מה זה ניהול מוניטין ואיך זה עובד? (תמונה ממאגר Shutterstock)
מה זה ניהול מוניטין ואיך זה עובד? (תמונה ממאגר Shutterstock)

מה זה ניהול מוניטין ואיך זה עובד?

פורסם בתאריך: 17.3.19 13:28

ניהול מוניטין ברשת הוא בעצם סוג מסויים של קידום אורגני בתוצאות החיפוש.

בדרך כלל, מי שנדרש לשירות הזה הוא מי שהמוניטין שלו נפגע והוא מבקש לתקן את המצב. פגיעה במוניטין ברשת מתרחשת בעקבות פרסומים שליליים בעלי אופי רכילותי, משפטי או כל פרסום אחר שמזיק לתדמית החיובית של האדם או הארגון.

מה שחשוב לדעת הוא שניתן להתחיל לעשות פעולות לקידום המוניטין ברשת גם ללא שהתפרסם בה משהו מאד שלילי על האדם או האירגון. פעולה כזאת, מעבר להשפעה החיובית שתהיה לה על המוניטין, תוכל לעזור לנו להגיב בשעת משבר כאשר מתפרסמים דברים שליליים. באתר של דניאל זריהן יש הסבר מפורט וברור על ניהול מוניטין ברשת בשיטה של "עשה זאת בעצמך" – כלומר איך אנחנו, האנשים הפשוטים שהם לא מקצועני אינטרנט, יכולים לדאוג לניהול מוניטין חיובי עבור השם שלנו או שם החברה שלנו.

חשוב לציין שיש לא מעט "מקרים קשים" בהם נהיה מוכרחים להיעזר באנשי מקצוע לטובת העניין.

מוניטין טוב ברשת הוא אלמנט חשוב לא רק בשביל פוליטיקאים, שחקנים או דוגמנים. כיום אנשים מחפשים האחד את השני ברשת. לפני פגישה עסקית למשל, רבים רוצים לדעת מי עומד מולם, מהו עברו, מי הם המעגלים החברתיים והעסקיים שלו וכו'. שליטה על התוצאות שמתקבלות כאשר מחפשים אותנו בגוגל היא חיונית לבעלי עסקים, לבעלי מקצועות חופשיים, לבכירים ברמות שונות ובעצם יכולה להשפיע לטובה על כל אדם

ניהול מוניטין הלכה למעשה

ישנן שתי פעולות עקרוניות שאנחנו מנסים לעשות כאשר מדובר בניהול מוניטין:

  • העלמת האיזכורים השליליים – זו היא פעולה קשה אבל ניתנת לעיתים לביצוע.
  • קידום של איזכורים חיוביים כך שיופיעו לפני האיזכורים השליליים. איזכור שלילי שמופיע בעמוד השני של גוגל הוא כבר לא נורא כל כך כפי שהוא היה כאשר הופיע בתוצאה הראשונה. הדרך להשיג זאת היא למלא את כל מיקומי החיפוש עד אליו בתוצאות חיוביות ובזה עוסקים רוב הסעיפים הבאים.

בואו נבחן אם כן מה ניתן לעשות בכדי שתוצאות החיפוש עלינו או על האירגון שלנו יהיו חיוביות:

חיזוק איזכורים חיוביים

הרעיון כאן הוא פשוט. אנחנו פועלים כמקדמי אתרים אורגנים לכל דבר ומקדמים את הדפים בהם מופיעים אזכורים חיוביים שלכם או של הארגון שלכם. מכיוון שמדובר באתרים שאינם בבעלותינו ושאין לנו גישה אליהם, כל שנוכל לעשות בעצם יסתכם בקישורים אל אותם דפים. זוהי פעולה שלא מצריכה התערבות או אישור מבעל האתר ויש לה תוצאות טובות.

פרסמו ערך בוויקיפדיה

תלוי בתחום העיסוק שלכם ובהישגים שלכם או של האירגון שלכם, תוכלו לנסות לפרסם ערך בוויקיפדיה. היתרון הגדול הוא שוויקיפדיה הוא אתר שמופיעה בתוצאות החיפוש הראשונות לגבי כמעט כל חיפוש שיש לגביו ערך. אם לא ניתן לפתוח ערך עליכם ממש, לעיתים ניתן להזכיר את פועלכם בערך אחר, למשל בארגון בו עבדתם או משהו כזה. מומלץ להתנהל בוויקיפדיה עם בעל מקצוע מכיוון שיש בה הרבה כללים לכתיבת ערך בצורה שתתקבל ולא תימחק או תתוקן על ידי העורכים.

דאגו לפרסום באתר סמכותי בתחום שלכם

גם כאן אנחנו בעצם מנסים לקבל עוד פרסום שיתפוס עוד מקום לפני הפרסום השלילי. הרעיון הוא להשתמש בהישגים או ידע מקצועי בכדי להביא אתר סמכותי כלשהו לפרסם עליכם מאמר או אפילו לאזכר אתכם במאמר על נושא קרוב.

פרסמו בפורטלים גדולים

אני מתכוון כאן לאחד מאתרי החדשות והפנאי הגדולים שיש. פרסום באתר כזה יבטיח לכם שהוא ימוקם בתוצאה טובה בחיפושים בגוגל. זאת מכיוון שאילו אתרים מאד סמכותיים. יתרון נוסף הוא שאתרים אלו נסרקים על ידי גוגל עד כמה פעמים ביום. זה אומר שאפיק פעולה זה גם יתן תוצאות באופן מיידי יחסית. יש לציין שכל הטוב הזה עולה משהו וגם כאן תצטרכו עזרה של בעל מקצוע.

דחקו את הפרסום השלילי בתוך האתר

הפרסום השלילי עליכם מופיע בדף שנמצא באתר מסויים. כאשר גוגל מוצא כמה תוצאות למילת החיפוש שנמצאות באותו האתר, הוא נוטה להראות אחת מהן בתוצאות ואת הבאה בתור לדחוף הלאה בכמה מיקומים. מה שזה מאפשר לנו לעשות זה לפרסם באותו אתר (אותו דומיין) בו פורסם הפרסום השלילי ולקדם את אותו הפרסום. אם נפרסם משהו מאד מעניין ורלוונטי שכולל את השם שלנו או שם האירגון, יכול להיות שגוגל יחליט שזוהי התוצאה שיש להראות מאותו הדף ואת השלילית לדחוק הלאה. ניתן כמובן גם לקדם את אותו הפרסום בצורה שהזכרנו לעיל.

טפחו את הרשתות החברתיות

דפים אישיים ברשתות חברתיות כגון פייסבוק או אינסטגרם מופיעים לעיתים קרובות במקומות הראשונים. זה בתנאי שהחיפוש הוא של אדם מסוים ושהפרופיל שלו באותה רשת חברתית הוא פעיל, עשיר ועדכני. אז הנה, מעבר ליתרונות השיווקיים של פרופיל עסקי ואישי ברשתות, יש לכם עכשיו סיבה טובה נוספת לטפח אותו. חייבים לזכור שבשעת משבר יהיה זה מאוחר מידי להתחיל לטפח את הפרופיל. זהו צעד שמאד מומלץ כבר לעשות.

בקשות להסרת פרסום שלילי

הסעיף האחרון הוא לדעתי הדבר הראשון שעליכם לעשות כאשר מפורסם עליכם משהו שלילי ברשת. האמת היא שזהו הצעד עם סיכויי ההצלחה הקטנים ביותר אבל הוא גם פשוט מאד לביצוע ויכול לפתור את הבעיה באופן מוחלט. ניתן לפנות לשני גורמים:

  • לאתר עצמו בו התפרסם הפרסום השלילי – נסו לפנות בנימוס ולשטוח את טענותיכם. אתם יכולים לציין שהפרסום לא מדוייק או שהוא פוגע בכם או במשפחתכם פגיעה לא מידתית. יכול להיות שבצד השני יקשיבו לכם ואולי רק יבצעו תיקון של הפרסום.
  • פניה לגוגל – ישנם מספר תנאים לפרסום בגינם יסירו גוגל את הפרסום מתוצאות החיפוש שלהם. שימו לב שלא מדובר בהסרה של הפרסום עצמו… גוגל מפרסמים בפירוט את מדיניות הסרת התוכן שלהם. שווה לקרא ולראות אם זה רלוונטי במקרה שלכם.

לאתר של דניאל זריהן


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר