שנהיה לראש: נבחרת הצעירים המבטיחים של חולון – חלק א'

מיוחד לראש השנה: הם מוכשרים, חרוצים, אידיאליסטים וחדורי מטרה. חברי נבחרת המצוינים של חולון מספרים מה מניע אותם ומהו סוד ההצלחה

פורסם בתאריך: 20.9.17 08:52

הם מעוררי השראה, צעירים וחרוצים, חדורי מטרה ויפים, מבחוץ ומבפנים. הם מהווים מודל לילדים ולבני הנוער בחולון, הרבה בזכות העובדה שהם אנשים שהעשייה והיצירה שלהם – חברתית, חינוכית, ספורטיבית ואמנותית – הן בראש מעייניהם, והם ממשיכים קדימה, להישג הבא. קבלו את נבחרת הצעירים המבטיחים של חולון ובהחלט הרשו לעצמכם להתמלא בגאווה:

"כל אחד יכול להצליח, צריך רק להחליט"

אדל פריבש קייזר גורפת מדליות באליפויות בהחלקה אמנותית ושואפת לאליפות העולם 

פריבש קייזר. "הכל בראש" צילום: פרנצ'סקה אריאנטה

אדל פריבש קייזר, בת 16 מחולון, מתאמנת בהחלקה אמנותית על גלגיליות מגיל צעיר. תלמידת תיכון "קציר" התאהבה בתחום כבר בילדות וידעה שיהיה חיבור בינה לבין ההחלקה. החיבור הזה הביא לה לא מעט מדליות ונצחונות בתחרויות ארציות ובינלאומיות ומבחינתה, היא נמלאת גאווה בכל פעם שהיא עולה על מגרש ההחלקה.

"כל השתתפות בכל תחרות, בין אם זו אליפות הארץ או תחרות בינלאומית בחו״ל, כל אירוע מסוג זה ממלא אותי גאווה כי אני מייצגת את המדינה וכל הישג בשבילי הוא מרגש", היא אומרת. ההישגים שלה רבים: "הייתי מספר פעמים אלופת ישראל בכל מיני קטגוריות גיל בארץ. באליפות איטליה הפתוחה הגעתי לחמישיה מתוך כמעט 50 מתחרות והשתתפתי גם באליפות אירופה למופעי ראווה קבוצתיים שדירגו אותנו גם בחמישיה הטובה".

היא לא נחה על זרי הדפנה ומתכוננת כבר לשנה הקרובה: "אני אמשיך לעבוד קשה על מנת להגיע למטרות ששמתי לעצמי, כמו להגיע ולהשתתף  באליפות עולם". את ההצלחה שלה היא מסבירה בהתמסרות טוטאלית ולדבריה, "ההצלחה תלויה בראש של אדם, בהחלטה שלו וכיצד הוא רואה עצמו אל מול אחרים. לדעתי, אפשר להתייחס כמבטיח אל כל אדם צעיר אם הוא עוסק במשהו באופן רציני ונותן את כולו לעיסוקו".

הנערה האסרטיבית מבקשת להודות למורים שלה ב"קציר", שעוזרים לה לשלב את העיסוק הספורטיבי עם לימודים, וגם לא שוכחת את החברים "שתומכים בי ואוהבים אותי גם אם אין לי זמן בשבילם". ומה היא מבקשת לשנה החדשה? "אני רוצה שיכירו יותר את ענף הספורט הייחודי שיש לנו כאן בארץ ושנהפוך אותו לאולימפי".

"החינוך אינו מטרה אלא דרך"

המורה טל חגי, שרואה במקצוע ההוראה שליחות, לא מפסיקה ללמד גם מחוץ לבית הספר

חגי. "לגעת בתלמידים"

טל חגי, בת ה-29, הגיעה לעולם ההוראה לפני שלוש שנים, מתוך תפישה שחינוך זה שליחות. חגי, מורה ללשון בגימנסיית "קציר" בחולון, היא בעלת תעודת הוראה בפסיכולוגיה ולשון ותואר שני בחינוך מיוחד.

מלבד עבודת ההוראה, לפני כחצי שנה היא החלה לכתוב את פינת הלשון (לשונ-טל) בעמוד הפייסבוק של "קהילת תושבי חולון" וזכתה לאהדה ברשת. "גם את תלמידיי אני משתפת בטיפים הלשוניים, הם רואים את הניצוץ וההתלהבות בעיניים וכשאני רואה שהם מעבירים את הידע הלאה, אני מבינה שהצלחתי להדביק אותם בהתלהבות", אומרת חגי.

"עבורי, החינוך אינו מטרה אלא דרך והוא מה שנשאר לאחר כל הלימודים", היא ממשיכה. "מורה שאוהב את המקצוע ואת הדרך שבה בחר, מצליח לגעת בתלמידים שלו. ללמד זה ללמוד פעמיים; גם על התלמידים שלך כל פעם מחדש אבל גם על עצמך".

"מילת המפתח עבורי היא סולידריות"

בר שי הביא לחולון את ה"שבוס" ולא מפסיק לעבוד כדי לשפר את התחבורה הציבורית בעיר

שי. "אכפתיות"

בשנה האחרונה ריכז והגה בר שי את ה"שבוס"חולון, שזכה ללא מעט תמיכה מצד החילונים בעיר. באמצעות ה"שבוס" הצליחו תושבי חולון לצאת בימי שבת לסינמה סיטי ולחוף הים.

שי, בן 27, חבר בוועדת התנועה העירונית, פועל רבות לשיפור התחבורה הציבורית בעיר ולהקמת תשתית ראויה לרוכבי האופניים. בנוסף, הוא מלווה את ועדי העובדים בחולון בכוח לעובדים, פעיל במאבק למניעת התאונות בענף הבנייה ומפתח משחקי מחשב חינוכיים.

"מילת המפתח עבורי היא סולידריות", הוא אומר, "אנו חיים בעיר יחד עם הרבה תושבים, אשר כל אחד ואחת הם עולם ומלואו. חשוב לשים לב ולתת חשיבות לקהילות שלנו, להיות בסולידריות עם העובדים, הנכים וכל מי שחי ופועל בעיר ובארץ. אם רק נראה אחד את השני כאנשים שאכפת להם מהחיים בעיר והמדינה, נוכל יחד לפעול ולהיטיב עם כולם".

"אוכל זה אוויר לנשימה"

השף הצעיר טל גולסטני לא מפסיק לחשוב על המנה הבאה שתרגש אתכם

גולסטני. "בשורה קולינרית"

בשנה האחרונה טל גולסטני הזיע לא מעט במטבח כדי להפתיע את תושבי חולון במיני בשורות קולינריות.

גולסטני, בן 27, משמש כשף של "קפה גן סיפור" ואחראי, יחד עם הבעלים ברנרדו בלחוביץ, על התפריט במקום. בין הסירים והמחבתות, הוא מבשל, נותן עצות ומפעיל את צוות המטבח. אני חושב מה הלקוח ירגיש כשהוא ייתן את הביס הראשון במנה, ואיזו הבעת פנים תהיה לו", אומר גולסטני, "אני מאמין שאוכל זה אוויר לנשימה".

"חולון היתה ותהיה עבורי בית"

איתי זילבר, חבר המועצה הצעיר, המשמש כמנהל תכניות בגל צה"ל, רוצה דיור גם לצעירים

איתי זילבר. "לשרת את התושב"

איתי זילבר, חבר מועצת העיר חולון מטעם סיעת "צעירים", עיתונאי ואיש תקשורת, פעל בשנה האחרונה לא מעט לקידום תכניות תמ"א 38 וקידום המדיניות לעידוד בניית דירות קטנות בחולון.

זילבר, בן 30, מנהל תכניות בגלי צה"ל, בעל תואר ראשון במדע המדינה ובשלבי סיום תואר שני במינהל עסקים. במסגרת פעילותו הציבורית הוא משמש כחבר בוועדת המשנה לתכנון ובנייה, פועל בנושא הנגשת מוסדות חינוך ושיפור התחבורה ציבורית והיה בין אלה שקידמו את הקמת מתחם "לה פארק", שהפך למוקד בילוי ופנאי משמעותי בעיר.

 "עבורי חולון היתה ותהיה הבית", הוא אומר, "ואני מתכוון להמשיך ולהילחם עליה כדי שתהפוך לטובה יותר בעבור כל התושבים. מבחינתי, הפוליטיקה היא כלי שמאפשר לי ול'צעירים' ליצור עיר טובה יותר, פתוחה ונגישה לכולם, כזו שמשרתת את התושבים ולא להפך. נשבענו להיות ענייניים ולא לשחק משחקים פוליטיים כי רק ככה נצליח להפוך את חולון לעיר טובה יותר לכולם".

מי עוד בנבחרת הצעירים המבטיחים של חולון?

קיראו בהמשך בחלק ב' 

 

 

 

 

 

 

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר