דורבן בעקב? כאב בכף הרגל?
דורבן בעקב? כאב בכף הרגל?

דורבן בעקב? כאב בכף הרגל?

כאבים בעקב או ברצועת כף הרגל הינה תופעה שכיחה ממנה סובלים כ-85% מהאוכלוסייה. הכאב מתבטא לעיתים גם בחלקו האחורי של העקב בנקודות החיבור שבין גיד האכילס לעצם העקב

פורסם בתאריך: 25.6.19 16:52

חשיבות האבחון

חשוב מאוד לאבחן את הבעיה בזמן, משום שמקור הכאב בעקב או בכף הרגל יכול לנבוע מסיבות שונות, למשל: כאב באזור הגב התחתון ולחץ עצבי בחוליית L-4-L-5  עלול להקרין גם לאזור העקב בצד החיצוני, ואז הטיפול יהיה מכוון לאזור הגב ולא לעקב. לעיתים תתכן גם בעיה באזור L-4-L-5 בנוסף לבעיה בעקב, במקרה זה המקרים יטופלו בנפרד.

במקרים רבים כאבים בעקב או בדורבן קשורים למתח או לדלקת בגיד אכילס, ולכן חשוב לשלב גם טיפול לאזור האכילס. מכאן החשיבות לטפל במרפאה עם ניסיון טיפולי רב, כמו מרפאת אלטרנטיבה בעלת ניסיון של למעלה מ-40 שנה בטיפול אלפי מקרים שונים.

הסימנים לכאב דורבן או דלקת (פלנטר- פסייטיס)

תסמינים כמו כאב באזור כף הרגל או העקב המחריף אחרי הקימה בבוקר, אחרי ישיבה או עמידה ממושכת – מצביעים על אפשרות סבירה לדלקת ברצועה הפלנטרית או דורבן.

הרצועה מתחברת מאזור האצבעות בכף הרגל ועד לעצם העקב. רצועה זו נמתחת ונמצאת בעומס ובמתח תמידי, והלחצים יגרמו עם הזמן לקרעים מיקרוסקופים בנקודות החיבור לעצם העקב, המייצרים דלקת חריפה וכאב שעלול להיווצר מההסתיידות שנקראת דורבן. בשני המקרים הטיפול יהיה זהה.

אלו המצבים שמגבירים את הסיכון להיווצרות דורבן או דלקת

עמידה ממושכת עם נעליים לא מתאימות.

  1. מחסור במדרסים במנח רגל בעייתי כמו פלטפוס ואולפוס.
  2. טווח תנועת פלקס לא תקין.
  3. פעילות ספורטיבית מאומצת מידי.
  4. עודף משקל גדול שיכביד על הרצועה בכף הרגל.
  5. שינוי ניווני ואיבוד שומן ריפודי באזור העקב בקרב מבוגרים.
  6. חוסר איזון בגובה האגן אשר יגרום לעומסים לא שווים בכפות הרגליים.

 

מהו הטיפול האפקטיבי ביותר ?

לאחר האבחון והתאמת מדרסים (במידת הצורך) התוצאות הטוב ות ביותר יתקבלו בשילוב מספר שיטות ייחודיות:

  1. טיפול בגלי הלם על ידי המכשיר המתקדם והעוצמתי בעולם שנקרא אורטוספק. המכשיר קיים בשישה בתי חולים בארץ ובמרפאות אלטרנטיבה. הטיפול ממוסס את ההסתיידות, משפר את זרימת הדם, מטפל בדלקת וכך עוזר לריפוי . בנוסף, קיימות שיטות נוספות כמו פיזיותרפיה ייחודית המשלבת הדרכה למתיחות איזון האגן באמצעות משחת מזור, בשילוב טיפולי מגע בכף הרגל ובשריר התאומים שנקרא פריקשן, גירוי חשמלי ושילוב של גלים רדיאליים.

 

טיפול בפולסים מגנטיים לדלקת

מכיוון שיש לנו פעילות חשמלית בגוף ובזמן כאב או דלקת פעילות זו מופרת ולא מאוזנת, הטיפול בפולסים אלקטרו מגנטיים מאזן את הפעילות החשמלית, משפר את זרימת הדם, מטפל במערכת העצבית ועוזר לגוף בתהליך הריפוי (הטיפול בפולסים אלקטרו מגנטיים מתאים בין היתר גם לבעיות ברכיים, כאבי גב, פריצת דיסק, ועוד).

מדוע מומלץ לטפל במרפאות אלטרנטיבה?

המרפאה בעלת ניסיון טיפולי של למעלה מ-40 שנה, וניסיון אבחוני ייחודי שאותה מנהל מומחה לפגיעות ספורט ודוקטור לרפואה טבעית ונטרופטיה (ND), תרפיסט רב תחומי שטיפל ברצי מרתון ובקבוצת הכדורגל הפועל תל אביב ובקבוצת הכדורסל של הפועל חולון במשך 20 שנה. באלטרנטיבה מאבחנים בצורה יסודית ומשלבים את כל שיטות הטיפול ולכן מגיעים לתוצאות של 95% הצלחה עם ניסיון טיפולי בגלי הלם במשך 17 השנים האחרונות.

לקביעת פגישת אבחון חינם השאירו פרטים בטופס המופיע מטה, או התקשרו למספר – 072-3969754

תודה על פנייתך

 

אלטרנטיבה

אלטרנטיבה

 


כתבה שיווקית


 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר