ניתן באהבה
ניתן באהבה

ניתן באהבה: איך מפתחים תקשורת רגשית באמצעות משחקים?

פורסם בתאריך: 16.12.18 08:30

בחיי היום יום ניתן למצוא לא מעט מיזמים. כבודם של כולם במקומו מונח, אבל לא בכל יום נתקלים ביוזמה מיוחדת שכזו – יוזמה שנראה שנוצרה אך ורק לכך שהעולם יהיה מקום יפה יותר, בזכות השינוי שיתחיל אולי באמצעות הקלפים, אבל בפועל הוא יתממש רק בעזרתנו וכשזה יבוא מתוכנו. היוזמה הזו נקראת "ניתן באהבה" ונראה שהיא מתארת בצורה מדויקת את מהות הפרויקט עצמו.

ישבנו לדבר עם אורלי שמש, אשר הקימה את העסק בדיוק לפני 10 שנים. העסק ממוקם בחולון ותלוי בקביעת פגישה מראש עם שמש. "זהו בעצם נס חנוכה הפרטי שלי" מספרת שמש "הוא התממש בדמות הקופסא הראשונה שיצרתי בחנוכה לפני כעשר שנים, ומאז השאר היסטוריה. מפתיע לדעת שהכל החל מצורה שיכולה להראות כבלתי אפשרית. "אני אמא יחידנית לילד בן 12 וחצי, וכשהוא היה בן 3, עלו רעיונות למשחקים בשבילו. אז עבדתי כעצמאית מהבית בתור מעצבת גרפית, והיו לי רעיונות של העצמה ואימון אותם שילבתי עם הרעיונות, הידע והרצון שלי. זה התחיל עם קלפים שקשורים להעצמה, אומץ, יכולת וכוח רצון ומשם אותם הקלפים כבר התפתחו למשחקים. היום אני יכולה להגיד בביטחון מלא שכל המוצרים עברו בדיקה של מכון אדלר וקיבלו את תו התקן של המכון. היום אני מקבלת הזמנות של המשחקים ממאמנים, פסיכולוגים, מורים, אנשי חינוך, מנחי הורים וזה פשוט מדהים", מספרת שמש.

ניתן באהבה

ניתן באהבה

ומה נמצא בעסק בעצם?

"העסק מפתח משחקים וקלפים לתקשורת ריגשית, פיתוח כישורים חברתיים, תקשורת משפחתית ומוצא דרך להעצים ילדים וללמד אותם על הכוחות שלהם, והכל דרך משחק וחוויה.

זה סוג של אימון בדרך משחק, זאת מפני שדרך המשחק היא הדרך הכי קלה להגיע לילד – זה עוקף את השאלות הישירות ואת הקטע 'החופר' שילדים לא אוהבים. כשמשתמשים בדרך של משחק, עולות שיחות שלא עולות בדרך רגילה ולכן המשחקים הללו הם כלי טיפולי לכל דבר ובכך הם נהפכו לכלי עבודה לבתי ספר וגנים. אפשר לעשות גם פעילויות בקבוצה ושיח לנושאים חווייתיים כך שהאפשרויות הן בלתי מוגבלות. אנחנו מעניקים מראש לילדים כלים להתמודד עם כל מיני מצבים רגשיים וחברתיים שהם יתקלו בהם וכך הם מוכנים להתמודד איתם בצורה האופטימלית".

איך כל זה בא לידי ביטוי?

"המטרה של המשחקים היא לעבוד על הערך העצמי ולהקנות ערכים כבר מגיל צעיר. הערכים האלו הם בעצם המצפן הפנימי וככה אנחנו יכולים להנחיל אותם לילדינו. בנוסף, אנחנו יכולים להקנות דוגמא אישית, שיתוף והקשבה דרך באמצעות המשחק המשותף עם ההורים, זאת מפני שהילדים מחקים את ההורים תוך כדי משחק.

"יש שני משחקים עיקריים: 'גלגלי הכוחות שלי' ו'טריקו משימה'. יש 'גם את קופסת כוחות הקסם' שזה משחק קלפים, ויש ספר שנקרא 'מה יקרה אם…' שמרכז 10 שאלות שילדים שואלים לפני כיתה א'. המטרה היא להפיג את החששות של הילדים לפני כיתה א', גם מבחינתם ולפעמים גם מבחינת ההורים עצמם. יש גם את קיר המשאלות שמתפקד כמו כותל אישי – לוח חזון לילדים. זהו לוח קשיח עם חריצים בתוכו המגיע עם פתקיות שילדים יכולים להשלים עם כל מיני משאלות.

"יחד עם זאת, חשוב לי להדגיש שאין כאן רק מוצרים לילדים. יש גם מוצרים למבוגרים כמו הקלפים 'מסרים בשביל הלב', המגיעים בקופסת מתנה עם המון ברכות ומסרים טובים, וניתן להשתמש בה גם ככלי עבודה לאימון וסדנאות. בנוסף, יש גם את ערכת הקלפים 'התמונה השלמה' בה יש כ-90 קלפים אימוניים וזה ממש כלי עבודה למאמנים בזכות הקונספט הייחודי: קלפים אימוניים בצורה של פאזל. יש גם קלפים לנשים בהריון, שמדמה קורס הכנה ללידה באמצעות קלפים.

"יש מיזם חברתי של העסק שנקרא 'רגע לפני' שניתן חינם לבתי ספר. המיזם מדבר על לעצור ולחשוב לפני כל דבר שעושים. ניתן להשתמש בזה כדי לדבר גם על נושאים לא קלים כמו מניעת אלימות, נהיגה זהירה וכל דבר באמת שרוצים לדבר עליו. המיזם הזה מיושם באופן עצמאי בבתי ספר בכל הארץ. עיריית חולון ורמת השרון עשו שלטים של 'רגע לפני' בכל העיר. ובנס ציונה זה היה מודפס על המעטפות של הארנונה וזה היה מאד יפה בעיניי והרגשתי שבאמת מבינים ומעריכים את המיזם".

גלגלי הכוחות שלי. ניתן באהבה

גלגלי הכוחות שלי. ניתן באהבה

ומה נותן את הכוח לעשות את כל זה?

"הרבה פעמים אמהות שרכשו משחקים מצלצלות במיוחד לספר כמה זה עזר לילד. הן קנו את המשחק בגלל קושי חברתי או רגשי ופתאום הוא נפתח וקיבל ביטחון. זה מה שהכי כיף והכי מרגש אותי.

"בעבודה עצמה אני הכי אוהבת את היצירתיות והתשוקה. בכל יום העבודה משתנה והעבודה לא נגמרת, הסופ"ש עוצר אותי כי יש המון רעיונות וזה לא נגמר. למעשה אני בכלל לא מרגישה שאני עובדת – אני נהנית, יש המון הנאה ביצירה של המשחקים".

ומה החזון?

"כרגע אני עובדת על פיתוח של משחק חדש ביחד עם חברה נוספת – קאמל הפקות. מדובר על משהו שהוא חדשני בעולם משחקי הקופסא, ואשמח לעדכן כשיהיה מידע נוסף. אתם מוזמנים להסתכל באתר שלי כדי להתעדכן במשחק החדש ובעוד מגוון עדכונים מיוחדים ומעניינים".

קישור לאתר

לתיאום פגישה 077-2001802.

ניתן באהבה. קרדיט: לינה מיארה

ניתן באהבה. קרדיט: לינה מיארה


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר