתח שמבטיחה הצלחה בכל תחום שתבחר. ומעבר לכך, להיות בן אדם, לעזור כשמבקשים ולא להיות ציני".

"מאמינה בלעשות את הטוב ביותר לחברה"

ליאור מנצור, רכזת קהילות צעירים בתנועה המסורתית, לימדה את החולונים מהי אחריות  

ליאור מנצור. "ערכי היהדות"

ליאור מנצור, רכזת קהילות צעירים בתנועה המסורתית, ליוותה וריכזה במהלך השנה האחרונה את קורס תשתית חולון במרכז. במקביל העבירה מנצור, בת ה-25 סדנאות בתחום האחריות תאגידית חברתית. חוץ מזה, היא גם אחראית על הקמת קהילות צעירות ברחבי הארץ במודל של חזון הלימוד המשותף, עשייה שמושתת על ערכי היהדות הפלורליסטית. אני מאמינה בלקום ולעשות את הטוב ביותר למען חברה יותר טובה במדינה", היא מסכמת בקצרה את המוטו שמלווה אותה".

"לתת זה יותר כיף מלקבל"

אדר בר אילן הוא האיש של שכונת אגרובנק עם הפעילויות הקהילתיות, ההרקדות וקבלת שבת

אדר בר אילן. "למען הכלל"

אדר בר אילן, מנהל שלוחת רביבים, לא מפסיק לפעול למען הקהילה בחולון בכלל ובשכונת אגרובנק בפרט. בעברו הדריך בר אילן, בן ה-30, קבוצות ילדים במסגרת חוגי מנהיגות ריכז וניהל 15 קייטנות. בנוסף, הוא שימש כרכז תנועת חצב בנווה ארזים במשך שלוש שנים, ובחמש שנים האחרונות ניהל שתי שלוחות של רשת קהילה ופנאי.

כיום, במסגרת תפקידו כמנהל שלוחה, יוזם בר אילן פעילויות שכונתיות, בהן קבלת שבת, הרקדות, שעות סיפור והוא גם אחראי על קבוצת הפייסבוק השכונתית. ולמה הוא עושה את כל זה? "לתת זה לא רק יותר חשוב זה גם יותר כיף מלקבל", הוא מסביר.

"תנצל את היום כאילו זה יומך האחרון"

אלירן אליאס, זמר הליווי של עדן בן זקן וחבר במועדון השברולט, יוצא עם הרכב חדש 

אלירן אליאס. "עם הלב ועם הראש"

אלירן אליאס, בן 27 מחולון, משמש מזה שנים כזמר הליווי של הכוכבת הצעירה עדן בן זקן. חוץ מזה הוא גם משתתף בהרכב הצעירים של השבורלט בחולון ועובד עם הרכב אישי על מופע שיעלה בקרוב.

"אני עובד בערך שנה עם ההרכב", הוא אומר, "במהלך העבודה אספנו חומרים וגיבשנו הופעה. המופע כרגע הוא במתכונת אקסוטית, ובימים אלה אנחנו מתחילים להריץ את המופע בבארים ובבתי קפה. הסגנון הוא סגנון רוק ישראלי עם נגיעות אתניות. השירים ברובם מדברים על אהבה".

ומה המוטו שמלווה אותו? "אנחנו כל יום מוצאים את עצמנו בסיטואציות של האם ללכת עם הלב או עם הראש. הלב אומר תחיה עכשיו, הראש אומר תחשוב קדימה. המוטו שלי לחיים הוא: 'תנצל את היום כאילו זה יומך האחרון ותבנה את עתידך כאילו תחיה לנצח'".

מי עוד בנבחרת הצעירים המבטיחים של חולון?

לחצו כאן וקיראו גם בחלק א'

 

 

 

 

 

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר